معاون اول رئیس‌جمهور ؛
تابناک: معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که مهمترین دستاورد دولت در سال ۹۴ اداره کشور بود، اظهار داشت: انتظار ارزانی کالا و اجناس در سال ۹۵ انتظار درستی نیست.
کد خبر: ۱۹۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 16 March 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور امروز در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اظهار امیدواری از افزایش رفاه مردم در سال جدید، گفت: ا‌ن‌شاءالله وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد. همچنین انسجام و همدلی سیاسی بیشتر شود. به‌هرحال 7 اسفند نماد تقویت همدلی بود و می‌تواند درسی برای همه نیروهای سیاسی باشد.

وی افزود: سال 95 از همه جهات سال جدید خواهد بود، در این سال آثار رفعِ سال‌ها تحریم در کشور را خواهیم داشت؛ کشورهای خارجی به‌سمت سرمایه‌گذاری به ایران می‌آیند،  سال آینده حتماً منابع خارجی زیادی به کشور خواهد آمد.

معاون اول رئیس‌جمهور درباره انتقادهای صورت گرفته علیه دولت، گفت: جاهایی که احساس کردم منتقدین درباره وضعیت اقنصادی کشور حرف‌های جدی دارند آنها را دعوت می‌کردم تا صحبت‌هایشان را بشنوم،‌ در یکی دو مورد که دوستانی منتقد برخی کارهای دولت بودند ما آن موارد را که منطقی بودند گوش دادیم و اصلاحاتی انجام دادیم.

اسحاق جهانگیری در پاسخ به سؤالی درباره ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهور دوره اصلاحات گفت:‌ همه این مسائل با گفت‌و‌گو قابل حل است، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام نظر کردند که چنین  مصوبه‌ای وجود نداشته و ممکن است قوه قضاییه اختیارات قانونی برای اعمال چنین محدودیت‌هایی داشته باشد. به‌نظر من با گفت‌و‌گو با رئیس قوه قضاییه این موضوع را می‌توان حل کرد.

وی درخصوص مهمترین دستاورد دولت یازدهم در سال 94 نیز اظهار داشت: اداره کشور مهمترین دستاورد دولت بود. سال 94 واقعاً سال سختی بود و اینکه این سال را با حداقل مشکل برای مردم  و دولت پشت سر گذاشتیم که همان اداره کشور بود دستاورد خوبی است. اگر بدانید که چه روزهای بر دولت گذشته، با من هم‌نظر خواهید بود.

معاون اول رئیس‌جمهور درباره احتمال ارزانی برخی اجناس و کالاها در سال جدید با اجرایی شدن برجام،‌ گفت:‌ انتظار ارزانی کالاها انتظار درستی نیست، اما فکر می‌کنیم سال آینده اقتصاد کشور وارد دوره جدیدی می‌شود که در آن اشتغال و رونق اقتصادی را هم داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار