رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: رشادت‌های لحظه به لحظه عملیات بیت‌المقدس در راه آزادسازی خرمشهر باید به صورت ویژه بازگو شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 25 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان مرکزی که به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: عملیات بیت‌المقدس از قلّه‌های جنگ هشت ساله است و باید همه بویژه قشر جوان با رشادت‌های این عملیات بیشتر آشنا شوند.
این مقام ارشد نظامی بیان کرد: عملیات بیت‌المقدس، ویژگی‌های منحصر به فردی داشت، در شرایطی بود که عملیات فتح‌المبین انجام شده بود و عراقی‌ها فکر نمی‌کردند که ایران توانمندی عملیات دیگری را داشته باشد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس با اخلاص، صداقت و ایمان کامل وارد شدند و خداوند نصرتش را نصیب آنها کرد و نکبت نصیب دشمنان شد.
امیر سرتیپ پوردستان اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، اتحاد و همدلی، اخلاص در عمل و پیروی از ولایت فقیه به عنوان مولفه مهم باعث پیروزی بر دشمنان شد و امروز نیز توجه و پیروی از این مولفه‌ها موجب پیروزی در هر میدان می‌شود.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در پیچ تاریخی قرار داریم و در این پیچ با عنایت خداوند و هدایت‌های رهبری، همه اتفاقات به نفع جمهوری اسلامی در حال رقم خوردن است.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: به آینده خوش‌بین هستم و همه باید با قوت، قدرت و استحکام، مأموریت‌ها را انجام دهند و پرچم کشور را محکم در دست گیرند و به زودی گشایش‌های ملی و بین‌الملی بیشتری رخ می‌دهد.
امیر سرتیپ پوردستان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر آمادگی‌ نیروهای نظامی و انتظامی مانند شب قبل از عملیات تأکید دارند و این مهم باید مورد توجه جدّی باشد.
وی با تأکید بر اینکه آمادگی یک نظام سبب افزایش اعتماد به نفس می‌شود و برکت دیگر آمادگی نیروها و یگان‌های مختلف، بازدارندگی در مقابل دشمن است عنوان کرد: ظرفیت‌های آماده و مولفه‌های قدرت سبب شده که دشمنان نتوانند به این کشور حمله کنند و امروز این مولفه‌ها با هدایت‌های رهبری بارزتر است.
وی یادآور شد: مطالعه جنگ‌های تاریخی نشان می‌دهد در هر جنگی یک طرف آمریکا و یک طرف شوروی قرار داشته اما در جنگ ایران و عراق تمام دنیای استکبار به حمایت از عراق آمد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردری ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: دوران هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر با ایمان مردم و غیرت ملّی همراه بود و این مهم باید روز به روز تقویت شود.
گفتنی است، سردار "محسن کریمی" فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم در این آئین به خاطره‌گویی از دوران آزادسازی خرمشهر پرداخت و در ادامه بیانیه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر قرائت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار