نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نهضت ملی احیای نان کامل در اولویت برنامه‌های دولت و مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ 31 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف آبادی در همایش نهضت ملی احیای نان کامل در فرهنگ‌سرای شهر اراک، افزود: نیاز است دولت و مجلس نهضت عزت آفرین احیای نان کامل را با جدیت دنبال کنند.
وی بیان کرد: بسیاری از بیماری‌ها به دلیل تغذیه‌های نامناسب، غلط و اشتباه ایجاد می‌شود و هرچه در زمینه تغذیه سالم هزینه شود، هزینه کمتری در درمان و دارو انجام می‌شود.
امام جمعه اراک ادامه داد: برای احیای نهضت ملی نان کامل باید جهاد فرهنگی عظیم صورت گیرد و استان مرکزی در این مسیر گام‌های بلندی برداشته است که جای تقدیر دارد.
آیت‌الله دری‌نجف آبادی عنوان کرد: کشور در گذشته دورریز نان نداشت و آنچه امروز در بیشتر نانوایی‌های ارایه می‌شود، کیفیت لازم را ندارد.
وی گفت: شرط نان کامل، آرد کامل است و کیفیت نان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: هنر نان در تخمیر است و اگر آرد کیفیت لازم را داشته باشد اما پخت مناسب صورت نگیرد، فایده‌ای ندارد.
آیت‌الله دری نجف آبادی عنوان کرد: نان از هر چیزی واجب‌تر است، امام رضا( ع) فرمودند که طعم آب، طعم حیات است و طعم نان، طعم سلامتی و زندگی است
استاندار مرکزی هم گفت: معتقدیم نانی که عرضه می‌شود به دلایل متعدد از کیفیت لازم برخوردار نیست و مردم باید خواص استفاده از نان کامل را بدانند.
فرزاد مخلص‌الائمه افزود: نهضت نان کامل استان گامی در راستای سلامت و کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان است.
وی با بیان اینکه ذائقه مردم در مصرف نان باید اصلاح شود یادآورشد : نهضت احیای نان کامل آرزو و مطالبه جدی در راستای سبک صحیح تغذیه در کشور است.
وی بیان کرد: استان مرکزی توانست در یک کار جمعی و تیمی یک ساله، گام‌های بلندی در مسیر نهضت ملی احیای نان کامل بردارد و هنوز در نقطه‌های اول است و موفقیت‌های بیشتر نیازمند مشارکت گسترده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: پیشنهاد شده در قانون برنامه هفتم توسعه این مهم به عنوان مطالبه و نیازمندی مورد توجه قرار گیرد و تولید آرد و نان اصلاح شود.
مخلص‌الائمه گفت: هم‌اکنون استقبال خوبی از نان کامل در استان مرکزی است و نانوایی‌هایی می‌توانند پخت این نان را داشته باشند که همه موارد را رعایت کنند.
استاندار مرکزی افزود: تعداد کارخانه‌جات تولید آرد کامل در کشور کم است و این بخش نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیر نهضت ملی احیای نان کامل در استان مرکزی گفت: نهضت ملی احیای نان کامل در این استان از یک سال گذشته شروع به کار و ۲۰ نهاد و شخصیت عضو این نهضت است.
 غلامرضا ملکی افزود: اقدامات گسترده‌ای تاکنون در این راستا صورت گرفته و استان مرکزی جزو استان‌های پیشرو است.
وی بیان کرد: ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان به گندم دیمی و آبی اختصاص دارد.
دبیر نهضت ملی احیای نان کامل در استان مرکزی ادامه داد: نان کامل، کامل‌تر از نان‌های دیگر است و دارای ارزش غذایی فراوان است.
ملکی اظهار کرد: در نهضت احیای ملی نان کامل این استان نرخ‌گذاری قیمت نان انجام، دبیرخانه این نهضت شکل گرفت و تاکنون ۵۲ نشست با ۶۷۳ نفر ساعت برگزار شده است.
وی گفت: ۷۶ نانوایی در این استان آرد کامل استفاده می‌کنند و نان کامل پخت می‌کنند، پیش‌بینی شده این تعداد به ۱۰۰ نانوایی افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار