با انتقاد از عزل و نصب‌های صورت گرفته در استان؛
تابناک: علی اکبر کریمی گفت: نماینده دولت در انتصابات استانی حق قانونی دارد ولی باید به منظور جلوگیری از متضرر شدن استان با نمایندگان مجلس مشورت کند.
کد خبر: ۲۴۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 18 June 2016
به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب صبح امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران دموکرات و مردم سالار است زیرا سلایق متفاوت و اختلاف نظرها در یک چارچوب در یک کشور باهم تعامل دارند.

وی افزود: اختلاف نظرات باید به گونه‌ای باشد که منافع ملی به خطر نیفتد و از مسائل مهم و اساسی دور نشویم.

کریمی با اشاره به عوامل موثر بر پیشرفت کشور گفت: پیشرفت کشور جز با اتکا بر نیروهای توانمند داخلی و دارای ویژگی‌های اخلاقی و دینی امکان پذیر نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رکن ولایت فقیه در نظام حکومتی ما عمود خیمه است و اگر خواهان کشوری پایدار، مقتدر و عزت مند هستیم تنها در سایه حمایت و پیروی از منویات رهبر انقلاب بدست می‌آید.

سخنگوی فراکسیون ایثارگرایان مجلس شورای اسلامی فساد حاکم بر دستگاه‌های دولتی را زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندانست و بیان کرد: فساد در بخش‌های دستگاه‌های دولتی و سایر قوا وجود دارد و باید به رویکرد مبارزه با فساد توجه کافی شود.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم خاطرنشان کرد: انتصاب مدیرانی که دارای اتهامات سیاسی، اخلاقی و مالی هستند قطعا به رشد و توسعه فسادهای حاکم بر دستگاه‌ها کمک می‌کند که این امری ناشایست است که موجب خسارت به کشور می‌شود.

کریمی با اشاره به انتصابات استانی بیان کرد: بحث عزل و نصب‌های استانی یک موضوع مهم در هر دولت است و متقابلا هر دولت بسته به سیاست گذاری های حاکم بر روند انتصابات مدیران اجازه عزل و نصب ها را در استان‌ها دارد.

وی تاکید کرد: رویکردی که در گذشته نماینده تلاش می‌کرد با میل خود مدیری را عزل یا نصب نماید مورد قبول نیست اما از اختیارات قانونی نمایندگان است که به نماینده دولت در استان مورد نظر نظریات مشورتی خود را ارائه دهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب عدم رویکرد سیاسی در انتخاب مدیران برای جایگاه‌های تخصصی را ضروری دانست و گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های مدیر منتصب اهلیت و داشتن تخصصی برای کسب جایگاه مورد نظر است و در این راستا نماینده دولت نباید با رویکرد جناحی و سیاسی انتصابات را انجام دهد.

وی ادامه داد: سلامت سیاسی، مالی و اخلاقی باید مورد نظر باشد و مدیر جایگزین شده باید در رتبه‌ای بالاتر از مدیر قبلی قرار داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با اشاره به تکریم مدیران بومی عنوان کرد: به خدمات مدیران غیر بومی احترام می‌گزاریم اما از جمله وظایف نماینده دولت در استان کادر سازی برای استان است که این مهم در عزل و نصب‌های اخیر استان نادیده گرفته شده است.

سخنگوی فراکسیون ایثارگرایان مجلس شورای اسلامی از جمله ویژگی‌های مدیر بومی را آشنایی بیشتر با مسائل کلان استان به منظور رفع مشکلات دانست و بیان کرد: در گذشته شاهد این بودیم که میدان ندادن به نیروهای متخصص بومی سبب شد که استان از توانمندی‌ها و تجربیات آنها بهره مند نشود.

کریمی با انتقاد از عدم آشنایی کامل مدیران غیربومی از فضای فرهنگی استان گفت: اگر مدیران فرهنگی این استان بومی بودند ما شاهد این نبودیم که امروزه هزاوه به عنوان محل تولد امیرکبیر گمنام باقی بماند و این مکان با ارزش همچون حمام فین کاشان دارای قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری استان است.

وی در پایانن سخنان خود با اشاره به عدم برگزاری مراسم تودیع و معارفه ریاست سابق دانشگاه پیام نور استان مرکزی خاطرنشان کرد: از زحمات دکتر هادی غفاری به عنوان یک چهره نخبه علمی که دارای سوابق اجرایی ارزنده است تقدیر و تشکر می کنم و خواهان برگزاری مراسم تجلیل از ایشان و قرار گرفتن این نیروی با ارزش استانی در مراتب بالاتر سازمانی را خواستار شد.

انتهای پیام/

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یعقوب حسن زاده از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
سلام برتابناک ودرود برکریمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
سلام بی شک دوران تصدی دکتر غفاری یکی از درخشان ترین دوران در طول عمر کاری دانشگاه پیام نور خواهد بود که با مجاهدت خود و همکاران تحت امر توانست دانشگاه های استان را از نظر کمی و کیفی رشد چشم گیری بده ،زیرا در طول تحصیل خود به عین این کارآمد ی را در این حوزه مشاهده می کردیم،که متاسفانه متولیان این عزل در راستای مقاصد سیاسی خود جهت بستر سازی فتنه ای دیگر برای سال 96 با عزل مدیران ارزشی و جهادی خود را آماده می کنند.هر چند که مکر شان بر خودشان بر می گردد.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
درود برکریمی عزی . حتما از حقیر بهتر می دانید وجود آدمهایی در راس نهاد ندانش یکی از ملزومات تعالی جامعه است . و بدور از مسایل حاشیه ای عارضم که اوضاع در دانشگاههای آزاد سراسر استان بعد از دکتر جاسبی خوب نیست . لطفا نظر دانشجویان را در نظر بگیرید . متاسفانه حاکمیت قبیله ای در مدیریت کلان استان در تمام حوزه ها آسبهای فراوانی زده توقع این است که اوضاع تحت کنترل قرار گیرد ..امیدوارم منظورم را رسانده باشم. اراک نباید در آلودگی نفس بکشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار