نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: راهکار مهار تورم، حمایت از تولید است و این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 09 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک با بیان اینکه حمایت از تولید باید سرفصل برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان باشد افزود: استان مرکزی در زمینه تولیدات کشاورزی، دامی ،صنعتی و گل و گیاه در کشور حائز رتبه است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
وی تاکید کرد: باید افزایش تولید و کاهش مصرف به ویژه مصرف برق در اولویت اقدامات قرار گیرد و چنانچه هر استان، هزار مگاوات برق تولید کند با کمبود برق مواجه نمی شویم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: شرکت آلومینیوم سازی اراک به عنوان بزرگترین مصرف کننده برق در استان مرکزی باید حداقل ۲ واحد تولید برق در داخل مجموعه ایجاد و مصرف خود را تامین کند و درآمدهای خود را به جای حیف و میل در راستای تقویت تولید بکار بگیرند.
آیت‌الله دری نجف آبادی ادامه داد: تولید زمینه ساز عظمت و پیروزی ملت ایران است و همه نهادها به ویژه دانشگاه‌ها و صنایع باید در این مسیر برنامه‌های راهگشا داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سی و چهارمین سال از آغاز رهبری رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از برکات جدید نظام، ساخت موشک فتاح بود که چشم دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را کور کرد.
امام جمعه اراک گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی در صنایع هوا و فضا و موشکی حرف‌های بسیاری دارد و خدا را به خاطر این قدرت بازدارندگی شاکریم.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: نقش مقام معظم رهبری در عرصه بین المللی و روابط با کشورهای همسایه بی بدیل و برجسته است و رمز اصلی پیروزی کشور اطاعت از معظم‌له است.
وی گفت: امام راحل برای احیای اسلام قیام کرد و احیای اسلام به ما عظمت می دهد باید در این مسیر تلاش کنیم و احیای امر دین، ایمان و تقویت امید مدنظر ویژه قرار گیرد.
امام جمعه اراک با اشاره به اینکه شرایط دفاعی کشور با زمان جنگ قابل مقایسه نیست گفت: ملت ما ملت ایمان، امید، مردانگی، غیرت ، صبر، مقاومت، پایداری و پایبند به اصول دینی است و هیچ ملتی با سستی، تنبلی و فرار از مسئولیت نمی‌تواند قله‌ها را فتح کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته محیط زیست گفت: پویش مبارزه با زباله پلاستیکی اقدام مناسبی است و همه باید در این پویش مشارکت داشته باشند.
آیت الله دری نجف‌نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود به حادثه پارک شهدای گمنام اراک که منجر به جان باختن یک کودک ۱۱ ساله شد، بیان کرد: چه کسی باید پاسخگوی این حادثه دلخراش باشد،انتظار است معماران، مهندسان، طراحان و تمام بخش‌ها اقدامات خود را درست و بر اساس استاندارد انجام دهند تا شاهد حوادثی از این قبیل نباشیم.
وی تسهیل عبور و مرور را یکی از اقدامات اولویت‌دار شهرداری عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری باید در راستای رفع گره‌های ترافیکی خیابان‌ها با جدیت اقدام کند.
آیت اله دری نجف‌آبادی بیان کرد: همه امکانات باید عادلانه در سطح شهر توزیع شود و کلانشهر اراک به عنوان مرکز استان امام باید یک شهر آبرومند با بهترین امکانات و زیرساخت‌ها باشد.
وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی، شهرداری، استانداری ، فرمانداری و تمام دستگاههای اجرایی ذیربط باید تدبیر کنند و به شهرسازی و معماری توجه ویژه شود چرا که پول به میران کافی وجود دارد و در راستای خدمت رسانی به مردم باید هزینه شود.
امام جمعه اراک گفت : امامزادگان ساروق و محمد عابد(ع) اراک باید در طرح توسعه کلانشهر اراک دیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار