معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، تعیین تکلیف زمین‌های مسکونی رها شده را ضروری دانست.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵ 10 June 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،علی اکبر اسدی در نشست شورای عالی مسکن که از طریق ویدئو کنفرانسی( دورسخنی) با رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: در صورتی که این اراضی در بازه زمانی مشخص تعیین تکلیف نشود با تغییر کاربری مواجه می‌شود.
وی یادآورشد : در این راستا بر اساس چارچوب مصوبات شورای عالی شهرسازی مقرر شد مهلت زمانی برای انجام این مهم و صدور پروانه مدنظر قرار گیرد چرا که این اقدام به رونق ساخت و ساخت در کشور و استان کمک می‌کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار کرد: نظارت در حوزه بنگاه‌هایی که فاقد مجوزهای قانونی هستند نیز در دستور کار قرار گرفت و این مهم با جدیت پیگیری و با خاطیان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
اسدی گفت: در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن ملی نیز نسبت به الحاق زمین‌ در استان‌ها مورد تاکید رئیس جمهور بود که این مهم در استان با جدیت پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد: در خصوص تامین هزینه‌های زیرساخت این طرح، شامل آب و برق و گاز مقرر شد با مدل یک سوم وزارت نیرو، یک سوم راه و شهرسازی و یک سوم نیز از منابع استانی اقدام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در خصوص تعامل و همکاری شهرداری‌ها به لحاظ صدور پروانه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز خاطرنشان کرد: اکثر شهرداری‌های استان، تعامل و همکاری مناسبی در این راستا با راه و شهرسازی دارند و شهرداری اراک نیز در خصوص تقسیط صدور پروانه طرح نهضت ملی مسکن، تعامل و هم افزایی لازم را داشته که جای قدردانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار