رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک گفت: تلاش می‌کنیم نه‌تنها در زمینه نگهداری و توسعه فضای سبز معابر شهری، بلکه برای حفظ و توسعه فضای سبز ساختمان‌های مسکونی نیز برنامه‌هایی را طراحی کنیم تا از این طریق در راستای بهبود زیست‌پذیری شهر گام برداریم.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲ 24 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی چگینی افزود: در شورای اسلامی شهر اراک رویکردها به‌گونه‌ای بوده است که آب مورد استفاده در فضای سبز شهری از منابع زیرزمینی استخراج نشود و تلاش می‌کنیم تا از بازچرخانی پساب شهری برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.
وی یادآورشد: در این راستا با شرکت آب و فاضلاب اراک قراردادی منعقد شده است تا بر اساس آن حدود ۲۵۰ لیتر در ثانیه از پساب شهری در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد و در سال جاری برای آبیاری جنگ‌های کمربند سبز اراک در منطقه چقا و گردنه سیبک مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه این اقدام فقط در برخی شهرهای پرجمعیت کشور همچون تهران انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم امسال میزان استفاده از آب شهری برای فضای سبز را به صفر برسانیم، البته برای درختکاری نیز سعی شده است تا از درختان متناسب با اقلیم شهر اراک و مقاوم در برابر سایر آفت‌ها استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در فضاهای گردشگری و تفریحی شهر از جمله دره‌گردو نیز درخت‌هایی کاشته شده است که به آب کمتری احتیاج داشته باشد.
چگینی با اشاره به اینکه شهر اراک در گذشته یک باغ شهر بوده است ادامه داد: تلاش می‌کنیم از روش‌های نوین مانند شیوه آبیاری قطره‌ای در فضای سبز شهری استفاده شود تا همزمان با حفظ فضای سبز شهر اراک، میزان آب مصرفی را نیز کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار