رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مسئولان باید نسبت به دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه داشته باشند، زیرا این دانشگاه نقش موثری در تربیت نسل آینده کشور دارد.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 21 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام محسن قرائتی از طریق ارتباط ویدیو کنفرانسی با ششمین اجلاس نماز استان مرکزی در اراک که با حضور نماینده ولی‌فقیه و استاندار مرکزی برگزار شد افزود: حق اقامه نماز و قرآن بعد از گذشت چهل و چهار سال از انقلاب اسلامی، هنوز به خوبی ادا نشده است.
وی یادآورشد: اگر نماز هر انسان قبول شود، سایر عبادت‌ها نیز قبول می‌شود و باید در راه ترویج این مهم از هیچ کوششی بویژه در قشر جوان دریغ نشود.
وی بیان کرد: جای کار در حوزه فرهنگی و دینی زیاد است و نماز و قرآن در کنار هم هستند و به هر ۲ مهم باید به شکل پررنگ پرداخته شود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: استان مرکزی در بحث نماز جزو استان‌های برتر کشور است و باید از موقعیت جغرافیایی این استان در مجاورت با قم در برگزاری نشست‌های مذهبی و دینی بیش از پیش بهره‌گیری کرد.
حجت‌الاسلام قرائتی اظهار کرد: در همه مساجد اراک باید کلاس‌های تفسیر قرآن برگزار شود و تلاش شود تا جوانان و نوجوانان در این کلاس‌ها حضوری پررنگ داشته باشند.
وی گفت: اتاق کار هیچ مدیرکلی نباید شکیل‌تر از نمازخانه باشد و تلاش شود تا بهترین و مناسب‌ترین فضاها برای اقامه نماز اختصاص یابد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی هم گفت: نماز بزرگترین و مهمترین شاخص دین است و باید برای تحقق آن همت بلند داشت.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: بعد از امور ولایت، اقامه نماز ستون دین است و اولین چیزی که در قیامت سئوال می‌شود درباره نماز است.
وی بیان کرد: در اقامه و ترویج نماز، خانواده در راس قرار دارد و سپس مساجد و روحانیون و بعد از آن وظیفه بر دوش آموزش و پرورش است.
امام جمعه اراک ادامه داد: همه دستگاه‌های کشوری در ترویج نماز در جامعه وظیفه سنگینی برعهده دارند، سرمایه اصلی همه ایمان به خدا و ولایت است و باید برای جامعه اسلامی، انسان کامل ساخته شود.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: همانطور که جامعه به ساخت و ساز نیاز دارد، برای تربیت انسان‌های باکفایت نیز باید اقدام جدی و تربیتی صورت گیرد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی هم گفت: این ستاد در مدیریت اقامه نماز تمهیدی اندیشیده که بومی‌سازی برنامه‌های نماز در استان انجام شود.
حجت الاسلام علی رودبارانی افزود: استان مرکزی از استان‌های صنعتی محسوب می‌شود، بنابراین باید در حوزه فرهنگی و مذهبی از این ظرفیت استفاده شود.
وی بیان کرد: برای اعتلای نماز در استان باید دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، حمایت و مشارکت جدی داشته باشند.
دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی ادامه داد: این استان در ارایه طرح‌های یکپارچه در حوزه فرهنگی در کشور حرف برای گفتن بسیار دارد.
حجت‌الاسلام رودبارانی افزود: این استان در برگزاری مسابقات کتابخوانی و نیز فراخوان اجلاس نماز سه نفر برگزیده در سطح ملی داشت.
وی، به قرار گرفتن استان مرکزی در شاهراه ارتباطی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌های فعالیتی این ستاد، نظارت و بازرسی از مساجد بین‌راهی است.
استاندار مرکزی هم گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان اعتبار لازم برای اقدامات فرهنگی را در اختیار دارند و توقع است منابع را در این بخش به طور کامل هزینه کنند.
فرزاد مخلص الائمه افزود: بخشی از عملکرد مدیران موجب شده تا دیدگاه منفی در جامعه در حوزه فرهنگی شکل بگیرد که نیازمند کار فرهنگی ریشه‌ای است.
وی بیان کرد: دستگاه های فرهنگی و اجرایی وظایفی را در ترویج فرهنگ نماز برعهده دارند که باید در این راستا بکوشند.
استاندار مرکزی ادامه داد: حوزه فرهنگی استان در کمیت و کیفیت ارتقا یافته اما انسجام بخشی نیاز است و باید کارهای فرهنگی تخصصی‌تر پیش رود.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: برخی از مساجد استان مرکزی از نظر جذب جوانان شاخص است اما برخی مساجد عقب مانده‌اند و باید برای جذب این قشر تلاش مضاعفی به کار گیرند.
وی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی، نظام جهان به عقب رفت اما جمهوری اسلامی مسیر صحیح را طی کرد و گام‌های بلندی برای توسعه فرهنگی برداشته شد.
استاندار مرکزی افزود: نگرانی از وضعیت نسل جوان در شرایط کنونی، ناشی از تسلط رسانه غرب است که در چندسال اخیر افزایش یافته است.
مخلص الائمه افزود: از مجموعه فعال فرهنگی در ترویج نماز استان مرکزی چند درخواست است که مهمترین آن در حوزه فضای مساجد است.
وی بیان کرد: دانشگاه‌ها و مدارس باید در حوزه ترویج نماز اقدامات اصولی و ریشه‌ای را در دستور کار برای جذب جوانان داشته باشند.
استاندار مرکزی ادامه داد: باید جذابیت در نماز جماعت با ابزارهای نوین باشد تا جوانان بیشتر جذب شوند.
استاندار مرکزی ادامه داد: وضعیت استان در حوزه عفاف و حجاب خوب است و از هر ایده‌ای در حوزه عفاف و حجاب به غیر از سلبی که جواب نمی‌دهد، استقبال می‌شود.
مخلص‌الائمه گفت: کار سلبی در مقابل کار فرهنگی جواب نمی‌دهد و باید برای ارتقا فرهنگی جامعه، کارهای عمقی انجام شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار