مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: عمده منابع تامین آب در استان متکی به منابع آب زیرزمینی است.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ 23 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،  عزت اله آمری در همایش ائمه جمعه استان مرکزی که در سد الغدیر ساوه برگزار شدافزود: متأسفانه در استان سطح سفره های آب زیرزمینی هر ساله در حدود یک تا یک و نیم متر کاهش دارد.
وی براهمیت تاثیرگذاری رهنمودهای ائمه جمعه براقشار مختلف مردم بخصوص کشاورزان به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان آب از تریبون های نمازجمعه تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت بحرانی منابع آب و اهمیت حفاظت و صیانت از این منبع خدادای، فرهنگسازی و ارتقای آگاهی های عمومی از اولویت های اصلی برای مدیریت این منابع محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه بیشترین آب در اختیار بخش کشاورزی است یادآورشد: حدود ۹۲ درصد آب در این بخش مصرف می شود.
وی افزود: ۷۰درصد آب در بخش کشاورزی اتلاف می شود بنابراین اصلاح روشهای آبیاری و تجهیز اراضی به سیستم های آبیاری نوین، جلوگیری از کشت محصولات پرآب طلب و فرهنگسازی از جمله روشهای مطلوب برای جلوگیری از اتلاف این منابع است.
آمری تاکید کرد: توجه به آب مجازی یعنی مقدار آب مورد نیاز برای تولید هرمحصول نیز موضوع بسیار مهمی است که باید در بخش مدیریت منابع آب مد نظر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی ادامه داد: اولویت وزارت نیرو تامین آب شرب شهروندان است که در استان مرکزی با وجود اجرای طرح های بزرگ آبرسانی از لحاظ تأمین آب شرب برای شهرها نگرانی وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد:حل بحران آب با مشارکت همگانی امکان پذیر است و همه مردم نسبت به آب یک مسئولیت و وظیفه شرعی، قانونی و اجتماعی دارند و باید برای محافظت از آب بکوشند.
گفتنی است در حاشیه این مراسم ائمه جمعه از سد الغدیر ساوه بازدید کردند و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی نیز توضیحاتی پیرامون وضعیت سد ارائه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار