سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی
تابناک مرکزی: سید مهدی مقدسی با بیان اینکه به واسطه بی توجهی وزیر راه و شهرسازی به سیاست های اقتصاد مقاومتی در خرید واگن های خارجی و ایجاد بازار کار برای آنها در کنار موضوع قطار موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستم گفت: به شدت با حضور نیروی غیربومی در اداره راه و شهرسازی استان مخالف هستم و لازم است در این خصوص استاندار مرکزی تجدید نظر کرده و از ورود افراد غیر بومی به این حوزه جلوگیری کند، در غیر این صورت مسئولیت عواقب ناشی از عملکرد ضعیف نیروی غیر بومی در این حوزه متوجه شخص استاندار است.
کد خبر: ۳۴۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 15 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی در خصوص واردات واگن از روسیه علیرغم مخالف های صورت گرفته با این امر گفت: ورود واگن به کشور برخلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است و وزیر راه و شهرسازی باید در انتهای سال در خصوص عمل خود که مغایر با بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی است گزاش دهد.

مقدسی بهترین راه اشتغال زایی برای کارگران روسی، چینی، هندی و سایر کشورها و حرکت در جهت نابودی اشتغال در کشور را بستن چنین قراردادهایی عنوان کرد و افزود: به شدت با خرید واگن مخالف بودم و هستم انتظار از وزیر صنعت جمهوری اسلامی ایران این است که  به قول خود در خصوص جلوگیری از ورود واگن به کشور و ایستادن در مقابل آنها عمل کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با تاکید بر اینکه تاکنون برگه استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا نکردم ولی در اولین فرصت موافقت خود را با استیضاح وزیر راه و شهرسازی اعلام می کنم بیان کرد: به واسطه بی توجهی وزیر راه و شهرسازی به سیاست های اقتصاد مقاومتی در خرید واگن های خارجی و ایجاد بازار کار برای آنها در کنار موضوع قطار موافق استیضاح وزیر هستم و تا آخر این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ابراز تاسف از اخباری که در خصوص حضور نیروی غیر بومی در مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی به گوش می رسد خاطر نشان کرد: روز گذشته مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس تشکیل جلسه داده است و بر اساس مصوبه این مجمع مقرر شده است تا روز دوشنبه نظر نهایی مجمع در خصوص اداره راه و شهرسازی استان با هماهنگی استاندار به وزارتخانه اعلام شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس هر گونه اظهار نظری منتسب به مجمع نمایندگان استان مرکزی در خصوص اداره راه و شهرسازی استان صحت ندارد.

مقدسی با تاکید بر اینکه به شدت با حضور نیروی غیربومی در اداره راه و شهرسازی استان مخالف هستم ابراز کرد: در حوزه ای مثل راه و شهرسازی باید زمینه حضور افراد توانمند بومی مهیا شود و لازم است در این خصوص استاندار مرکزی تجدید نظر کرده و از ورود افراد غیر بومی به این حوزه جلوگیری کند، در غیر این صورت مسئولیت عواقب ناشی از عملکرد ضعیف نیروی غیر بومی در این حوزه متوجه شخص استاندار است.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: حضور نیروی غیر بومی توانمند که باعث شود استان از ثمرات و خدمات آن بهره مند شود در حوزه هایی که نیروی توانمند بومی وجود ندارد قابل بحث و پیگیری است اما این موضوع در خصوص اداره راه و شهرسازی استان صدق نمی کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار