معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برای اعزام زائران به مرقد امام راحل، تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام شده و اقدامات هر دستگاه مشخص و هماهنگی‌های بین بخشی نیز صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳ 30 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،بهنام نظری در نشست ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) استان مرکزی در اراک، افزود:تمام ظرفیت‌های این استان برای اعزام زائران به مرقد امام راحل و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی بکار گرفته شود.
وی یادآورشد: سی و چهارمین سالگرد ارتحال معمارکبیر انقلاب اسلامی از ۲ جنبه قابل توجه است که از این رو برنامه‌ریزی لازم برای اعزام زائران به مرقد در راستای تجدید میثاق و بیعت با ایشان و همچنین برگزاری آیین بزرگداشت در زادگاه امام خمینی(ره) در شهرستان خمین تدارک و برنامه‌های فاخر با حضور میهمانان داخلی و خارجی در این شهرستان پیش‌بینی شده است.
وی تاکید کرد:هرگونه کم‌کاری و کوتاهی از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط پذیرفتنی نیست و با دستگاه مربوطه برخورد لازم صورت می‌گیرد، چرا که برگزاری باشکوه این آیین در راستای تجلیل و تجدید میثاق از مقام شامخ بزرگمردی است که پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را بنا نهاده و هر روز این درخت تنومند ریشه‌دارتر می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه روح‌ الله استان مرکزی هم گفت: علاوه بر اتوبوس‌های تدارک شده، انتظار است اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز ۲۰ خودرو سبک و ۱۰ دستگاه اتوبوس و ۳ خودروی دارای یخچال نیز همزمان با اعزام زائران مرقد مطهر امام راحل پیش‌بینی کند تا زائران با مشکلی مواجه نشوند.
سرهنگ محمدرضا عسگری با اشاره به اینکه شامگاه چهاردهم خردادماه جاری در مصلی بیت المقدس اراک برنامه‌هایی تدارک شده، افزود: هنگام بدرقه زائرین انتظار است ظرفیت لازم برای تبیین و روایت انقلاب به زائران فراهم شود و در راستای برگزاری پرشکوه گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) تعامل و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است.
وی تاکید کرد: مسئولان کمیته‌ها در آیین بدرقه زائران حضور یابند و در خصوص مباحث پشتیبانی نیز تمام‌ زیرساخت‌ها فراهم باشد چراکه از دولت انقلابی انتظار است ضمن برگزاری آیین باشکوه، دغدغه اعزام زائران را نداشته باشند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: به مناسبت گرامیداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، چند برنامه تبیینی پیش‌بینی شده است.
حجت الاسلام هادی خلیلی افزود: سیزدهم خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشا در مصلی بیت المقدس آیینی با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران برگزار و شهرستان ساوه نیز میزبان حجت الاسلام عالی است.
وی تاکید کرد: روز چهاردهم خردادماه همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) نیز، آیینی در شهرستان خمین از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز و سخنران این آیین نیز نماینده ولی فقیه در استان مرکزی است.
وی بیان کرد: عصر پانزدهم خردادماه در ۳۰ نقطه شهری و روستایی نیز برنامه‌هایی همراه با ۳۰ محفل قرآن و تلاوت نور تدارک شده که این آیین در مسجد امام حسن( ع) اراک واقع در خیابان رودکی تدارک و برگزار می‌شود.
حجت الاسلام خلیلی گفت: همچنین انتظار است شنبه سیزدهم خردادماه جاری یک برنامه تبیینی در نمازخانه ادارات برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار