به دنبال انتصابات نامتعارف مدیران در استان مرکزی؛
تابناک: علی اکبر کریمی: نصب افراد فاقد صلاحیت اخلاقی، رفتاری و سیاسی در دانشگاه پیام نور به عنوان عملکردی نامطلوب از مدیران استان ثبت شده است و این مهم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۴۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 16 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک مرکزی با اشاره به برکناری دکتر هادی غفاری رئیس اسبق دانشگاه پیام نور استان مرکزی اظهار داشت: متاسفانه نمایندگان استان دیروز صبح از این اتفاق با خبر شدند و هیچ گونه اطلاعی در خصوص این تغییر و جابجایی در دانشگاه پیام نور استان مرکزی از سمت وزارت خانه و مسئولان استان به ما داده نشده بود.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی افزود: مجمع نمایندگان استان مرکزی با صدور بیانیه این اقدام ناشایست را به شدت مورد اعتراض قرار داده و آن را نفی کرده‌ است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این راستا ادامه داد: بنده تماس‌های مکرر با شخص وزیر و معاون پارلمانی دانشگاه‌های وزارت علوم و رئیس دانشگاه پیام نور کشور داشتم که پیگیری‌های لازم را از جمله بررسی این موضوع در جلسات هفته آینده مجلس در دستور کار قرار میدهم.

کریمی عنوان کرد: دکتر غفاری یک نیروی ارزشی، علمی، متعهد، متدین، پرتلاش و مفید برای فضای دانشگاه پیام نور استان مرکزی و در نهایت مجموعه آموزش عالی استان است و تغییر ایشان توجیه منطقی ندارد.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه روند تودیع و معارفه مدیران استانی گفت: تغییر پنهانی رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی خارج ار عرف و رویه‌های اداری است و نشان دهنده این است افردای که برای حاکمیت در دانشگاه‌ها برنامه دارند به دنبال اعمال سلیقه‌های سیاسی خود در فضاهای دانشگاهی هستند.

وی افزود: تغییر در مدیریت دانشگاه پیام نور استان مرکزی نمونه‌ای از فعالیت‌های جریان سیاسی حاکم به منظور انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است که نشان دهنده دغدغه‌های زیاد و خارج از عرف در این زمینه است.

کریمی با اشاره به عزل بی رویه مدیران شایسته در سطح استان اظهار داشت: انتخاب افرادی که فاقد صلاحیت‌های علمی، مدیریتی، اخلاقی و رفتاری هستند حتی به عنوان سرپرست هم به هیچ وجه مورد تایید نمایندگان نبوده و نباید در محیط‌های دانشگاهی حضور پیدا کنند.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی عنوان کرد: نصب افراد فاقد صلاحیت اخلاقی، رفتاری و سیاسی در دانشگاه پیام نور به عنوان عملکردی نامطلوب از مدیران استان ثبت شده است و این مهم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی دو ایراد اصلی و اساسی را متوجه این تغییر در دانشگاه پیام نور استان دانست و عنوان کرد: طبق قانون در امتحانات پایان ترم حتی روسای مرکزهای استانی هم نباید تغییر کنند ولی در حال حاضر شاهدیم که رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی تغییر کرده است.

کریمی ادامه داد: زمانی که به هر دلیلی تغییر در مدیران ایجاد میشود، فرد جایگیزین باید در مرتبه بالاتری قرار داشته باشد نه اینکه فردی منصوب شود که به هیچ عنوان سابقه اجرایی ندارد و در پرونده خود تنها یک دوره محدود معاون آموزشی بوده که از این سمت نیز عزل شده است.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد این تغییر با نظر مستقیم استاندار مرکزی صورت پذیرفته است و سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان مرکزی منتخب استاندار می‌باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
سید سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
عالی عالی بسیار عالی احسنت به دکتر کریمی ما منتظر برگشت دکتر غفاری هستیم
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
واقعا حیف از دکتر غفاری و امان از بازی های سیاسی-دکتر عسگری اصلا آدم بدی نیست ولی در قیاس با دکتر غفاری اصلا ذهن هم اجازه مقایسه را از هر نظر نمی دهد
ف ص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
تا کی بایدچوب سیاسی بازی های این افراد را بخوریم. با توجه به مسایلی که در این دولت اتفاق افتاد حتی قبل از این انتظار میرفت این اقدام صورت گیرد اما چیزی از ارزشهای این مدیر ارزشی کم نمیشود.
محسن یعقوبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
سلام درود بردکتر کریمی.متاسفم برای آلودگان سیاسی استان.سیاسی کاری تا کی؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
به نظر من رییس دانشگاه پیام نور از اکبری و فراهانی خط میگیرداز وزیر علوم خواهشمنیم که دکتر ظهور را جایگزین این رییس کنند از خود اختیاری ندارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار