حرکت فرهنگی سمن "کاشت" در ادامه برنامه "نذر کتاب" چند شب پیش واقع در هیئت عزاداران "کوی نفت" بوده است و این سلسله اهداهای رایگان کتاب در شب های آینده همچنان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 26 October 2015

به گزارش تابناک خوزستان؛ سازمان مردم نهاد کانون آموزش شهروندی برای توسعه(کاشت) در ادامه پروژه فرهنگی "نذرِ کتاب" اقدام به توزیع رایگان کتاب در هیئت عزاداری "عترت النبی"، واقع در منطقه "حصیر آباد" شهرستان اهواز نمود. حرکت فرهنگی سمن "کاشت" در ادامه برنامه "نذر کتاب" چند شب پیش واقع در هیئت عزاداران "کوی نفت" بوده است و این سلسله اهداهای رایگان کتاب در شب های آینده همچنان ادامه خواهد داشت. در برنامه امشب بیش از 200 جلد کتاب بالغ بر 25 میلیون ریال در بین مردم منطقه حصیر آباد به صورت رایگان توزیع شد.

نذر کتاب جوانان اهوازی در مراسم های عزاداری سطح شهر + تصاویر

رضا فریدونی، مدیر عامل کانون آموزش شهروندی برای توسعه(کاشت) ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)، در خصوص ادامه پروژه "نذرِ فرهنگی" به خبرنگار ما گفت: پس از برنامه شب اول و خبری شدن آن در رسانه های محلی و ملی، اتفاق عجیب و دور از انتظاری افتاد، از سر تا سر ایران پیام های همبستگی و رضایت از اجرای چنین برنامه ای دریافت کردیم. تمامی اقشار و آحاد جامعه از این ابتکار ابراز خشنودی و رضایت داشتند، بطوریکه اگر به کامنت های ذیل خبر برنامه اهدای شب اول مراجعه کنید، متوجه استقبال بسیار زیاد شهروندان ایرانی خواهید شد. خبر حتی تا دلِ دورترین نقاط روستایی نفوذ کرده بود و این موضوع اراده دوستان و همکاران ما را در سمن "کاشت" برای پیگیری و ادامه مصرانه پروژه "نذر کتاب" را دو چندان کرد.

نذر کتاب جوانان اهوازی در مراسم های عزاداری سطح شهر + تصاویر

مدیر عامل "کاشت" اظهار داشتند: در بعضی از موکب ها و هیئت های عزاداری پس از اتمام برنامه های عزادرای با صحنه ناخوشایندی مواجه می شویم.

ظروف یک بار مصرف که بلای جان طبیعت و موجب تخریب شدید محیط زیست می شوند، همانطور در خیابان و جلوی هیئت ها به امان خدا رها می شوند. بی شک چنین حرکتی در راستای پیام و فحوای نهضت عاشورا نمی باشد، عاشورا و حرکت امام حسین(ع) دارای جنبه های فرهنگی بسیار بوده است که باید در برگزاری مراسم عزاداری به آنها توجه ویژه نمود. یکی از اهداف "کاشت" در کنار معطوف کردن توجه مردم و آحاد جامعه به امر کتاب و کتابخوانی، توجه به چنین اموریست.

نذر کتاب جوانان اهوازی در مراسم های عزاداری سطح شهر + تصاویر

در پایان مسئول دبیرخانه اهواز پایتخت کتاب ایران افزود: با توجه به آنکه در سال اهواز پایتخت کتاب ایران قرار داریم، امیدوارم توجه سازمانهای دولتی و متولیان دولتی در حوزه فرهنگ و همچنین گروه های مردمی به کتاب بیش از گذشته معطوف شود. متاسفانه علیرغم تاکید بسیار آموزه های دینی و ملی در این باره، در زمینه سرآنه کتابخوانی با معضلات فراوان روبرو هستیم، لذا برآنیم با خلق طرح های ابتکاری مشوق مردمان این مرز و بوم در حوزه کتاب و امر مطالعه باشیم. در این راستا سعی و کوشش ما بر آنست که توجه شهروندان استان خوزستان را به محصولات فرهنگی و بالاخص کتاب سوق دهیم. بی شک در این راستا حمایت مردم و سازمانهای دولتی حجم و کیفیت کار و برنامه های ما را افزایش می دهد.

فریدونی با اعلام شماره تماس زیر از شهروندان خوزستانی که تمایل دارند در این زمینه یاری رسانی نمایند، دعوت کرد. 09360471653

نذر کتاب جوانان اهوازی در مراسم های عزاداری سطح شهر + تصاویر

نذر کتاب جوانان اهوازی در مراسم های عزاداری سطح شهر + تصاویر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار