رئیس ائتلاف اصولگرایان استان در گفتگوی با روزنامه وقایع استان؛
تابناک: عبدالرحیم علیپور گفت: کاسبان اصلاح طلب برای خوش خدمتی نزد اربابان خود میگویند استان مرکزی پایگاه اصولگرایی است و در این شرایط ما سه نماینده اصلاح طلب به مجلس فرستادیم در حالی که این حرف غلط است و تمام نمایندگان استان اصولگرا هستند.
کد خبر: ۲۸۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ 20 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، عبدالرحیم علیپور که در دوران انتخابات مجلس دهم عنوان رئیس ائتلاف اصولگرایان استان مرکزی را یدک می کشید در مصاحبه با روزنامه وقایع استان در خصوص جریانات سیاسی، فیش های نجومی و عملکرد نمایندگان استان به بحث و گفتگو نشسته است که ماحصل آن بدین شرح است:

از همان روزهای بعد  از انتخابات روزنامه ها و سایت های وابسته به جریان اصلاحات و حامی دولت با تیترها و مطالب مختلف ادعا می کردند که مردم حامی تفکر آنها هستند و از جریان اصولگرایی فاصله دارند. اما بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات در شهرهای مختلف مشخص شد که حامیان دولت در شهرتهران پیروز شده اما در دیگر شهرهای کشور وضعیت متفاوت بود. در این میان روزنامه های اصلاح طلب با تیترها و تصاویر خاص ادعا می کردند پیروز قاطع انتخابات خبرگان و مجلس هستند و حتی  تا تقلیل تعداد نمایندگان اصولگرای مجلس به ۸۰ نفر هم پیش رفتند.  اما وقایع آینده به خصوص انتخاب شدن علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس در یک رقابت با اختلاف زیاد نسبت به عارف، ریاست جنتی بر مجلس خبرگان و انتخاب شدن عباسعلی کدخدایی به عنوان حقوق دان شورای نگهبان نشان داد که اصلاح طلبان باز هم دچار اشتباه محاسباتی – استراتژیکی شده اند.

در واقع بسیاری از تحلیل گران معتقدند که اصلاح طلبان صرفا از بین گزینه های تایید صلاحیت شد، صرفا کسانی که فکر میکردند به آنها گرایش دارند را در لیست امید قرار دادند. اکثر این افراد حتی منشور اصلاحات را امضا نکردند وهیچ تعهدی هم به این جریان نداشتند.

در استان مرکزی هم سران اصلاحات ادعا میکنند که وضعیت استان را عوض کردند و جریان غالب سیاسی کنونی در استان مرکزی مایل به اصلاح طلبی است . آنها ادعا می کنند که در استانی که پایگاه اصول گرایی است، سه نماینده اصلاح طلب رابه مجلس فرستاده اند و آینده سیاسی در این استان به سمت اصلاح طلبی و گرایش به دولت روحانی حرکت خواهد کرد. در همین نشریه در شماره های قبل با سران اصلاحات مصاحبه کرده ایم، در این شماره نیز برای اینکه یک طرفه به نزد قاضی نرویم با یکی از اصول گرایان شناسنامه دار استان و رئیس اتئلاف اصول گرایان استان مرکزی سردار عبدالرحیم علیپوردر همین ارتباط ، یعنی وضعیت جریان های سیاسی کنونی استان مرکزی، گرایش فکری نمایندگان مجلس در استان مرکزی و آینده دولت روحانی و جریانات سیاسی نزدیک به ایشان به گفتگو نشسته ایم.

به نظر شما مهمترین دلایل پیروزی لیست مایل به اصلاح طلبان در استان مرکزی با توجه به اینکه می گویند استان پایگاه اصول گرایی است و سابقه مردم استان که همیشه در انتخابات مایل به اصول گرایان رای داده اند، چه بوده است؟

من برداشتم این نیست که اصلاح طلبان در استان بیشترین کرسی ها را به دست آورده اند زیرا افرادی که میگویند اصلاح طلب هستند بارها و بارها در مساجد، روستاها و شهرها گفته اند که درست است که لیست امید به ناچار از ما حمایت کرده، ولی ما اصول گرا هستیم و هیچ تعهدی مبنی بر اینکه اصلاح طلب باشیم به کسی نداده ایم.

چنین حرفی را شخص خاصی گفته است یا همه نمایندگانی که در استان، در لیست امید بوده اند؟

نه فقط شخص خاصی، بلکه هر سه نفری که عده ای به خاطر منافعشان میگویند اصلاح طلب هستند حتی در بنرهای انتخاباتی، شعارهای تبلیغاتی و حتی سخنرانی های خودشان گفته اند که درست است که لیست امید از ما حمایت کرده است ولی ما اصول گرا هستیم. و حتی بعضی از کاندیداهای رد صلاحیت شده و حتی کاندیداهای که به مرحله دوم راه پیدا نکرده بودند، و اصول گرا بودند با صدور بیانیه از این اشخاص حمایت کرده بودند.

قضیه مقداری گیج کننده است چون اگر شما نگاهی به صحبت های سران اصلاحات در استان بیندازید میگویند ما انتخابات را بردیم و نمایندگانی که مجلس رفته اند صد در صد اصلاح طلب هستند و حتی پذیرفته اند که در انتخابات ریاست مجلس از عارف حمایت کنند به نظر شما دلیل این سردرگمی چیست؟

آنها به خاطر منافع خودشان این حرفها را می زنند و اگر نگاهی به وقایع مجلس بندازید می بینید که آنها چقدر ناشی هستند. برای مثال در قضیــه انتخــابات ریاست مجلس آنها از کجا می فهمند که چه کسی به عارف رای داده است یا نه، اگر عارف این همه اصلاح طلب دور و برش بود چرا اینقدر کم رای آورد. آنها که مدعی شده بودند که ۲۰۰ نفر اصلاح طلب به مجلس راه یافته است پس چرا آرای واقعی عارف به سختی به نصف این عدد رسید. پس آن صد نفر کجا رفته اند. این خود نشان میدهد که حق با چه کسی است. از طرفی ما که خودمان را مذهبی و طرفدار اصول گرایی واقعی می دانیم. ما با همه اصلاح طلبان اختلاف نداریم در حال حاضر در استان مرکزی ما افرادی از اصلاح طلبان را بی نهایت قبول داریم و برای ما هر اصلاح طلبی مانند دکتر طاهر احمدی که میگوید خط قرمز من قانون و شرع است قابل احترام است و به هر اصلاح طلب دیگری که در چهارچوب قانون فعالیت کند همین رویکرد را داریم.

از طرفی ما با اصلاح طلبانی مشکل داریم که خط قرمزی ندارند و اصلا با قانون و شرع کاری ندارند و به دنبال منافع خودشان هستند. برخی از اصلاح طلبان اصلا شرع را قبول ندارند و به دنبال کاسبی هستند. مشکل ما با این افراد است . نقطه مقابل این افراد سه کاندیدایی هستند که به مجلس رفته اند و عده ای میگویند اصلاح طلب هستند. (مقدسی، ابراهیمی و منصوری) برفرض که اصلا آنها راست بگویند، عملکرد این افراد کاملا مورد قبول ما است. هرچند این افراد در لیست امید بودند ولی امروز در جهتی حرکت میکنند که معقول و منطقی است و اگر با همین روش به کار خود ادامه دهند ما حتی در دوره بعد از این افراد حمایت خواهیم کرد، چرا که عملکرد آنها تا به امروز کاملا مورد قبول اصول گرایان هم بوده است. قرار نیست که ما خودمان را در یک حلقه تنگ و بسته جناحی قرار دهیم. از طرفی در بین اصول گرایان نیز ممکن است افرادی باشند که به هیچ وجه مورد قبول ما نباشند. بنابراین اصلاح طلب و اصول گرا ملاک نیست چرا که ممکن است افراد زیادی به زبان بگویند که ما طرفدار فلان جناح هستیم اما در عمل خلاف این را انجام دهند.

ما با تفکری که به دنبال کاسب کاری، باج خواهی، سهم خواهی و گذر از خطوط قرمز نظام است مشکل داریم وگرنه هر تفکری که دغدغه قانون، شرع و مردم را داشته باشد برای ما ، فارغ از اینکه اسمش راست ، چپ یا هرچیزی باشد قابل احترام است و با آن مشکلی نداریم.

تمام نمایندگان استان اصولگرا هستند

به نظر شما آینده سیاسی کشور و گروههای نزدیک به روحانی و اصلاح طلبی در استان مرکزی و به طور کلی در کشور به چه سمتی خواهد رفت؟

امروزه در همه دنیا اشخاص را براساس عملکردها می شناسند. این عملکرد اشخاص است که باعث می شود کسی از آنها حمایت کند یا نه، مثلا شما هر چقدر هم طرفدار کسی باشید وقتی ادعا بکند که الان شب است شما قبول نخواهید کرد، چون الان روز روشن است و طبق همین منطق به نظر می رسد که در طول این سه سالی که از دولت روحانی میگذرد دولت ایشان علیرغم این که نقاط مثبتی هم داشته، ولی سرجمع عملکرد مثبتی نداشته و امروز معیشت مردم، بیکاری جوانان، فیش های نجومی بخصوص در همین استان مرکزی که کسی به آن توجه نمی کند، تعاملات بین المللی و داستان برجام و مسائلی از این دست که کم هم نیستند، نشان می دهد کارنامه روحانی کارنامه قابل قبولی نیست و طرفداران روحانی هم اهل منطق هستند و نمی توانند از ایشان به دلیل این کارنامه نه چندان خوب دفاع کنند و اگر هم بخواهند از روی احساس طرفداری کنند یقینا خرد جمعی به سادگی زیر بار این کار نمی رود مثل اینکه شما در روز روشن از کسی بخواهید به زور باور کند که شب است.

به نظر شما مرز بندی سیاسی و عقیدتی بین اصلاح طلبان و اصول گرایان دقیقا خودش را در کجا نشان میدهد؟

با اینکه بر اساس آرای تشکل های سیاسی اصول گرای استان بنده به عنوان رئیس ائتلاف اصول گرایان استان منصوب شده ام، ولی بنده تابع کلمه و تابع صرف عنوان اصلاح طلب و اصول گرا نیستم همان طوری که قبلا هم گفتم در بین اصلاح طلبان افرادی هستند که بسیار برای ما قابل قبول هستند و در بین اصول گرایان افرادی هستند که به هیچ وجه قبولشان نداریم. بنابراین من روی واژه ها مانور نمی دهم و مرزبندی بر اساس واژه و حرف شدنی نیست بلکه بر اساس عملکرد جریانات است، عملکردی از قبیل اعتقاد به شرع و قانون اساسی و عبور نکردن از خطوط قرمز نظام و هر کس با هر عنوان قانونی، شرع و خطوط قرمز نظام را رد نکند و دنبال رانت و فساد نباشد و به دنبال آگاهی مردم باشد را قبول داریم.

به نظر شما جریان فیش های نجومی و حوادثی که در ماه های اخیر برای دولت پیش آمده، تا چه حد در تخریب روحانی نقش داشته است؟

مسلما قضیه فیش های نجومی یک نقطه سیاه است ولی از طرفی هم باید این را قبول کنیم که نباید کسی را فقط به خاطر یک مطلب محاکمه کنیم ولی چون در پرونده دولت این مباحث بسیار زیاد است باید همه را لحاظ کنیم و بعد طبق همه آنها یک اظهار نظر نزدیک به حقیقت را بیان کنیم. ولی نکته بد این ماجرا این بود که روحانی ابتدا یک واکنش تندی از خود نشان داد و قرار شد با همه برخورد کند ولی بعد هیچ کاری نکرد. مثلا رئیس بانک رفاه که خودش استعفا داد و با صفدر حسینی هم که برخوردی نشد و نهایتا درباره ایشان گفتند که ذخیره انقلاب است و حتی تقدیر هم شد.

پس مشکل اصلی دولت این است که حرف میزند و دستور می دهد ولی عمل نمیکند و این بحث باعث میشود که مقبولیت خودش را از دست بدهد.

از طرفی این بحث فیش های نجومی در همه جا هست مثلا در همین استان مرکزی الان سی الی چهل نفری هستند که همه هم میدانند حقوق نجومی می گیرند و اصلا حقوق ۲۰ میلیونی برای بسیاری از مدیران امری عادی است، چرا ؟ چون میگوید که فلان شخص الان ماهی ۶۰ میلیون می گیرد. حتی در استان چهل میلیون هم در حال عادی شدن است و کسی با این افراد برخورد نمی کند و همین موضوع باعث سرخوردگی مردم شده است. مثلا در همین بغل گوش ما شخصی در مرداد ۹۴ حقوقش ۲۰ میلیون بوده یک ماه بعدش که این سمت به کسی دیگر واگذار شده این حقوق ۶۰ میلیون شده است و هیچ کسی هم حرفی نزده و ازکنارش رد شده اند. نه استاندار، نه نمایندگان؛ نه رسانه ها و حتی مقامات قضایی هم در استان در این باره حرفی نزده اند و این موارد تلخ و ناگواری است و کسی هم پاسخ گو نیست.

چرا مسئولین استان باید در این قضایا سکوت کنند و حتی به مدیران کارخانه هایی که به شدت بدهکار و در حال ورشکستگی هستند اجازه بدهند که این گونه حقوق بگیرند در حالی که کارگر همان کارخانه باید ماهی ۴۰۰ هزار تومان حقوقش باشد؟

و متاسفانه این فساد هست و این قضیه به حیات خلوت عده ای تبدیل شده ومسئولینی که ممکن است در بین آنها هم اصلاح طلب باشد و هم اصول گرا. این اصلا مهم نیست، بحث برخورد با این افراد است که در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

این افراد دنبال منابع خودشان هستند و گرنه چرا باید طاهر احمدی به عنوان یک متخصص فیش حقوقی اش را رسانه ای کند. چون به قول معروف ریگی در کفشش نیست.

بنابراین برای ما عملکرد مهم است و من خلاصه میگویم عملکرد مقدسی، ابراهیمی و منصوری تا کنون از نظر ما قابل قبول و در حیطه شرع و قانون بوده است و هرکسی که در این حدود با هر عنوانی فعالیت کند مهم نیست چه چپ باشد چه جامعه روحانیت مبارز باشد چه راست باشد چه اصلاح طلب باشد به هر حال با هر عنوانی باشد مورد تایید ما نیز هست و عنوان اصلا برای ما مهم نیست.

حتی عارف رئیس اصلاح طلبان در مجلس نیز اگر در چهارچوب قانون و شرع حرکت کند مورد تایید ما می باشد و در این صورت اختلاف ما به اختلاف در راه تبدیل خواهد شد. چون اختلاف ما با اصلاح طلبان یا اختلاف مبنایی است یا اختلاف در راه.

اگر اختلاف در شیوه و راه باشد خیلی هم پذیرفته است و کسی در این زمینه با برادرش به مشکل بر نمیخورد به قول آقای علی یوسفی ما میخواهم هر دو به مشهد برسیم ما از اتوبان قم می رویم و آنها از اتوبان ساوه، مقصد یکی است و اختلاف در راه است. ما با اصلاح طلبانی مخالفیم که وقتی مقصد ما مشهد است آنها مقصدشان نقطه مقابل مشهد است.

تمام نمایندگان استان اصولگرا هستند

نظرتان را در مورد این جمله که” استان مرکزی پایگاه اصول گرایی است ” چیست؟

نه این گونه نیست .من معتقدم که تمام مردم ایران اصول گرایی به معنای پایبندی به اسلام، قران، ائمه و ولایت فقیه را قبول دارند و این گونه نیست که فقط یک استان فقط اصول را قبول داشته باشد و پایگاه باشد. همه مردم ایران ارزش های دینی را قبول دارند. و این جمله را هم باز همان اصلاح طلبان کاسب باب کرده اند و این را برای خوشحال کردن اربابانشان می گویند. یعنی میخواهند به آنها بگویند که ما در جایی که پایگاه اصول گرایی است، سه اصلاح طلب را مجلس فرستاده ایم. هر دو این قضایا اشتباه هستند هم اولی خطاست چون اصول گرایی پایگاهش همه کشور ایران است و هم دومی چون مقدسی، ابراهیمی و منصوری کاسب کار و رانت خوار به معنایی که اصلاح طبان استان میخواهند نیستند و هرگز شرع و قانون را زیر پا نخواهند گذاشت و از طریق باندبازی و زد وبند و صرفا به خاطر اینکه کسی اصلاح طلب است، قانون را دور نخواهند زد.

انتهای پیام/

Www.vaghayeostan.ir

https://telegram.me/vaghayeostan

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
از صراحت لحجه و واقع گویی شما متشکرم هر چند گوش شنوایی نیست اگر بود این همه سرخورده نبود سال به سال امار شرکت کنندگان در انتخابات کم میشه مردم حافظه تاریخی خوبی دارند و قضیه عدم برخورد با فیش های نجومی باعث شد کسایی که انقلابی وارد میدان بشن و خواستار برخورد شدن عملا مورد توبیخ قرار گرفتند و هیچ نهادی هم برخورد نکرد امروز پنجشنبه مدیر عاملی که حقوق نجومی میگیره صدتا چماق بدست پول داده تا توی ورزشگاه امام خمینی براش هورا بکشند در حضور مسییولین شهر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
تابناک عزیز ضمن تشکر از آقای علیپور. مصاحبه تان روشنگرانه. بود
موسوی برادرشهید ازخمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
سلام ضمن تشکرازحاح اقای علیپور وسایت تابناک.لطفا پیگیرفیش های نجومی باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
عالی بود
یه بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
سلام تشکرمواضع خیلی خوبی اعلام شد.
محمدیاور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
اولا اقا علیپور اگراصلاحات وعارف از منصوری .مقدسی ... حمایت نمی کرد این اقایان رنگ مجلس را هم نمی دیدند درضمن اگر اصلوگرایی یعنی انچه در سازمانها وونهاده و بخصوص در واگذاری زمین درشهرکهای صنعتی در زماناقایان اصلوگرا یعنی شعبانی فرد وتاراج میلیاردها منظورتان هست بهتر کمی تحقیق کنید اگرچه من هیچ تفاوتی در اصولگرایی واصلاح طلبی نمی بینم وهرچه در استان امدند خوردند ومی خورند دوران اسمها تمام شده رسم همه در چپاول یکی است وقتی در استان همه مدیران نسبت فامیلی دارند چه جای حزب زمانی اصلوگرا می شوند ووزمانی اصلاحاتی فعلا سفره پهن است و اسمها عوض می شوند جناب علیپور سیرت نیکو نداریم الغرضبا هم اگر اوضاع بهتر می شد ما در بین بدترین کشورها بعنوان پولشویی واختلاس وبد اخلاقیهای مالی جاینداشتیم اماراستاننیز امار خوبی نیست در تمام حوزه ها
یه بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
سلام.انصافا جریانات فاسدسیاسی به انقلاب وکشورصدمه میزنند.نمیدونم چرابا کاسبکاران هردوجریان مطرح کشوربرخورد نمیکنن.خوب گفتند.الحق والانصاف فاسدودزدومنحرف وکاسبکارازهرجریان وبنام هرجریان سیاسی باشه بایدباهاش برخورد بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار