مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با اشاره به نبود امنیت شغلی مناسب برای زنان گفت: زنان نباید به عنوان نیروی کار ارزان به خدمت گرفته شوند.
کد خبر: ۱۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸ 09 March 2015

زهرا فرجی  درخصوص امنیت شغلی زنان در جامعه اظهار کرد: زنان معمولا نسبت به مردان از امنیت شغلی کمتری برخوردارند.

وی تصریح کرد: به محض اینکه بحث تعدیل نیرو در ادارات مطرح می‌شود، اولویت با زنان است اما، بالعکس در بحث جذب نیرو، اولویت در به کار گرفتن مردان است و این رویکرد نشان از عدم اجرای عدالت در اشتغال در جامعه است.

مشاور امور بانوان استانداری مرکزی، با اشاره به لزوم کنترل عدم امنیت شغلی زنان گفت: شغل زنان بعد از مرخصی زایمان، عموما در معرض خطر قرار دارد. دفتر امور زنان به عنوان متولی امور زنان و خانواده در سطح استان، در صورت بروز چنین مشکلی پیگیری لازم را در اولویت کاری خود قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: بررسی‌هایی که در خصوص اخراج زنان بعد از بازگشت از مرخصی زایمان در استان انجام گرفت نشان داد که زنان در موارد بسیار محدودی به این شکل شغل خود را از دست داده‌اند و متاسفانه این مسائل به دلیل عدم قانونمندی برخی مدیران صورت گرفته است چراکه طبق قانون، در زمینه شغلی هیچ تفاوتی بین زنان و مردان نیست.

فرجی با تاکید بر اینکه مرخصی حق قانونی هر فردی است، گفت: مرخصی زایمان به هیچ عنوان نباید منجر به از دست رفتن موقعیت شغلی فرد شود. متاسفانه در مواردی که مشاغل زنان در زمره مشاغل پایدار نبوده است مخاطرات بیشتری امینت شغلی آنان را تهدید کرده اما، در هر صورت همواره به زنان توصیه می‌شود که به عنوان نیروی کار ارزان و موقت مورد استفاده قرار نگیرند.

وی بهبود شرایط کاری و شغلی زنان را منوط به قانونمندی مدیران دانست و گفت: قانون باید برای همه یکسان و برابر اجرا شود اما، هستند برخی زنان که به منظور تامین نیاز مالی و معیشتی خود در مشاغل ناپایدار و به عنوان نیروی کار ارزان مشغول به فعالیت می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری مرکزی افزود: متاسفانه طرح مدونی در حوزه امنیت شغلی زنان وجود ندارد و صرفا توصیه‌هایی در خصوص حفظ امنیت شغلی زنان به مدیران صورت می‌گیرد تا بعد از بازگشت از مرخصی زایمان بدون مشکل در حوزه کاری خود مشغول باشند؛ هرچند درصورت بروز چنین مشکلی، با ارسال گزارش به دفتر امور زنان استان، پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار