مجتبی شاهوار استاد دانشگاه در رشته حقوق؛
تابناک مرکزی: مجتبی شاهوار گفت: اساس عالم خلقت بر اساس زوجیت است و فلسفه ازدواج مهم است ولی متاسفانه در جامعه فلسفه ازدواج کردن تنها برطرف کردن نیاز جنسی تعریف شده است.
کد خبر: ۳۴۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 23 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مجتبی شاهوار استاد دانشگاه در رشته حقوق صبح امروز در همایش دادرسی مدنی در حقوق خانواده و مقوله آزادی ازدواج و مذهب در غرب با مبانی اسلام با اشاره به هرم مازلو اظهار داشت: در رشته روانشناسی بحث هرم مازلو و طبقه اول آن که مباحثی مربوط به روابط جنسی است مطرح می‌شود و خیلی از افراد این مهم را مقوله زندگی خود قرار داده‌اند.

وی افزود: اگر فقط مسائل جنسی را مهمترین عامل تشکیل زندگی بدانیم بعد از اولین رابطه زناشویی زن و مرد دیگر تمایلی به ادامه زندگی ندارند و اختلافات و مشکلات آغاز می‌شود.

استاد دانشگاه در رشته حقوق با اشاره به اساس عالم خلقت گفت: اساس عالم خلقت بر اساس زوجیت است و فلسفه ازدواج مهم است ولی متاسفانه در جامعه فلسفه ازدواج کردن تنها برطرف کردن نیاز جنسی تعریف شده است.

شاهوار تصریح کرد: نکاح در لغت به معنای تقابل است و از شروط نکاح درست و صحیح این است که طرفین قصد داشته باشند.

وی با اشاره به مسائل پیرامون مهریه گفت: مهمترین موضوع در رابطه با مهریه استطاعت است، استطاعت نه برای پرداخت مهر به همسر بلکه اگر مرد استطاعت مالی برای پرداخت مهریه را نداشته باشد عقد آنها از لحاظ شرعی ایراد دارد و ممکن است نسلی که از آنها به وجود می‌آید از لحاظ حلال و حرام خواری مشکل داشته باشد.

استاد دانشگاه در رشته حقوق خاطرنشان کرد: بر اساس قاعده فقهی طلاق حق مرد است و طبق شرع قابل نمی‌تواند فاعل باشد پس در واژه حق طلاق برای زنان یک واژه اشتباه است.

شاهوار با اشاره به تعریف واژه "حق طلاق" گفت: حق طلاق یعنی خواندن صیغه طلاق و آن هم شرایط خاص خود را دارد و حق طلاق از لحاظ قانونی ضمانت اجرایی ندارد و زنی که حق طلاق را داشته باشد نمی‌تواند طلاق خودش را از همسرش بگیرد.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شکست سکوت
|
Netherlands
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
متاسفانه ما در کشوری زندگی می کنیم که سنت ازدواج در ان مردود و حرام می باشد%%
مسئولین ایران دشمن ازدواج هستند و در ان هیچ گونه شک و شبهه ای نیست %%%%%%%%
مگر ممکن هست پسری با هزار بدبختی ازدواج بکند بعد از یک ساعت دختره به بهانه ی چیزه مجهولی بنام مهریه برود دادگاه و مهریه اش رو به اجرا بگذارد و بعد مسئولین انتظامی و قاضی با گستاخی تمام داماد رو به زندان بیندازند مگر ممکن هست چنین چیزی!!
اگر ازدواج جرم هست پس برای هر دویشان پسر و دختر جرم می باشد و هر دویشان باید به زندان بروند چونکه خلاف قانون در کشور ایران عمل کرده اند%
مگر نه اینکه حضرت محمد مصطفی ص می فرمایند مهریه ی دختر 480 درهم می باشد و ازسنت هست و از ان تعدی نکنید و بشتر از این مهریه قرار دادن حرام می باشد پس چرا مسئولین ایران چنین گفته ی پیغمبر اسلام این عزیز دین رو قبول ندارند%%
کشور ایران بزرگترین ناقض حقوق ازدواج و دشمن ازدواج می باشد ایران بزرگترین تروریسم ازدواجی می باشد که در ان داماد به صورت وحشتناکی ترور می شود و بعد مسئولین به خیال خام خودشان دم از سنت الهی می زنند واقعا که خنده دار هست%
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار