علی اکبر کریمی رئیس هیات امناء خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: علی اکبر کریمی با مثبت تلقی کردن عملکرد مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی گفت: با توجه به عملکرد خوب و مناسب مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد پایه های محکمی برای این خانه گذاشته شده است که در آینده می توانیم شاهد رشد و پویایی هر چه بیشتر خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی باشیم.
کد خبر: ۳۴۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴ 15 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی رئیس هیات امناء خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی  در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با بیان اینکه کارهای مردم نهاد در ایران اسلامی به سبب پیشینه فرهنگی و تاریخی ایران اسلامی و نقش مردم در جامعه قرن ها سابقه دارد گفت: کارهای مردمی هر چند در جوامع غربی امروز به عنوان یه موضوع جدید تلقی می شود اما در جامعه ما این امر پر رنگ و دارای سابقه طولانی بوده است.

کریمی از جمله معضلات و کمبود های حوزه فعالیت تشکل های مردم نهاد را عدم وجود قانون جامع و مشخصی برای فعالیت این تشکل ها عنوان و ابراز کرد: هر چند هیات دولت در سال های گذشته اقدام به ابلاغ آیین نامه تشکل های مردم نهاد کرده است اما به این آیین نامه انتقادهایی بویژه در خصوص نقش پررنگی که به مسئولان و دستگاه های دولتی در ارکان نظارتی این تشکل ها داده شده است وارد است.

وی ادامه داد: دولت باید کمترین دخالت را در تشکل های مردم نهاد خصوصا در بحث نظارت بر این تشکل ها داشته باشد و اعتقاد داریم تشکل های مردم نهاد باید به طور کامل به مردم واگذار شوند و حوزه تشکیل، فعالیت و نظارت آنها نیز باید با مشارکت عناصر مردمی باشد.

رئیس هیات امناء خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی افزود: تلاش داریم طرحی را برای این منظور فراهم کنیم که خوشبختانه مقدمات آن انجام شده است و این امید می رود قانون جامعی برای فعالیت تشکل های مردم در مجلس دهم تصویب شود.

کریمی با بیان اینکه در استان مرکزی نیز طی سالهای اخیر خانه سازمان های مردم نهاد شکل گرفته است خاطر نشان کرد: با شکل گیری خانه سازمان های مردم نهاد در استان مرکزی شاهد انسجام و سازماندهی مناسبی برای تشکل ها مردم نهاد در سطح استان در موضوعات تخصصی و مختلفی چون سلامت، محیط زیست و معلولان و سایر حوزه ها هستیم.

وی با مثبت تلقی کردن عملکرد مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی، نقش هیات امنای این خانه را نقش  مجمعی عنوان کرد و گفت: هیات امناء خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی تصمیم گیری های اصلی و تبیین خط و مش های کلی را بر عهده دارد.

 رئیس هیات امناء خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی خبر منتشر شده در یکی از نشریات محلی استان در خصوص اعتراض نمایندگان اراک به عملکرد مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد را غیر واقعی خواند و از ارسال جوابیه جهت درج به هفته نامه مذکور خبر داد و اظهار کرد: با توجه به عملکرد خوب و مناسب مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد پایه های محکمی برای این خانه گذاشته شده است که در آینده می توانیم شاهد رشد و پویایی هر چه بیشتر خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی باشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار