مدیرکل محیط زیست استان مرکزی؛
تابناک: مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه ایرالکو جزو صنایع آلاینده است، گفت: سنجش میزان آلایندگی ایرالکو در بخش خط 4 و 5 نیاز به اندازه‌گیری ندارد و می‌بایست این شرکت تمهیدات لازم برای کاهش آلودگی هوا را انجام می‌داد، در اینکه این شرکت آلاینده است هیچ شکی وجود ندارد که از طریق دستگاه قضایی نیز در حال پیگیری موضوع هستیم.
کد خبر: ۳۲۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 08 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در پنجمین کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت به استان در حوزه محیط زیست گفت: قطع کامل سوخت مازوت از چرخه مصرف نیروگاه، تخصیص سه هزار میلیارد ریال برای انتقال آندسازی به شهرک صنعتی خیرآباد، احداث 5 تصفیه‌خانه برای برای پنج شرکت صنعتی استان،ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای دستگاه های اتوبوس و سایر نقلیه عمومی از جمله مصوبات این سفر بود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم تمامی مصوبات اجرایی شود تا زمینه اعتماد بیشتر مردم به خدمتگذاران فراهم شود،افزود: شهرستان اراک از ابتدای سال تا کنون 148 روز در وضعیت سالم و 84 روز وضعیت ناسالم داشته که بیشترین روزهای آلوده در تیرماه با 27 روز و کمترین آن در فروردین ماه با یک روز ناسالم رقم خورده است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: تعداد روزهای هوای ناسالم شهرستان اراک در هفت ماه امسال 82 روز بود در حالیکه سال گذشته در همین مدت 21 روز ناسالم به ثبت رسید.

ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به اینکه ایرالکو جزو صنایع آلاینده است، گفت: سنجش میزان آلایندگی ایرالکو در بخش خط 4 و 5 نیاز به اندازه‌گیری ندارد و می‌بایست این شرکت تمهیدات لازم برای کاهش آلودگی هوا را انجام می‌داد در اینکه این شرکت آلاینده است هیچ شکی وجود ندارد که از طریق دستگاه قضایی نیز در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی با اشاره به لزوم بازنگری طرح جامع اجرای حمل و نقل ترافیک شهر اراک گفت: در وضعیت حمل ونقل و ترافیک کلانشهر اراک توسط شهرداری اراک باید بازنگری شود که پس از تائید شورای ترافیک استان و کشور، اعمال محدویت ترافیکی در محدوده کلانشهر لحاظ می شود.

ابراهیمی‌کارنامی ادامه داد: هزینه بازنگری این طرح معادل 500 میلیون تومان است که از محل ماده 23 قانون جرایم راهنمایی و رانندگی تامین می شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در پایان از بازنگری طرح جامع آلودگی هوای اراک خبر داد و گفت: از تیرماه بازنگری این طرح شروع شده که در مدت 18 ماه می‌بایست به اتمام رسد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
باید پور عطار بره و یک مدیر عامل بومی با برنامه بیاد نه یک تویسرکانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار