تابناک: استاندار مرکزی اولویت استان در برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی را پروژه‌های اقتصادی زودبازده عنوان کرد.
کد خبر: ۲۲۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 10 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا محمود زمانی قمی در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در خصوص پروژه سرزمین ایرانیان در زرندیه اظهار کرد: در این پروژه از سال گذشته تاکنون تغییری انجام نشده است و چنانچه به همین منوال پیش برود و اجرای کار طبق برنامه زمان‌بندی شده انجام نشود، منتظر وعده نخواهم ماند.

وی با بیان اینکه کارآفرین اجازه سر کار گذاشتن دولت را ندارد، گفت: این پروژه ظرف سه ماه آینده راستی‌آزمایی می‌شود و چنانچه پیشرفتی حاصل نشود زمین پروژه خلع ید خواهد شد.

زمانی قمی اشتغال‌زایی را مهمترین دغدغه استان دانست و گفت: از ایجاد اشتغال حمایت می‌کنیم، اما نمی‌توانیم منتظر وعده‌های واهی باشیم. البته این بدان معنی نیست که از یک طرح حمایت کرده یا با یک طرح مشکل خاصی داریم.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: فرمانی از سوی رهبری مبنی بر تحول در حوزه اقتصاد دریافت کرده‌ایم و نمی‌توانیم این فرامین را زمین بگذاریم.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران پروژه سرزمین ایرانیان عنوان کرد: معتقدم که شما علاقه‌ای به ادامه پروژه نداشته‌اید و اگر پیگیری هم در این زمینه صورت گرفته از طرف من بوده است.

زمانی قمی ضمن ابراز علاقه‌مندی در خصوص رفع موانع و مشکلات موجود در روند اجرای این پروژه، گفت: کارگروهی با مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استان تشکیل و موانع و مشکلات این پروژه ظرف دو هفته آینده شناسایی شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه این پروژه می‌تواند یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری به شمار رود، اظهار کرد: قصد ما راه‌اندازی سرزمین ایرانیان است و با تشکیل این کارگروه در راستای رفع موانع موجود تلاش می‌کنیم، اما اگر کم کاری صورت گیرد برخورد خواهیم کرد.

زمانی قمی این پروژه را یک سرمایه ملی دانست و گفت: این پروژه یک نمونه خوب کشوری است که می‌تواند اشتغال ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی با رهنمود رهبر انقلاب اسلامی دارای فرمانده است و در چنین شکلی اداره می‌شود تا شاهد تحول در این بخش باشیم بنابراین می‌بایست نقایص احتمالی که در حین انجام کار مشخص می شود رفع شده و مدیران با هوشمندی وارد عمل شوند.

استاندار مرکزی گفت: پروژه‌های بزرگی که در حوزه اقتصاد و عمران وجود دارد شهرستان به شهرستان با امکانات سال جاری مورد بررسی قرار گرفته و فهرستی از آنها تهیه شود.

زمانی قمی ضمن تاکید بر در اولویت قرار دادن پروژه‌های زودبازده در برنامه دستگاه‌ها گفت: اولویت استان در ستاد اقتصاد مقاومتی پروژه‌های اقتصادی زودبازده است.

به گزارش ایسنا، ظفر افشون نی در این جلسه اظهار کرد: انتظار می رود با توجه به اهمیتی که استان و کشور برای این حجم از سرمایه‌گذاری قائل است، شرایط بهتری پیش روی این پروژه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استان مرکزی تلاش‌های انجام گرفته در راستای اجرای این پروژه را قابل قبول دانست و گفت: در هر صورت اجرای این پروژه نیازمند توجه و پیشرفت افزون‌تری است و هماهنگی‌هایی نیز با تهران در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه بسیار بالاست و در ازای این حجم از سرمایه‌گذاری می‌بایست این طرح با پیشرفت بیشتری اجرا شود.

افشون گفت: این طرح علاوه بر اینکه می‌تواند اشتغال‌زایی ایجاد کند یک طرح هزینه‌بر است و هدفش ایجاد سبک‌زدگی جدید در حاشیه تهران است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استان مرکزی گفت: موانع قانونی به منظور تسریع در روند اجرای این پروژه باید برطرف شود.

زهرا یادگاری نیز در حاشیه این جلسه ضمن اشاره به پیگیری سه دستور کار جلسه گفت: در این جلسه پروژه شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان در زرندیه پیگیری شد. این پروژه با افق ساخت هشت ساله از سال 88 به تصویب رسیده بود، اما پیشرفت فیزیکی لازم را نداشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: این طرح در 1400 هکتار زمین در نزدیکی منتهی علیه شهرستان زرندیه به عنوان شهرک تفریحی، توریستی، اقامتی، درمانی و ورزشی با 24 نوع متنوع سرمایه‌گذاری در حال اجراست.

وی گفت: اگر این پروژه به انجام برسد در توسعه استان، کشور، ارزش افزوده و اشتغال برای استان و تغییر سبک زندگی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

یادگاری ضمن اشاره به موانع موجود به منظور ادامه این پروژه از جمله اخذ تسهیلات، افزود: به منظور تسریع در روند اخذ تسهیلات مقرر شد استاندار مرکزی با بانک گردشگری مذاکره کند.

رئیس سازمان مدیریت استان همچنین به موانع جذب سرمایه‌گذار در این پروژه اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد کارگروهی با مسئولیت دفتر اقتصادی برگزار شود تا موضوع مالکیت زمین که یک مانع برای جذب سرمایه‌گذار است حل شود.

وی بیان کرد: این پروژه با تخمینی که زده شده حدود 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

یادگاری گفت: با رفع موانع اخذ تسهیلات و مالکیت زمین سرمایه‌گذار این پروژه نیز متعهد شد طی شش سال این پروژه را به اتمام برساند.

رئیس سازمان مدیریت با اشاره به دستور کار دوم مبنی بر پیگیری مصوبات قبل کارخانجات آذراب و ماشین سازی عنوان کرد: مسائل مربوط به امور مالیاتی شرکت آذراب رفع شده است و در مورد بیمه هنوز یک سری مشکلات باقی مانده است که مقرر شد جلسه‌ای به منظور مرور مصوبات قبل در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی با دستگاههای ذیربط برگزار و مشکلاتی که در استان قابل حل نیست از طریق ستاد اقتصاد مقاومتی به فرماندهی اقتصاد مقاومتی مرکز منعکس شود.

وی گفت: در دستور کار سوم فرایند تهیه پروژه های استانی در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت. در این راستا 12 برنامه استانی در ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی شد که تعدادی از این برنامه های جنبه ملی دارد.

یادگاری افزود: برای این برنامه ها باید طرح و پروژه تهیه شود و پس از جمع بندی یک منشور از پروژه‌ها تعریف می شود تا این پروژه ها در سه افق سال 95، برنامه ششم توسعه و افق 1404به سرانجام برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار