مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت:حمایت از فعالیت های فرهنگی در یادمان شهدا توسط دستگاه های متولی یک ضرورت مهم است و هیچ دستگاهی نباید در این زمینه کوتاهی کند.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳ 28 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی در آیین افتتاح یادمان شهید گمنام شهر جدید امیرکبیر افزود: فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ غنی و کارآمد در همه ابعاد برای نسل فعلی و آیندگان قابل استفاده است و این فرهنگ غنی می تواند به عنوان الگویی کارآمد برای همه مقاطع قابل استفاده باشد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی یادآورشد: وجود مولفه هایی چون ولایت مداری، اخلاق و معنویت در فرهنگ دفاع مقدس موجب شد دستاوردهای زیادی برای کشور خلق شود و امروز در گام دوم انقلاب این ۳ مولفه مهم همواره باید در جامعه تقویت شود.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دفاع مقدس رمز عبور از مشکلات است،گفت: یکی از مولفه های مهم این فرهنگ سیره و یاد و خاطر شهدا به عنوان سرمایه های عظیم کشور است و گلزارها و یاد،آن های شهدا نقش ویژه ای در این مهم دارند که باید همواره مورد توجه قرار بگیرند.
کریمی با تأکید بر اینکه یادمان های شهدا ظرفیتی عظیم‌ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند،افزود:یادمان های شهدا به عنوان قرارگاه های فرهنگی کاربرد دارند و امروز شاهد هستیم بسیاری از گروه ها و مجموعه های فرهنگی در این مکان ها فعالیت های خوب و موثری در حال انجام هستند و باید این فعالیت ها تقویت و حمایت شوند.
وی ادامه داد: نباید بگذاریم یادمان های شهدا مورد غفلت و بی توجهی قرار بگیرند و این مکان های مقدس همواره باید محل فعالیت های فرهنگی اثرگذار باشند و دستگاه های متولی باید این مکان ها را همواره پر رونق کنند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: فعالیت اختصاصی فرهنگی از جمله برگزاری مسابقات، جشنواره ها و اقدامات رسانه ای توسط یادمان های شهدا می تواند توجه آحاد مردم و خصوصا نسل جوان و نوجوان را به خودشان جلب کند.
کریمی تأکید کرد: یادمان شهدا علاوه بر اینکه نمادی از ایثار و مجاهدت ملت ایران است ظرفیتی عظیم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و قطعا توجه به یادمان های شهدا موجب تعالی و پیشرفت جامعه خواهد شد.
وی افزود: در چهارمین سالگرد رجعت شهید گمنام شهر امیر کبیر شاهد تکمیل یادمان شهید هستیم که افتتاح این یادمان به همت مسئولین و مدیران جهادی این شهرک اتفاق افتاده و جای تقدیر بسیار دارد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برکات فراوانی از جمله در امان بودن از توطئه های دشمنان دارد و مدیران شهری و مسئولین باید اهتمام به این مسئله داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار