نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت:نرخ زاد و ولد دراین استان اکنون کمتر از ۶ دهم است که باید با انجام تدبیر لازم به ۲ و سه دهم افزایش یابد.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ 22 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در همایش گرامیداشت هفته جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی اراک با ابراز تاسف از پایین بودن میزان بهره‌وری در کشور افزود: در بحث انرژی و منابع کشور وضعیت بسیار نگران‌کننده است. اگر بهره‌وری در سرمایه ها صورت نگیرد دچار فاجعه می شویم.
وی با بیان اینکه استان مرکزی پس از استان گیلان دومین استان پیر کشور است یادآورشد: باید در تمام مسائل کشور از جمله جمعیت و جوانی تدبیر کرد تدبیر نیمی از عقل و معیشت است.
وی افزود:در مبحث جمعیت در گذشته به علت عدم مدیریت تصمیماتی گرفته شد که باعث مشکلات امروز شد، پائین بودن نرخ زاد و ولد آینده کشور را دچار مشکل می‌کند. یکی از مشکلات جمعیت، ازدواج است که این امر نیز نیاز به تدبیر ویژه دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: افزایش زاد و ولد در کشور و استان مرکزی سربلندی و افزایش عزت و عظمت کشور و پایداری نسل را به همراه دارد.
 آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با یادآوری وجود چالش آب، اقتصاد و جمعیت در کشور گفت: چنانچه این چالش‌ها به درستی مدیریت شوند، دیگر مشکلات برای کشور محسوب نمی شوند، مبحث بهره وری مهم است که متاسفانه میزان بهره‌وری در کشور ما بسیار پایین است.
وی افزود: در بحث انرژی و منابع کشور وضعیت بسیار نگران‌کننده است، اگر بهره‌وری در سرمایه ها صورت نگیرد دچار فاجعه می شویم، مشکل کشور ما عدم تدبیر حکیمانه است که به راحتی در حال از بین بردن سرمایه های کشور هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در کشور ما در مصرف مواد اولیه بسیار اسراف صورت می گیرد. در بحث نان کشور، دولت و مجلس باید با قدرت نسبت به افزایش کیفیت وارد شوند، تولید نان با آرد کامل و پخت مناسب آن می‌تواند بسیاری از مشکلات غذایی کشور را حل کند.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به مشکل مسکن گفت: در بحث مسکن نیز متاسفانه تدبیر لازم صورت نمی‌گیرد در حالیکه در کشور حدود دو میلیون مسکن خالی وجود دارد ولی همچنان در حال ساخت و ساز مسکن هستیم که این امر ریشه در تورم در مسکن دارد و خودش باعث می‌شود سرمایه‌ها به سمت ساخت مسکن به جای تولید برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار