مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس، از افزایش حدود سه برابری پرونده های قاچاق سوخت، از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد .
کد خبر: ۱۱۰۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 30 May 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: غلامرضا سالاری گفت:از ابتدای امسال تاکنون تعداد 1240 فقره پرونده تخلف قاچاق سوخت در شعب تعزیرات حکومتی ویژه قاچاق کالا و ارز رسیدگی شده که نسبت به مدت مشابه سال1401 حدود 170 درصد افزایش داشته است.
سالاری بیشترین تعداد پرونده قاچاق سوخت موجود را در شهرستان شیراز و سپس لار اعلام کرد و افزود: تعداد 321 پرونده قاچاق سوخت در تعزیرات حکومتی شیراز و 231 پرونده هم در اداره تعزیرات شهرستان لار ، بررسی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس افزود:قاچاقچیان نیز با حکم شعب تعزیرات استان افزون بر 405 میلیارد و 477 میلیون ریال پرداخت جریمه محکوم شدند که این میزان جریمه نیز با توجه به تعداد پرونده های متشکله ، افزایش داشته است .
وی یادآور شد که احکام مورد اشاره به استناد تبصره چهار ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب مجلس شورای اسلامی ،مبنی بر ضبط کالا و پرداخت جریمه 2 برابر ارزش سوخت مکشوفه ، صادر و اجرا شده و سوخت توقیف شده پس از صدور حکم قانونی ،تحویل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان شده است .
سالاری با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان فارس و همجواری با استان‌های مرزی تاکید کرد:میزان اختلاف زیاد میانگین قیمت فراورده های سوختی در بازار داخلی و کشورهای همسایه، انگیزه متخلفان برای قاچاق سوخت را افزایش می‌دهد.
غلامرضا سالاری افزود: تعداد 21شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز در سطح استان وظیفه رسیدگی به پرونده های قاچاق را بر عهده دارند .

برچسب ها: قاچاق ، سوخت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار