به مرگ بیشتر بیندیشید
تابناک: باید باور کنیم که خدمتگزاری سیره تمام انبیاء و اولیاء و ملائک بوده است و ما نیز باید نه به عنوان یک ژست سیاسی که به عنوان یک عقیده دینی و سنت الهی نسبت به این مهم اهتمام ورزیم و بدانیم که عبادت به جز خدمت خلق نیست.
کد خبر: ۱۶۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 10 January 2016

به گزارش تابناک مرکزی، این روزها که بحث انتخابات نقل محافل شده است و نامزدهای انتخاباتی در تلاش هستند با استفاده از موقعیت ها و فرصت ها به عنوان نفر برگزیده راهی بهارستان شوند حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در لابه لای گزارش های خود در تایید یا عدم تایید احراز صلاحیت نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرده از واقعیتی برداشته است که شاید در جامعه امروز و علی الخصوص بین سیاستمداران کمرنگ شده باشد. یک نفر از افراد ثبت نام کننده فوت شده است!!!

واژه مرگ، مانند کلمه زندگی، هستی و پیدایش، مفهوم روشن و عامی دارد که بر کسی پوشیده نیست به هر حال این زندگی، یعنی زندگی دنیوی با مرگ به پایان می رسد. مرگ به همه مسئولیت ها، تلاش ها، آرزوها و هدف های دنیوی انسان پایان می بخشد.

حضرت امیرمومنان علی علیه السلام دنیا را اینگونه توصیف میکند: " این دنیا برقش بی فروغ و اساسش بر دروغ است. و اموالش در معرض غارت و تاراج است. چونان عشوه گر هرزه ای است که به کس وفا نمی کند و همچون مرکب سرکش از کسی فرمان نمی برد. دروغگویی خیانتکار، ناسپاسی حق نشناس و دشمنی حیله گر است. حالاتش ناپایدار، عزتش ذلت، جدش بازی و سرافرازیش سرافکندگی است. سرای جنگ و غارت، تبهکاری و نابودی و ناخوشی و ناآرامی است . وصله هایش به هجران پیوسته، راه هایش حیرت زا، پناهگاه هایش ناپیدا و سرانجام امیدهایش نومیدی است .» (1)

خدمتگزاری نه یک ژست سیاسی که موهبتی الهی است

اما در آن سوی این جهان، جهانی است، ازلی و ابدی، که اگر انسان با آگاهی و آمادگی وارد آن جهان شود، به قول حضرت:" آنجا را اسرای پایدار و محل امن و آسایش خواهد یافت. جایگاه پاکان و نیکان و اولیای برگزیده ای که قرآن کریم آنجا را ستوده و ساکنان آن را برگزیده و بزرگ داشته و انسان را به آنجا فرا خوانده و راهنمایی کرده است ." (2)

بار دیگر گفته رئیس ستاد انتخابات استان را با هم مرور کنیم. اینکه فرد فوت شده با چه هدف و انگیزه ای پای به میدان انتخاباتی گذاشته بود بین خود و خدایش مانده است اما امروز تمام کسانیکه از نعمت زندگی برخوردارهستند نیک بنگرند که هدف و مقصدشان از ورود به رقابت های انتخاباتی چه بوده است. ساعاتی را با خود خلوت کنند و به دور از تمام حاشیه ها و شلوغ بازی های این ایام به مرگ نیز فکر کنند و بدانند این حقیقتی است که راه فرار از آن نیست. مردم نیز در این وادی با گوش سپردن به هر شایعه و نقل قولی دین و دنیای خود را به بها ناچیز پیروزی فرد مورد نظر خود معامله نکنند که در این کارسراسر خسران و زیان است.

آری آن گاه باید باور کنیم که خدمتگزاری سیره تمام انبیاء و اولیاء و ملائک بوده است و ما نیز باید نه به عنوان یک ژست سیاسی که به عنوان یک عقیده دینی و سنت الهی نسبت به این مهم اهتمام ورزیم و بدانیم که «عبادت به جز خدمت خلق نیست» کسانی که با شعار خدمت به جوانان به کرسی ها و مناصب مهم رسیده اند نباید ولی نعمتان خود را فراموش کنند.

اگر خودمان با حقوقی ناچیز در ماه زندگی کرده بودیم و شب تاریک بیست و نهم! را درک کرده بودیم، به خدمتگزاری با دید دیگری نگاه می کردیم.همه باید باور کنیم که در بسیاری از خانه ها، فقر با تمام قامت رخ نموده و اگر به فریاد نرسیم دین از در دیگر خارج می شود(اگر خارج نشده باشد).

همه باید قیافه شرمنده پدرهای خانواده را مدام در نظرمان مجسم کنیم که برای تأمین قوت لایموت خانواده نیز عرق شرم می ریزند و به راستی که کرامت این انسان ها وظیفه همه ماست. مسئولان ما در برابر این مهم مسئولند.

 (1) نهج البلاغه، خطبه 191، بند 3 .

 (2)غررالحکم و دررالکلم، ج 2، ص 320 .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یوسفی از اراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
سلام برتابناک عزیزوهشدارهای انسانی واسلامی او.مقاله زیبایی هست.امیدوارم همه مسولین این مقاله رامطالعه کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
عالي بود عالي واقعا اين يادداشت تاثيرگذار رو بايد كسايي كه مسوليتي دارن بخونن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
سلام کاملا متین ومعین ولی بیایید کلاهمان را قاضی کنیم واز بزرگانی که به تمام آنچهههههههههه تحریر شد و شاید بیش از ان واقفند و انچنان می گویند که شنونده اورا با امام علی علیه السلام اشتباه می گیرد ولی در عمل کمتر از ذره ای از او دیدده نخواهد شد زندگی غرق در تجمل .تجملی که در شرایط درست مالی هرگز نصیبش .نمی شد و با لوکس زیستی و تخریب دریا جنگل کوه بیابان .بهشتکهایی را برای خانواده اش و خودش تدارک می بیند . مردم را از انچه خود و داماد و دختر و بستگانش دارند برحزر می دارد . خود را حزب الهی عرضه دار می خواند . همه چیز زا باکلاه شرع برای خودشو خودیهایشان حلال می کنند .من واقعا از این مقاله اشک در چشمانم نشست . ولی بدانید و اگاه باشید که تمام مردم همانقدر از فتنه گران بیزارند که از منحرفین و اختلاسگران .دیگر مردم اعمال را رصد می کنند دیگر خانه زندگیو نوع زندگی ملاک است نه حرف. این است که دکتر ج چهرمیلیون رای می اورد حتی اگر خودش را به امام زمان بچسباند .برای اینکه مردم زندگی ا.و ودوستانش را و..می بینند ملاکها برای مردم عمل است و نه حرف لطفا زندگی شاهانه مجلسیان بخصوص انهایی که سرصدایشان بیشتر ااست را مانند مردم رصد کنید وسری به تخلفات مالیشان بزنید و انوقت علت دین گریزی و ماهواره ای شدن جوانان را در خواهید یافت .ودر اخر دوصد گفته چون نیم کردار نیست. درود بر نویسنده متن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار