معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: ستاد مبارزه با موادمخدر، از هر طرح ویژه‌ای که در حوزه مبارزه با موادمخدر باشد، حمایت ویژه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ 23 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمد جمالو در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در اراک افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تقدیر مجامع بین‌المللی در امر مبارزه با موادمخدر است.
وی یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با موادمخدر گام‌های بلندی برداشته و در سال ۱۴۰۰، رکورد کشفیات را در دنیا زد.
وی بیان کرد: در امر مبارزه با موادمخدر خون‌های زیادی در کشور تقدیم شده است که در آخرین مبارزه با اشرار و قاچاقچان در چند روز گذشته جان پنج شهید مظلوم فراجا تقدیم شد.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور ادامه داد: بر اساس مطالعات بین‌المللی در بحث اعتیاد و موادمخدر دنیا با یک اپیدمی جهانی مانند کرونا روبرو است.
جمالو اظهار کرد: باید همه حاکمیت‌ها و مردم در کنار هم تلاش کنند تا از پس این اپیدمی برآیند و کمترین خسارت را شاهد باشند.
وی گفت: در خصوص تفاهم‌نامه‌ها هیچ بخشی نباید متوقف باشد و هر دستگاه و فردی در توان خود در امر پیشگیری و مبارزه باید تلاش کند.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور اضافه کرد: کارنامه‌های دستگاهی در امر مبارزه با موادمخدر برای رئیس جمهور ارسال شد و استان مرکزی در حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد تحولات زیادی است و امید است این کارنامه در پایان امسال نیز درخشان باشد.
جمالو یادآور شد: در حوزه غربالگری سامانه‌ای تحت عنوان «غوام» راه‌اندازی شده است، این سامانه در گذشته بر اساس عنبیه چشم کار می‌کرد اما هم‌اکنون بر اساس عکس و چهره کار می‌کند.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور تاکید کرد: توجه به باورمندی در جوانان و نوجوانان امری ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
استاندار مرکزی هم گفت: ظرفیت اطلاع‌رسانی این استان برای جذب خیران در حوزه مبارزه با موادمخدر به کار گرفته شود.
 فرزاد مخلص‌الائمه با تبریک دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر و شهادت پنج شهید فراجا در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر، افزود: توجه به اطلاع‌رسانی کمک به توسعه فرهنگ مبارزه با موادمخدر و جذب خیرین در این حوزه است.
وی بیان کرد: مجمع خیرین «یاری‌گران زندگی» بر اساس دستور رئیس جمهور در تعدادی از استان‌های کشور راه‌اندازی شد و استان مرکزی نیز این ظرفیت را دارد.
استاندار مرکزی ادامه داد: این استان در بیشتر موضوعات در حوزه خیران پیشتاز است، خیران مدرسه‌ساز از استان مرکزی شکل گرفت و خیرین حوزه سلامت و امنیت این استان نیز فعالیت گسترده دارند.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: استان مرکزی ظرفیت تشکیل مجمع خیرین یاری‌گران زندگی را دارد، مقدمات آن پیگیری شده و امروز به صورت رسمی تشکیل آن اعلام می‌شود تا بزرگان این عرصه در سطح استان فراخوانده شوند و سازماندهی شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی مجدد کمپ ماده ۱۶ اراک پس از یک وقفه و تعطیلی تشکر کرد و گفت: در این راستا تلاش‌ها و همکاری خوبی از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش، شهرداری اراک، اداره‌کل بهزیستی و دستگاه قضایی استان مرکزی صورت گرفت.
استاندار مرکزی ادامه داد: امید است به زودی در این کمپ پذیرش‌ها صورت گیرد و اقدامات توسعه‌ای بیشتری صورت گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: هرچه در حوزه پیشگیری کار انجام شود، جا برای کار فراوان است.
 بهنام نظری افزود: در حوزه پیشگیری باید بر اساس طرح و برنامه پیش رفت تا موفقیت‌ها زودتر حاصل شود.
وی بیان کرد: موادمخدر از آسیب‌های بزرگ در جامعه است که سهم زیادی در بروز سایر آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: آزادسازی خرمشهر، برگ زرینی بر افتخارات نظام است که هرگز فراموش نمی‌شود و برای همیشه جاوید است.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نوع مصرف موادمخدر در حوزه نوجوانان در این استان تغییر کرده و این موضوع نگران کرده است.
 محسن خیرمندافزود: سهم اقدام به خودکشی نوجوانان نیز در استان مرکزی تغییر کرده است.
وی بیان کرد: نشاط اجتماعی در استان مرکزی بسیار پایین است و به همین دلیل، اقبال مصرف موادمخدر در این منطقه بالا است.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ادامه داد: در حوزه پیشگیری باید نگاه ویژه به استان مرکزی شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی هم در این نشست گفت: با اقدامات صورت گرفته، این شورا سال گذشته از سطح سه به ۲ ارتقا یافت.
 اکبر شایسته‌فردافزود: یک‌هزار مربی در زمینه پیشگیری از مصرف موادمخدر در استان مرکزی آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که امید است بهره‌گیری لازم از آنها در سال جدید صورت گیرد.
شهردار اراک هم گفت: تلاش شهرداری برای افزایش تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی در راستای بالا بردن نشاط اجتماعی و مبارزه با موادمخدر جدی است.
 علیرضا کریمیافزود: شهرداری اراک پارسال ۳۵ میلیارد ۶۳۲ میلیون ریال به صورت مستقیم در بحث مبارزه با موادمخدر هزینه کرد.
وی بیان کرد: سال گذشته گرمخانه اراک تجهیز شد، ساختمانی برای غربالگری ماده ۱۶ در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر قرار گرفت و تفاهم نامه‌های مشترک زیادی نیز در خصوص مبارزه با موادمخدر منعقد شد.
شهردار اراک ادامه داد: این نهاد ۳۵۰ نشست را برای انجمن معتادان گمنام در بوستان‌های شهر مدیریت کرد.
کریمی اظهار کرد: آموزش‌های پیشگیری در مدرسه شهروندی شهرداری مورد توجه است و آموزش‌های شهروندی مبارزه با موادمخدر نیز در فرهنگ‌سراهای اراک با جدیت دنبال می‌شود.
وی گفت: ظرفیت شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی بالا است و آمادگی همکاری‌های مشترک بیشتر وجود دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار