تابناک: بر اساس آمار منتشره پلیس، كشته شدگان ترافیكی استان در مدت مشابه پارسال در جاده های استان مركزی 41 نفر بود كه در قیاس امسال چهار قربانی ترافیكی بیشتر داشته ایم.
کد خبر: ۲۲۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ 10 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی، در 50 روز سپری شده از سال 95 خبرهای خوشی در حوزه حوادث ترافیكی استان مركزی شنیده نمی شود و در این مدت 45 نفر از هموطنان جانشان را در حوادث رانندگی جاده ای از دست داده اند.

 این آمار به جز كشته شدگان حوادث رانندگی در مراكز درمانی و بیمارستان هاست كه با احتساب آنان، این آمار افزایش هم می یابد.

بر اساس آمار منتشره پلیس، كشته شدگان ترافیكی استان در مدت مشابه پارسال در جاده های استان مركزی 41 نفر بود كه در قیاس امسال چهار قربانی ترافیكی بیشتر داشته ایم.

كارشناسان پلیس راه استان مركزی اعلام می كنند كه محور قدیم ساوه - سلفچگان بیشترین قربانی را در جاده های استان مركزی می گیرد و به گفته آنان هر حادثه رانندگی كه در این محور رخ دهد، بدون فوتی نیست.

این محور شانه خاكی و محل پارك اضطراری برای خودروها ندارد، حاشیه آن از دو سو با تراكم روستا همراه است و از محورهای بسیار پر تردد استان مركزی در مسیر شاهراه كشوری است كه تحمل فشار این همه خودرو و كامیون را ندارد.

با وجود كم عرض بودن محور قدیم ساوه - سلفچگان، ورود كامیون در آن ممنوع نیست و بیشتر رانندگان خودروهای سنگین برای آنكه هزینه عوارض در مسیر آزاد راه ساوه - سلفچگان را پرداخت نكنند، ترجیح می دهند از محور قدیم تردد كنند كه این عاملی مهم برای بروز حوادث ناگوار و مرگبار در این محور است.

عوارض تریلی در مسیر ساوه - سلفچگان 80 هزار ریال، كامیون سه محور 65 هزار ریال، كامیون دو محور 50 هزار ریال، وانت 35 هزار ریال و سواری 20 هزار ریال است كه به گفته كارشناسان امر؛ این مبالغ با توجه به مسافت آن بالا است و باید كاهش یابد.

سه راهی آوه در مسیر قدیم ساوه به سلفچگان یكی از محورهای پرخطر استان مركزی است كه به طور مستمر قربانی می گیرد و با وجود اینكه مصوبه ایجاد تقاطع غیرهمسطح از شورای ترافیك استان مركزی را داراست اما تاكنون هیچ اقدام سازنده ای برای اجرای آن از سوی مسئولان امر صورت نگرفته و استمرار این بی توجهی ها نتیجه خود را در حوادث مرگبار نشان می دهد.

محور دلیجان - محلات از دیگر محورهای پرحادثه استان مركزی است كه تلفات زیادی را در خود دیده اما، امید است در دو یا سه ماه آینده با افتتاح بزرگراه این محور، مشكلات این مسیر حل شود و شاهد حوادث تلخ جاده ای در آن نباشیم.

محور قدیم ساوه- تهران، آزاد راه ساوه - همدان و اراك - قم از دیگر محورهایی هستند كه بیشترین تلفات جاده ای استان مركزی را از ابتدای امسال تاكنون داشته اند.

به گفته كارشناسان پلیس راه استان مركزی بیشترین علت حوادث رانندگی منجر به فوت استان مركزی در 50 روز گذشته توجه نكردن رانندگان به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده و 47 درصد حوادث این مدت بر اثر واژگونی خودروها رخ داده است.

یكی از علل مهم خستگی و خواب آلودگی رانندگان در محورهای ارتباطی استان مركزی كمبود مراكز خدماتی و رفاهی بین راهی است كه به نظر می رسد باید به عنوان مسئله اولویت دار در كارگروه گردشگری و امور عمرانی استانداری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتظار است مسئولان امر به دور از اقدامات جزیره ای و بخشی با حساسیت بیشتری مسئله مدیریت ترافیكی را در دستور كار قرار دهند و تدابیر لازم را در این راستا عملیاتی كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار