یادداشت؛
تابناک: تقابل جریان حامی و آقای حمایت شونده که پس از عدم حمایت آشکار و شفاف وی برای جلوگیری از دست رفتن کرسی قدرت فرد منفعت طلب و امضا نکردن برگه حمایت شکل گرفته است در مسیر جدیدی قدم بر میدارد که می تواند در آینده فضا را برای تصمیم گیری بهتر مردم فراهم کند و دور نیست زمانی که حامیان با قیافه های حق به جانب به با توسل به اتحاد قلم قرمز می کشند بر اسم آقایی که ترجیح داده است به منافع حزبی پایبند نباشد.
کد خبر: ۳۲۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶ 10 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، افکار و اذهان مردم ایران اسلامی در ماه های گذشته با شنیدن اخبار اختلاس ها و دزدی ها آشفته و پریشان شده است. بی شک آنچه که در این بین باعث بروز چنین اتفاقاتی می شود صرف نظر از عدم وجود نظارت کافی و قوانین اجرایی محکم، منفعت طلبی در میان مدیران بوده است که با دنیاطلبی و چشم پوشی بر روی آموزه های دینی و مکتبی به دنیای فانی بسنده کرده و خسره الدنیا و الاخره شده اند.

نمایندگان مردم در خانه ملت علاوه بر وضع قوانین کارآمد و لازم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باید بر روند اجرای صحیح این قوانین نیز نظارت داشته باشند به واقع نظارت حلقه گمشده وقایع اخیر کشور است که باعث رقم خوردن اتفاقاتی تلخ در تاریخ ایران اسلامی شده است. اما سوال مهم و اصلی اینجاست که به هر حال در ایام انتخابات هر حزب و جناح سیاسی به بهانه های مختلف فردی را مورد حمایت قرار می دهند و گاه از پول های صنعتی که مسبوق به سابقه است نیز برای موفقیت اشخاص به هر ترتیب و نحوی بهره گرفته است تا منافع حزبی خود را تامین کنند.

بهانه ها پس از پیروزی فرد مورد نظر در انتخابات به مطالبات تبدیل می شود و جریان حامی که ممکن است متشکل از افرادی کاسب و منفعت طلب و سودجو باشد با فشار بر فرد بهارستان نشین مسیر واقعی را منحرف کنند. صحبت از مسیر واقعی یعنی نماینده از اختیارات خود به نحوی استفاده کند که منافع عده ای خاص که مدعی هستند که اگر ما نبودیم شما هزار رای هم نداشتید تامین شود و این یعنی زیر پا گذاشتن اعتماد همه افرادی که با رای خود زمینه حضور فرد را در بهارستان فراهم کرده اند.

نماینده می تواند با آشکار شدن اهداف و نیات واقعی حزب حامی مسیر دیگری را انتخاب کند و دم  از آن بزند که من نماینده مردم هستم نه حزب خاصی و تاکید کند که نماینده بودن شان و شئونی دارد که من موظف به رعایت آنها هستم. تنها راه بقا در این جریان تازه ترسیم شده صحبت از وحدت است و با ایجاد احترام برای این کلمه و گره زدن رفع تمامی مشکلات به آن به مردم القا کند که افرادی در تلاش هستند تا این وحدت را بر هم بزنند و به منافع شما آسیب برسانند، این یعنی بهره مندی از سه گانه منتخب مردم، مردم و جریان حامی که به بهترین شکل ممکن می توان از آن کمک گرفت.

جریان حامی که یکی پس از دیگری کرسی های قدرت را از دست می دهد زخم خورده از آنچه در واقعیت جاری و ساری است به مثابه شطرنج بازان از حربه اتحاد استفاده می کند و این بار نه فقط به یک نماینده که به تمامی جریان ها و نمایندگان هشدار می دهد که نماینده مردم باشید نه جریان خاص و پافشاری می کند بر این اصل که نتیجه اتحاد می شود آن چیزی شبیه به برجام که می شود در هر محفل و مجلسی برای دستیابی به کرسی های قدرت و به تبع آن زیور به آن تمسک جست، پس راهی بهتر از این وجود ندارد که به آقایان تفهیم کند ما جمعی از کاسبان و منفعت طلبان همه را به اتحاد دعوت می کنیم تا در سایه دستاوردهای آن فرزندان و دوستان و خانواده ما صاحب شغل و ثروت و قدرت شوند و مردم نیز نباید این اتحاد را فراموش کنند تا سایه آن سالهای سال بر سر ما بماند.

فرد داعیه دار حامی منافع مردم که روزگاری در جلسه برای عزل آقای منفعت هم حاضر نمیشد و حتی به دلیل اینکه فرد مورد نظر خود در سمت معین قرار نگرفت لجبازانه عزل مدیران را دنبال کرد گویا به آرشیو نشریات و مجلات چندان توجهی نکرده است و از تاریخ انتخابات در حوزه انتخابیه خود درس عبرت نگرفته است چرا که در انتخابات گذشته رو در روی فردی قرار گرفته بود که روزگاری صفحه نخست رسانه های زنجیره ای را در تسخیر خود داشت اما تنها به واسطه عدم تامین منافع حزب و منفعت طلب بزرگ جریان حامی مورد غضب قرار گرفت. در اینکه آقای مردم دار سودای حضور در مجلس را در سر می پرورانده است شکی نیست اما اشتباه آنجاست که بدون عبرت از گذشته بنای اختلاف را گذاشته است.

بازگردیم به عقب و مرور کنیم علت تمامی اختلاس ها و دزدی ها این روزها را که منفعت طلبی بر منافع مردم ترجیح داده شده است تا زمینه رشد فاسدان را در سیستم های مختلف دولتی و غیر دولتی فراهم کند و چرا که نظارت نماینده به سبب تامین منافع جریان حامی به فراموشی سپرده شده است.

تقابل جریان حامی و آقای حمایت شونده که پس از عدم حمایت آشکار و شفاف وی برای جلوگیری از دست رفتن کرسی قدرت فرد منفعت طلب و امضا نکردن برگه حمایت شکل گرفته است در مسیر جدیدی قدم بر میدارد که می تواند در آینده فضا را برای تصمیم گیری بهتر مردم فراهم کند و دور نیست زمانی که حامیان با قیافه های حق به جانب به با توسل به اتحاد قلم قرمز می کشند بر اسم آقایی که ترجیح داده است به منافع حزبی پایبند نباشد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
سلام بسیار عالی و خوب
اجازه می خواهم به عقب برگردیم جایی که اقای دکتر ی با زد وبند وجابجایی با چند مدیر چندصد میلیارد تومان را به جیب مبارک خود وفامیل و چند نفری ریخت از جمله جناب خ. که دستگیریشان چنان صدایی کرد که نگو اینکه چه شد من نمی دانم مگر گذاشتن اگر درشهرداری تلخفی صورت گرفته بود و زندان وپرونده و.. کسی بفهمد که چه شد .بعد اقای ز را چه کسی نمی دانست که میخورد می پاشد و می گیرد از صنعتو معدن .مگر چه شد . جناب ب چه کسی نمی دانست که با خانم ک چندده میلیارد ناقابل برای ساخت مسجد ومیخانه درجاده ها دادو هیچ ازپوچی صورت نگرفت .مگر چه شد آنچه البته بجایی رسید پولهای بیت المال وحقوق پایمال شدن یکودودهم میلیون جمعیت استان بود.وانچه بجایی نرسید صدای خردشدن استخوانهای صعفا وبه قول رییس دولت دهم خوشه یکی و دو وبه قول اعتدال قشر اسیب پذیر و به امام ره مستضعفین وپاپرهنه ها .اقا اراک رفته برای خودش و مدیریت موروثی حاکم شد از قضا تا غذا وغنا وقنا هیچکس را هم یارای ایستادنی نیست . به اسمها در ادارات دقت کن نمی کنند یک فری فردی چیزی اضافه کنند .مثل محمودی فرد همان محمودی است اقا اوضاع خوب نیست تو خاک و خل و دود نفس بکشی و اخرش هیچی به هیچی اون از هپکو اذر اب اینهم از لوله صفا و الومنیوم و .. اقا این پولها را کجا میفرستند مردم خرم اباد همک ه تواستان ما یا کار می کنند ویا دنبال کارند .کجا می فرستند . از نمایندگان سوال کردم یکی ندید یکی اخم کردیکی تاییدکرد یکی یک ساعت حرف زدنفهمیدم آب قرار شد از ساوه به قم برود یا اززرند به شمال و اب خزر را کلا باید شیرین کنیم . گفتم خیلی ها دنیاشان آبادهتو استان خداکند پا پرهنه ها بیمارنشوند که وا ویلا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار