نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: باید مجاهدت‌های بی‌نظیر رزمندگان اسلام که با دستان خالی و سلاح ایمان و روحیه ایثارگری در برابر دشمن تادندان‌مسلح بعثی مقاومت کرده و از ارزش‌ها، کشور و ناموس خود دفاع کردند بازگو شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ 24 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی افزود:عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت و ایستادگی ملت قهرمان ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن است.
وی یادآورشد: سوم خرداد حماسه‌ای ماندگار در تاریخ و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که انسجام و شجاعت ملت ایران و جانفشانی رزمندگان اسلام و جوانان این مرزو بوم را در پای آرمان.ها به منصه ظهور رساند.
وی ادامه داد؛ باید مجاهدت‌های بی‌نظیر رزمندگان اسلام که با دستان خالی و سلاح ایمان و روحیه ایثارگری در برابر دشمن تادندان‌مسلح بعثی مقاومت کرده و از ارزش‌ها، کشور و ناموس خود دفاع کردند بازگو شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: خرمشهر با مقاومت ملت و رشادت‌های رزمندگان اسلام از چنگال رژیم بعثی بیرون کشیده شد و این روز باید به عنوان آیه‌ای از مجاهدت و ایثارگری بین نسل جوان تبیین شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهرهای بسیاری در مسیر انقلاب اسلامی قرار دارد که باید با مقاومت، ایستادگی و در عین حال برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه فتح شوند.
وی احقاق حق آبه کشورمان از هیرمند را مصداق خرمشهری دیگر عنوان کرد و تاکید کرد: مسئولان و دولتمردان باید در این راستا همت مضاعف داشته باشند چرا که در صورت عدم موفقیت در احقاق حقابه هیرمند بدون شک استان سیستان و بلوچستان با مشکل مواجه می‌شود.
امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود در خصوص برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: معرفی شخصیت امام خمینی (ره) و آثار ایشان به نسل نوجوان و جوان درجامعه به منظور افزایش شناخت آنان از حضرت امام و بهره گیری از رهنمودهای ایشان درابعاد مختلف باید در اولویت برنامه‌های ستاد برگزاری سالگرد ارتحال امام(ره) استان مرکزی باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ‌افزود: مسئولان باید برای شیفتگان امام راحل در سطح استان و شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای استان برنامه‌ریزی کرده و با محوریت مردمی، این آیین را برگزار کنند.
امام جمعه اراک در خصوص کاهش موالید در استان مرکزی نیز گفت: این استان با جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری، دومین استان پیر کشور است و اگر با این روند حرکت کنیم تا ۱۰ سال آینده به وضعیت بحرانی می‌رسیم و نگرانی های زیادی در این خصوص وجود دارد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: تلاش برای افزایش نسل جوان و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از ضروری ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: با گذر زمان جمعیت کودکان در هرم جمعیتی کاهش یافت و دلیل آن سیاست‌های اعمال شده برای کنترل جمعیت بود، که جبران این مهم کمی سخت اما امکان‌پذیر است.
استاندار مرکزی هم گفت: این استان در سالروز رحلت امام خمینی(ره) باید شماری زائر به مرقد امام راحل اعزام کند و هم یک بزرگداشت آبرومند در خمین برگزار کند و می‌طلبد دستگاه‌های فرهنگی در این راستا کارویژه‌های تخصصی پیش‌بینی کنند.
فرزاد مخلص‌الائمه افزود: در شرایط کنونی که هجمه رسانه‌های معاند نیز افزایش یافته، باید برای معرفی هرچه بهتر ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و نقش، جایگاه، منزلت و اندیشه‌های ایشان، با هم‌افزایی و همراهی بیشتری بین دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی شکل گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: ۱۵ هزار زائر از این استان در سالروز رحلت امام راحل به مرقد ایشان در تهران اعزام می‌شود.
بهنام نظری افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان استان و سرزمین امام راحل آوازه دارد انتظارها از ما بسیار زیاد است و برنامه‌ها باید به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار