رئیس پلیس فتا استان مرکزی، لینک‌های ارسالی برای کاربران را خطرناک خواند و از کشف پرونده‌ی ۶۵۵ میلیون ریالی برداشت با لینک‎های جعلی دردسرساز با عنوان سهام عدالت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ 30 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ فرهاد شاطری گفت: شگرد ارسال پیامک‌های مجرمانه که با استفاده از لینک‌های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کنند همچنان قربانی می‌گیرد و امید می رود هموطنان با افزایش آگاهی و دقت لازم، عرصه را بر شیادان سایبری تنگ کنند.
این مقام مسئول افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مجموعه پلیس فتا و اعلام برداشت اینترنتی ۶۵۵ میلیون ریالی از حساب بانکی وی، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ شاطری بیان کرد: شاکی که پیگیر اخبار اختصاص سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه کرده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شاکی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز آغاز و در مجموع مبلغ ۶۵۵ میلیون ریال از حساب وی برداشت‌شده است.
وی افزود: اگرچه عدم توجه شاکی به هشدارهای پیشگیرانه‌ی پلیس باعث بروز برداشت‌های غیرمجاز شده بود اما خوشبختانه شاکی با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت های سایبری پلیس آشنایی داشته و در همان لحظه که متوجه برداشت های صورت گرفته می شود ضمن تماس فوری با مرکز فوریت‌های سایبری، اقدامات پی‌جویی و ردیابی مالی در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و پس از هماهنگی قضایی، وجه مسروقه به شاکی بازگردانده شد و متهم نيز شناسایی‌ و به دادسرا معرفی شد.
اين مقام انتظامي بیان داشت: هموطنان اخبار روز جامعه را از منابع مطمئن و موثق پیگیری کنند و توجه داشته باشند که لینک‌های گنجانده‌شده در پیامک‌ها یا پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی خطرناک هستند و هرلحظه ممکن است خطرات مالی یا دسترسی‌های غیرمجاز به دنبال داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار