کد خبر: ۱۵۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 23 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: در پنجمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 53 نفر نام نویسی و در هفتمین و آخرین روز ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان، شش نفر نام نویسی کرده اند.

محمد احمدی پور عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 53 نفر نام نویسی کردند که از این تعداد، 50 نفر مرد و سه نفر زن بوده اند.

وی افزود: بر این اساس، شمار داوطلبان نام نویسی شده برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکنون به 180 نفر رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان ادامه داد: کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان در 11 حوزه انتخابیه اصلی شامل رشت، فومن، صومعه سرا، تالش، انزلی، آستارا، رودبار، لاهیجان، لنگرود، رودسر و آستانه اشرفیه انجام می شود.

احمدی پور اضافه کرد: همچنین امروز و در آخرین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، شش نفر با حضور در فرمانداری رشت و ستاد انتخابات کشور نام نویسی کردند که بر این اساس، شمار داوطلبان نمایندگی دور پنجم مجلس خبرگان از گیلان، به 29 نفر رسید.
وی خاطرنشان ساخت: جوان ترین این افراد متولد سال 1361 و مسن ترین آنها متولد سال 1303 است.
رئیس ستاد انتخابات گیلان یادآور شد: از آنجاییکه کار نام نویسی داوطلبان مجلس خبرگان در ستاد انتخابات کشور تا ساعت 24 امشب ادامه دارد، در صورت ثبت نام داوطلبی در آنجا از حوزه انتخابیه این استان، اطلاع رسانی های بعدی صورت می گیرد.
ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از شنبه بیست و هشتم آذرماه و نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از پنجشنبه هفته گذشته بیست و ششم آذرماه آغاز شده است.
صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.
شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می گیرد. اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک روزه در آن، مردم شریف ایران در 7 اسفند با آرای ریخته شده در صندوق های رای، نظر خود را درباره آنها اعلام کنند.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار