رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: با توجه به فرهنگ بالایی که شهروندان اراکی در زمینه تفکیک پسماند خشک دارند، با گذشت یک سال از اجرای این طرح، ۸۵۰ تُن پسماند قابل بازیافت جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰ 06 June 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،مهدی فدوی، با بیان اینکه کسب موفقیت در اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندهای شهری، مدیون فرهنگ بالای شهروندان اراکی است افزود: خردادماه سال گذشته طرح تفکیک از مبدا پسماندهای قابل بازیافت، با رونمایی از سامانه هوشمند اکو در شهر اراک آغاز به کار کرد که به دلیل آشنایی شهروندان با موضوع تفکیک از مبدا، موفقیت‌های خوبی به دست آورد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: حدود یک دهه قبل از آغاز به کار اپلیکیشن اکو، سازمان مدیریت پسماند در قالب طرح‌های گوناگون اقدام به جمع‌آوری پسماندهای خشک کرد و همین امر سبب شد تا شهروندان با تفکیک از مبدا آشنا شوند و حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه ذاتی بدانند و با آغاز فعالیت اکو موفق شدند به دغدغه‌های ذهنی خود جامع عمل بپوشانند.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار خانوار اراکی با ثبت‌نام در اپلیکیشن اکو، پسماندهای خشک خود را به این سامانه تحویل می‌دهند و هزینه آن را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند، از سوی دیگر میانگین جمع‌آوری پسماندهای خشک در هر هفته ۲۱ تُن است و در مجموع طی یک سال فعالیت بیش از ۸۴۸ تن پسماند خشک جمع‌آوری شده است.
فدوی اظهار کرد:به منظور آشنایی بیشتر شهروندان اراکی با نحوه فعالیت سامانه هوشمند اکو، تیم آکادمی مدیریت پسماند با حضور در محله‌های سطح شهر و ادارات مختلف به صورت مستقیم شهروندان را به نصب این اپلیکیشن دعوت می‌کنند، از سوی دیگر بسترسازی‌های متنوعی در فضای مجازی و بیلبوردهای تبلیغاتی برای دعوت شهروندان به عضویت در اپلیکیشن اکو و جمع‌آوری پسماندهای قابل بازیافت انجام شده است.
وی با اشاره به منابع دستیابی به اپلیکیشن اکو، خاطرنشان کرد: شهروندانی که قصد دارند همچون سایر اعضای خانواده تفکیک از مبدا پسماندهای خشک اراک را برای انجام رسالت اجتماعی خود و حفاظت از محیط زیست انجام دهند، می‌توانند اپلیکیشن اکو را از برنامه بازار یا سایت https://ecobin.ir/ دانلود کنند تا اراک بیشتر از گذشته برای صیانت از محیط زیست در کشور به عنوان یک الگو مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار