استاندار مرکزی گفت: سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی این استان امروز در رزمایش مقابله با سیلاب مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ 21 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در این رزمایش که در شهرستان شازند برگزار شد، افزود: رزمایش مقابله با سیلاب در شهرستان اراک و شازند با حضور ۲۰۰ گروه عملیاتی و بیش از ۴۵۰ نیروی عمل کننده برگزار شد.
وی بیان کرد: این رزمایش با هدف ارزیابی سطح آمادگی دستگاه‌های فعال و همکار در امر مدیریت بحران برگزار و ارزیابی‌های لازم از سطح آمادگی دستگاه‌ها انجام شد.
استاندار مرکزی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات خوب و موفقی در این رزمایش داشتند که جای تقدیر دارد.
مخلص الائمه اظهار کرد: سطح آمادگی برخی دستگاه‌ها به میزان کافی نبود و در این رزمایش نقاط قوت و ضعف شناسایی شد.
وی ادامه داد: امید است در اولین فرصت بر اساس برنامه‌ریزی انحام شده، نقاط ضعف را پوشاند تا در مواجهه با شرایط واقعی، حداقل خسارت رخ دهد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: افزایش سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای شرایط واقعی از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: یکی از حوادث قابل توجه از مجموع حوادث طبیعی، سیلاب است و برخلاف زلزله این حادثه قابل پیش‌بینی و پیشگیری است و برگزاری این عملیات‌های تمرینی (مانورها) می‌تواند به سطح آمادگی کمک کند.
بهنام نظری افزود: سیلاب‌ها بیشتر در فصل بهار رخ می‌دهد که مردم در طبیعت حضور دارند و بارش لحظه‌ای می‌تواند سبب بروز سیلاب شود.
وی بیان کرد: برگزاری مانور در سیلاب در راستای پیشگیری و پیش‌بینی به موقع و کمک به کاهش خسارات احتمالی است و تاثیر خوبی دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: قطع آب و برق و گاز در این مرحله باید مدنظر قرار گیرد تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.
نظری خاطرنشان کرد: ایجاد و استقرار امنیت برای حضور و مشارکت دستگاه‌های امدادی از دیگر مسایل برای جلوگیری از ترددهای بی‌موقع است که دستگاه انتظامی می‌تواند در این راستا کمک رسان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار