با حضور معاون پیشگیری بهزیستی استان، رییس و کارکنان بهزیستی محلات طرح سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ 25 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان مرکزی در حاشیه بازگشایی این مرکز گفت: سازمان بهزیستی چندین سال است که به موضوع تنبلی چشم ورود پیدا کرده و از صفر تا صد مخارج معالجه تقریبا رایگان را انجام می دهد.
نوروزی افزود: در این مرکز کودکان ۳ تا ۶ سال توسط مربیان معاینه می‌شوند و در صورت تشخیص کم بینایی و احتیاج به اپتومتریست، اقدامات بعدی به صورت رایگان برای این کودکان انجام می‌شود.
نوروزی گفت: متأسفانه در استان مرکزی بیش از چهار هزار نفر در بحث کم بینایی و نابینایی مشکل دارند.
او با اشاره به اینکه این افراد تحت پوشش بهزیستی هستند ادامه داد: برای پیشگیری از این موضوع که سه درصد از جمعیت کل کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۸۴ طرح آمپیلیبی در سازمان بهزیستی شروع شده است.
معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی استان مرکزی گفت: استان مرکزی هم در پی این موضوع از سال ۱۳۷۴ ابتدا در مهد‌های کودک و پایگاه‌های تحت نظر بهزیستی این طرح را شروع کرد و اکنون برای پیشگیری از تنبلی چشم مقرر بود که از ابتدای خرداد این طرح در کل استان شروع شود به همین دلیل امروز افتتاحیه این طرح را در شهرستان محلات داشتیم.
او خاطرنشان کرد: امیدمی رود کسی نباشد که از این طرح اطلاع نداشته باشد که باید بچه ۳ تا ۶ سال خود را حتماً به مراکز ما برای معاینه ببرد.
نوروزی افزود: خوشبختانه سازمان بهزیستی چندین سال است که به این موضوع ورود پیدا کرده و از صفر تا صد مخارج معالجه تا حدودی رایگان است و افرادی که مشکل پیدا می‌کنند ابتدا توسط مربیان معاینه می‌شوند و در صورتی که مراجعه کننده نیازمند باشد، مخارج اپتومتریست چشم پزشک و حتی معاینات بعدی مثل هزینه عینک توسط سازمان پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار