رئیس ائتلاف اصولگرایان استان مرکزی در گفت‌و‌گو با تسنیم:
تابناک: رئیس ائتلاف اصولگرایان استان مرکزی گفت: بدعت‌گذاری در دولت اصلاحات نهاده شد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مسئولان در سراسر کشور برکنار ‌و حتی در برخی از استان‌ها آبدارچی‌های استانداری‌ها عوض شد.
کد خبر: ۳۳۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 17 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، با نزدیک شدن به انتخابات، جریانات و احزاب سیاسی به آهستگی خود را برای ورود به این دوره رقابتی آماده می‌کنند و این درحالی است که جریانات اصولگرا و ارزشی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به انقلابی‌گری، شاخصه‌های آن و تنظیم رفتار عمومی جامعه براساس این شاخصه‌های مهم با رحیه انقلابی و جهادی وارد این حوزه می‌شوند.

پرهیز از دو قطبی سازی جامعه که منتج به کدورت، تخریب و دو دستگی ملت و برهم خوردن وحدت و انسجام عمومی می‌شود از دیگر ملاک‌های فعالیت سیاسی جریان ارزشی و اصولگرایی است که به عنوان یکی از اصول مهم فعالیتی این جریان نصب‌العین فعالان سیاسی اصولگرا و نیروهای رازشی است.

"عبدالرحیم علیپور" رئیس ائتلاف اصولگرایان استان مرکزی و فعال سیاسی استان در مصاحبه‌ای تفصیلی با خبرنگاران تسنیم پیرامون مسائل مختلف فعالیت سیاسی و شاخصه‌های آن به گفت‌و‌گو پرداخت.

مشروح گفت‌و‌گوی خبرنگاران تسنیم با رئیس ائتلاف اصولگرایان استان مرکزی و فعال سیاسی استان در زیر می‌آید:

تسنیم: تحلیلی از فعالیت سیاسی و اهمیت این موضوع در جامعه امروز در راستای بالابردن سواد سیاسی افکار عمومی ارائه کنید؟

علیپور: مدت زیادی است که در زمینه مسائل سیاسی جامعه را دو قطبی کرده‌اند، مدتی تحت‌عنوان چپ و راست، یک‌زمانی روحانیون و روحانیت و مدتی اصولگرا و اصلاح‌طلب، برهمین اساس مقام معظم رهبری کمتر از یک سال است که فرمودند برای من اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح نیست و انقلابی و غیرانقلابی بودن ملاک است، زیرا مشاهده می‌شود که تحت این دو عنوان افراد زیادی تخلفاتی می‌کنند و به رانت‌خواری، باج‌خواهی می‌پردازند و با سوءاستفاده‌هایی که می‌کنند تحت این عناوین به پست‌ها و مقام‌هایی می‌رسند که شایسته آن نیستند و توان آن را ندارند و با باندبازی به آنجا رسیده‌اند و متاسفانه این باندبازی برای نظام و حکومت و همین‌طور مردم مضر است.

باندبازی به این معنی است که کسی که در باند من نیست باید کنار گذاشته شود و دشمن است، باید روند به‌گونه‌ای باشد که وقتی جناح اصولگرا سرکار میاید، اگر بین اصلاح‌طلب‌ها فرد متدین، پاک‌دست و کاربلد وجود دارد از آن برای اداره کشور استفاده کند.

صدها هزار مسئول در این کشور نیاز داریم، آیا هر طیفی که می‌آید به اندازه صد هزار نفر مدیر پرکار، خلاق، جهادگر، توانمند، دلسوز و پاک‌دست دارد و اگر دارد آیا در بین طیف‌ها و جریان‌های سیاسی دیگر افراد قوی‌تر و بهتر وجود ندارد، که اگر باشد این جفا و خیانت به نظام است که بیاییم به‌سبب نسبت فامیلی و دوستی و از این قبیل موارد مسئولیت‌هایی را به یک عده از افراد واگذار کنیم که نمی‌توانند این مسئولیت‌ها را به نحو احسن انجام دهند و این خیانتی آشکار به انقلاب، نظام و خون شهیدان است زیرا با این کار شایسته‌سالاری را زیرپا می‌گذاریم.

بنده چه در تشکل‌های سیاسی باشم و سمتی داشته باشم یا نباشم، خود را مقید می‌دانم که از فرمایشات مقام معظم رهبری تبعیت کنم و بر فرمایشات ایشان اعتقاد دارم و این اعتقاد به‌سبب آن است که ایشان سرچشمه هستند و اگر بخواهیم از فرد دیگری حرف‌شنوی داشته باشیم یک‌مقدار پایین‌تر از سرچشمه می‌شود.

از همین‌رو همواره به بچه‌های سپاه و بسیجی‌ها عرض می‌کردم از جایی که آب می‌جوشد، آب بنوشید زیرا پاک‌ترین و زلال‌ترین نقطه همان‌جا است و ممکن است صدمتر پایین‌تر این آب آلوده باشد و به‌طور قطع اگر عاقلانه بیندیشیم هرچه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند صحیح است و باید از آن تبعیت کرد.

بنابراین پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اصولگرا و اصلاح‌طلب، خیلی اعتقادی به اینکه هر فردی اصلاح‌طلب است فرد فاسدی است و کسی که اصولگرا است هر شب با امام زمان(عج) جلسه دارد ندارم زیرا در طیف اصلاح‌طلب‌ها هم افراد خوب وجود دارد اگرچه تعداد آنها کم باشد و در میان اصولگراها افراد بد وجود دارد گرچه کم باشند پس نتیجه می‌گیریم که عنوان تشکل مهم نیست و مهم عملکرد است.

فرد اصولگرایی که دنبال رانت‌خواری باشد انقلابی نیست و نمی‌توان نام اصولگرا بر او نهاد، اصولگرا یعنی انقلابی، ساده‌زیست و نقطه مقابل اشرافی‌گری، نیروی انقلابی جهادگر است و به حداقل‌ها قانع، بنابراین مسئولان باید نظارت کامل داشته باشند تا به‌نام اصولگرا و اصلاح‌طلب و به‌نام طرفداری از این جریان‌ها افرادی به‌ناحق پست‌ها را اشغال نکنند.

تسنیم: تحلیل شما از وضعیت جبهه اصولگرا و جبهه نیروی انقلاب چیست و فکر می‌کنید چقدر به اتحاد رسیده‌اند؟

علیپور: جریاناتی که معتقد به نظام، ولایت و رهبری هستند خودشان را انقلابی می‌دانند و به اسلام و قرآن و ائمه معصومین(ع) پایبند هستند و نام خود را نیروهای ارزشی، حزب‌الهی و اصولگرا می‌دانند، مهم‌ترین موضوع برای اتحاد، انسجام و وحدت آنها این است که نسبت به دستورات اسلام پایبند باشند زیرا هرچقدر نسبت به دستورات اسلامی آگاه و پایبند باشیم وحدت بیشتری ایجاد می‌شود.

ابتدای انقلاب اگر به فردی پیشنهاد پذیرفتن سمتی می‌دادند قبول نمی‌کرد و می‌گفت افراد بهتری برای پذیرش آن وجود دارد اما الان نزدیک به 20 سال و شاید بیشتر است که افرادی حاضرند 20 تا 40 میلیارد ریال هزینه کنند تا به مجلس بروند، خوشبختانه سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

کسی نیست سئوال کند این افراد این مبلغ‌ها را از کجا آورده‌اند و چرا برای راه یافتن به مجلس آنقدر هزینه می‌کنند، آیا پذیرش پست نمایندگی نوعی خدمتگزاری نیست، به خادم پول می‌دهند نه اینکه مبلغ زیادی هزینه کند که خادم شود پس این موضوع نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد و آن را باید مسئولان اطلاعاتی و امنیتی رصد کنند و برخورد داشته باشند که رصد کرده‌اند ولی برخورد نمی‌کنند زیرا اگر برخورد کنند دیگر این موارد تکرار نمی‌شود.

اصولگرایان استان مرکزی در صورتی می‌توانند موفق باشند که خودشان را براساس معیارها و ملاک‌های اسلامی باور داشته باشند و آگاه و متحد باشند، درمجموع اوضاع استان در این حوزه خوب است البته نقش رسانه‌ها در این زمینه خیلی مهم است و باید در بولد کردن شخصیت‌ها دقت بیشتری داشته باشند.

باید تلاش کنیم تا جایی که امکان دارد افراد کم‌حاشیه، معتبر، تحصیل‌کرده و خوش‌نام را در حوزه اصولگراها مطرح کنیم و این خود یکی از عوامل مهم اتحاد اصولگراها می‌تواند باشد، در مجموع می‌توان گفت وضعیت خوب است و افراد فعالیت می‌کنند.

تسنیم: تلاش اصلاح‌طلبان ایجاد شکاف بین اصولگرایان با استفاده از مهره‌های سوخته و کارهای رسانه‌ای و از این‌دست اقدامات است، نظر شما در رابطه با این رفتار نفاق‌گونه چیست؟

علیپور: طبیعی است که آنها هدفشان این است که اصولگراها در انتخابات موفق نشوند، البته ما با اصلاح‌طلبانی که اسلام، قرآن و ولایت فقیه را قبول دارند مخالف نیستیم بلکه با اصلاح‌طلب‌هایی که دل در گرو دشمن بستند و نگاهشان به بیگانگان است، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول ندارند مشکل داریم.

متاسفانه برخی از افراد‌ در تشکل اصلاح‌طلبی نسبت به نظام دینی مشکل دارند و این درد جانکاهی است و به‌طور طبیعی این افراد به‌دنبال ایجاد اختلاف و شکاف در بین نیروهای ارزشی، مومن و متدین استان و کشور هستند، ما باید حواسمان را جمع کنیم و افرادی را که امتحانشان را پس نداده‌اند و دارای ضعف و عیوب آشکاری هستند انتخاب نکنیم و براساس سوابقشان به آنها مسئولیت واگذار کنیم.

ما با رئیس جمهور دشمن نیستیم اما منتقدش هستیم، صحبت‌هایشان در سفر به استان مرکزی تلخ بود، رئیس جمهوری که هزاران خلاف واقع فراوان آشکار به مردم می‌گوید جای تاسف دارد و سبب خجالت است که شخصی روحانی دولت قبل را دروغگو می‌داند ولی خودش خلاف واقع می‌گوید.

هیج جای دنیا دیده نشده که در کشوری برای 290 پست، 12 هزار نفر ثبت‌نام کنند این کار هدفمند بود و می‌خواستند نظام را بکوبند و شورای نگهبان را زیر سوال ببرند.

تسنیم: ضرورت و راهکارهای توسعه گفتمان انقلابی اصولگرایی در جامعه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

علیپور: کارهایی قبل از انقلاب انجام می‌دادیم که به‌طور کامل فراموش شده، البته بسیج کارهایی را تحت‌ عنوان حلقه‌های صالحین انجام می‌دهد ولی کامل نیست، قبل از انقلاب گروه‌های 10 نفره در مسجد جمع می‌شدند و قرآن و دعا می‌خواندند، قرآن یاد می‌دادند، از کتابخانه مسجد استفاده می‌کردند به‌گونه‌ای که یک کتاب در گروه مطرح می‌شد و افراد می‌خواندند و جلسه بعد به‌صورت کنفرانس ارائه می‌دادند بنابراین فردی که می‌خواند عمیق می‌خواند و فردی که می‌شنید بر دانش و اطلاعاتش افزوده می‌شد.

علاوه براین کلاس‌های خودسازی برگزار می‌شد که مبنای آنها اخلاق اسلامی بود و سبب خودسازی می‌شد، به‌طوری که بسیاری از افرادی که بعدها در راس نهادها، ادارات، سازمان‌ها و حکومت قرار گرفتند از افرادی بودند که به این شیوه‌ها تربیت شده بودند، از سال 63 به بعد همواره دو گفتمان مطرح بود، بدون اینکه بخواهند خودشان را عرضه کنند، دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و اساسنامه و غیره را معرفی کنند عمل می‌کردند، زیرا تشکل سیاسی به معنای واقعی نیستند.

ما در ایران تنها یک حزب داشتیم به‌نام حزب جمهوری اسلامی ایران که اساسنامه داشت، واحد آموزش، واحد تبلیغات، کلاس‌های آموزشی و در سراسر ایران دفتر داشت.

پس از توقف این حزب هیچ حزبی متولد نشد، تشکل‌های موقت و موسمی، احزاب چهار، پنج نفره و احزاب این شکلی نمی‌تواند فراگیر باشد، تشکل سیاسی نداریم و عامل آن این است که تشکل‌های سیاسی برمبنای دین و باورها و اعتقادات دینی حرکت نمی‌کنند، یک تشکل سیاسی باید هزار نفر در تهران داشته باشد که بتواند در هر استان 100 نفر داشته باشد، باید دارای عضو باشد و اعضا کمک مالی کنند.

می‌توان گفت تمامی تشکل‌ها فاقد این موارد هستند و این سبب شده که احزاب اگر جذابیتی دارند به‌سبب داشتن قدرت و ثروتشان است، درحالی که احزابی مانند جمهوری اسلامی ایران این‌گونه نبود و دارای تمامی شاخصه‌های احزاب دموکراتیک خارج از ایران منهای فساد آنها بود، حزبی مردمی و غیردولتی بود.

قوی‌ترین تشکل‌های امروز مثل موتلفه‌ اسلامی در استان اگر 50 نفر دارند در مرکز جمعیتی معادل 100 نفر دارند.

سخنان رئیس جمهور در استان مرکزی تلخ بود/در دولت اصلاحات آبدارچی‌های استانداری‌ها هم عوض شد

تسنیم: با توجه به عبور از انتخابات آمریکا، نظر شما درباره مقایسه دموکراسی ایران و دموکراسی آمریکایی چیست؟ از نظرشما مهم‌ترین واهمه دشمن از ایران که به جنگ فرهنگی منتج شده چیست؟

علیپور: ترس اروپا و آمریکا با وجود داشتن بهترین سلاح‌ها نداشتن نیروی جنگنده در مقابل ایرانی است زیرا در باب تجهیزات نظامی، دشمن من حیث المجموع دارای تجهیزاتی بیشتر از ما است ولی ایمان رزمندگان ما و تعداد جنگ‌جویان مجاهد ما بسیار بیش از آنهاست.

در ایران مشکلات قانونی هست و برای 15 شورا 2 هزار نفر کاندید می‌شوند، بنابراین نظارت با روش‌ها و اشکال مختلف نیاز است که متاسفانه این امر در کشور ما بسیار ضعیف است، به‌گونه‌ای که بانک‌ها همه‌جوره نظام و ملت را می‌گزند و مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند، نظارت نیست اگر نظارت باشد چرا باید 80 هزار میلیارد ریال را مثل آب خوردن ببرند.

پست دادن به 75 فرد دو تابعیتی جرم است زیرا فردی که تابعیت نخستش ایرانی و بعدی آمریکایی باشد طبق نظر آمریکا موظف است تابعیت نخست را رها کند، و تعهد دهد که اگر تابعیت نخست او با تابعیت دومش دشمن است باید سلاح گرفته و علیه تابعیت نخستش بایستد، خیلی جاها نقص قانون داریم، نمایندگان مجلس جهادی کار نمی‌کنند و مدام غرق وظایف نمایندگی هستند تا مردم در دور بعدی آنها را به مجلس بفرستند و وظیفه اصلی خود را رها کرده‌اند، چرا باید نظارتی بر مجلس نباشد و نمایندگان خود حقوقشان را تعیین کنند، متاسفانه نظارتی که منتج به برخورد در چارچوب قانون مصوب بشود نیست.

تسنیم: مطالبات در حوزه سیاسی و کار احزاب از دولت و مجموعه‌های دولتی در سطح ملی و استانی و پاسخگویی متقابل به آنها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

علیپور: احزاب و جریانات سیاسی به‌طور طبیعی از دولت و دولت‌مردان انتظار دارند که به وظایف قانونی خود عمل کنند و از حدود وظایف قانونی خارج نشوند و نسبت به مردم و مشکلات آنها بی‌تفاوت نباشند و سیاست‌های کلی نظام را اجرا کنند، کار جهادی انجام دهند و هرگاه جناح و جریانی به قدرت رسید صرفا به جناح و جریان خود نگاه نکند بلکه از میان تمام جناح‌ها و جریان‌ها افراد کاربلد، متدین و پاکدست را به کار گیرد.

متاسفانه این بدعت‌گذاری در دولت اصلاحات نهاده شد و وقتی سرکار آمد بیش از صد هزار نفر از مسئولان در سراسر کشور را عوض کرد و حتی در برخی از استان‌ها آبدارچی‌های استانداری‌ها عوض شد که این روند خوبی نیست و این بی‌ثباتی سبب می‌شود که کار مردم و نظام به نحو مطلوبی پیش نرود.

 

خواسته‌های احزاب بیشتر جنبه مردمی دارد و بیشتر مبنی بر حرکت در چارچوب نظام است و تقاضا دارد که ساختارشکنی نکنند و سیاست‌های اصلی نظام را اجرا کنند و گزارشات خلاف واقع ندهند، از دولت‌مردان تقاضا داریم مردم را دریابند و مشکلات مردم، بیکاری، اشتغال، مشکلات صنعت، کشاورزی، زیست‌محیطی و غیره را برطرف کنند و بدانند چه افرادی عامل حفظ این نظام شدند و قدر خون شهدا و ایثار جانبازان و خانواده‌های آنها را بدانند.

احزابی که بهطور حقیقی دوست‌دار مردم هستند توقعاتشان به‌طور عمومی برای مردم است، تقویت نظام، تقویت بنیه‌های مردم، برطرف کردن مشکلات جوانان است و منافع شخصی مدنظرشان نیست اما متاسفانه دولت بیشتر به گروه‌هایی که به‌دنبال منافع شخصی خود هستند بها می‌دهد.

تسنیم: با توجه به مطالبات مهم رهبری که تربیت کادر اصولگرا و انقلابی است، راهبردتان برای تربیت این کادر به چه شکل است؟

علیپور: در استان باید نخست یک ائتلاف واقعی از جریانات واقعی اصولگرایی وجود داشته باشد، با تشکل‌های چهار نفره نمی‌شود کشور را اداره کرد، تشکل‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب باید در مرکز از یک جایگاه و توان علمی و مالی برخوردار باشند و در استان‌ها باید به‌همین نسبت از یک توان انسانی و یک جایگاه و پایگاه مردمی برخوردار باشند.

با آموزش‌هایی که در طول ماه‌ها و سال‌ها به آنها ارائه می‌شود و واگذاری‌ مسئولیت‌هایی که در آن تشکل سیاسی در زمینه‌های مختلف وجود دارد، نوعی تمرین مدیریت برای آنها فراهم کنند، به‌گونه‌ای که به افرادی که در استان خوش می‌درخشند، در مرکز پست دهند.

نیروی انقلابی با آموزش تربیت می‌شود، پس باید برای آموزش متون آموزشی آماده باشد و متناسب با سمتی که قرار است به آن فرد واگذار شود آموزش‌ها ارائه شود، کار آموزشی باید استمرار داشته باشد به این شکل ما می‌توانیم افراد نخبه و پرتوان را شناسایی و جذب کنیم و در کارهای مردمی و اجتماعی آنها را بکار گیریم.

البته جریان‌های سیاسی وقتی به‌ قدرت می‌رسند نباید از این افراد به‌عنوان ابزار و نردبان استفاده کنند و وقتی بالا رفتند رهایشان کنند، یکی از بهترین کارها این است که ساختار داشته باشیم و براساس آن افراد را شناسایی و جذب کنیم و با آموزش آنها را بکار گیریم و این کار را باید از دوره اواخر دبیرستان شروع کنیم.

گفت‌و‌گو از آیدا حبیبی، سمیرا عیدی گل‌تپه‌ای

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حسین از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
طیب الله
ناشناس از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
سلام .دقیقا معتقدم به این فرمایشات.ولی هیچ کس پاسخگو نیست.ومتاسفانه کاسبکاران هردوجناح ازاین سخنان اصلا خوششان نمیاد.
ناشناس از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
سلام .دقیقا معتقدم به این فرمایشات.ولی هیچ کس پاسخگو نیست.ومتاسفانه کاسبکاران هردوجناح ازاین سخنان اصلا خوششان نمیاد.
یعقوبی ازاراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
سلام مسولین محترم حرفی که میزنندیاخودبه ان اعتقادندارندیااصلا به ان عمل نمیکنند.چر؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار