فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خودباوری جوانان را یکی از دستاوردهای پنجم مرداد برشمرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 08 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردارمحسن کریمی در نشست بررسی برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد به عنوان روز ایثار و مقاومت اراک افزود: این مهم بخش‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی استان نمود پیدا کرد و استان امروز در این دو بخش حرف برای گفتن دارد و این به برکت روحیه جهادی و باور و اراده جوانان است که بخش مهمی از آن در دفاع مقدس رقم خورد.
وی اظهار داشت: پنجم مرداد ماه که به درستی روز ایثار و مقاومت اراک نامگذاری شده در تاریخ ماندگار است و مردم شهر اراک و استان مرکزی به این روز بزرگ افتخار می کنند و گرامیداشت این حماسه ها یک ضرورت مهم است و باید به عنوان یک فرصت از آن بهره مندی کرد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: حماسه های بزرگ در پنجم مرداد ماه نشان از عزم جدی مردم سرزمین دیار آفتاب در دفاع از ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب است و پنجم مرداد نماد سرافرازی مردم در امتحانات الهی و مظهر غیرت دینی و ایثار و ازخودگذشتگی و وفاداری مردم به آرمان های شهدا و انقلاب و به عنوان بر‌گ زرینی در تاریخ می درخشد.
وی ادامه داد: پنجم مرداد ماه در شهر اراک روزی است که فضای شهر به رنگ لاله ها درآمد و عطر و بوی شهادت و ایثار در شهر طنین انداز شد و مردم اراک حماسه هار بزرگ این روز را از یاد نخواهند برد و امروز باید این حماسه ها برای نسل جدید و نوجوان به خوبی روایت شود.
سردار کریمی تاکید کرد: ادامه راه و مسیر شهدا و تحقق آرمان های بلند انقلاب اسلامی لازمه آن روایت صحیح حماسه های هویت ساز و تبیین ابعاد و دستاوردهای آن است و پنجم مرداد برای اراک و استان دستاوردهای فراوانی داشته که باید تبیین شود.
وی با بیان اینکه مهمترین رکن گرامیداشت پنجم مرداد تولید محتوا با رویکرد تبیین است، گفت: تولید محتوای اثرگذار با در نظر گرفتن بعد علمی و تبیینی در همه برنامه ها باید مورد توجه باشد و ماندگاری و استمرار برنامه های پنجم مرداد یک ضرورت مهم است و نگاه تنها برگزاری یک مراسم نباشد چراکه لازمه جریان ساز بودن برنامه ها و فعالیت ها استمرار آنها است.
وی افزود: مشارکت عمومی و هم افزایی در برنامه های فرهنگی موجب اثربخشی و جلوگیری از موازی کاری خواهد شد و این موضوع در برنامه های پنجم مرداد مورد توجه باشد و باید از تجربیات موفق کنگره در ابعاد مختلف الگو گیری کرد.
وی با گرامیداشت شهدای سایت سربازی و شهید جلیلوند بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در گرامیداشت حماسه های پنجم مرداد باید به آن توجه ویژه شود شهدای والامقام سایت سوباشی است و از ابعاد مختلف از جمله خودکفایی و توانمندی در حوزه پدافند هوایی، یاد و خاطر شهدای سایت سوباشی و تبیین سیره آنها و گرامیداشت شهید جلیلوند باید به این حماسه مهم نیز پرداخته شود.
سردار کریمی خاطر نشان کرد: مردمی بودن و به کارگیری از ظرفیت اقشار مختلف مردم، داشتن پیوست رسانه ای در برنامه ها و چشم انداز دقیق فعالیت ها، پژوهش محوری، استمرار کار در طول سال، بازدید دانش آموزان از صنایع و تبیین دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس، برنامه های روایت گری و بهره گیری از ظرفیت های رسانه و فضای مجازی در برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد باید مورد توجه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار