شبکه خادمیاران رضوی با هدف محرومیت زدایی و توسعه فرهنگ رضوی در استان مرکزی راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ 20 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمد بخشی مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت گفت: شبکه خادمیاران رضوی با هدف محرومیت زدایی، خدمت به مردم و توسعه فرهنگ رضوی در کشور راه اندازی شد.
وی یادآورشد:شبکه مردمی خادمیاران رضوی در استان مرکزی متشکل از ۱۲ کانون مرکزی در شهرستان‌ها، ۱۳۰ کانون موضوعی و ۱۴۳ کانون محله‌ای است که در مجموع۲۷۳ کانون می شود.
او افزود: حدود ۲ هزار خادمیار فعال در سطح استان مرکزی در سامانه خادمیاری سازماندهی شده اند و بیش از ۲۵۰ یاور رضوی نیز با اجرای خدمات عام المنفعه این شبکه همکاری می‌کنند. 
بخشی با اشاره به اینکه شبکه خادمیاران رضوی در دو دهه آخر صفر و دهه کرامت برنامه‌های بسیاری اجرا می کند گفت: امسال ۳۱ اردیبهشت آغاز دهه کرامت است و تا ۱۰ خرداد ادامه می یابد.
وی افزود: در دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید به همراه پرچم متبرک به ضریح مطهر حضرت رضا (ع) در استان حضور یافته و با ایجاد حال و هوای امام رضایی به اهدای تبرکات می پردازد.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه برای کاروان زیرسایه خورشید در استان پیش بینی شده است گفت:سرکشی از آسایشگاه‌های معلولان، بیمارستان ها، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از تولید کنندگان و فعالین برتر صنعتی و کشاورزی، دیدار با زندانیان، حل اختلاف‌های بین مردم و جشن‌های محله‌ای، اعزام کاروان زیر سایه خورشیدبه ساوه، دلیجان، محلات، آشتیان، تفرش، کمیجان، خنداب، شازند و اراک از جمله این برنامه هاست.
بخشی، برگزاری جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مصلی بیت المقدس اراک با حضور هیئت‌های مذهبی و عموم مردم، اردوی قم و جمکران ویژه خادمیاران رضوی در روز ۳۰ اردیبهشت، جشن بزرگ روز دختر در ۳۱ اردیبهشت و میزبانی فرهنگسرای شهر اراک، انجام بیش از ۵۰ جشن محله محور به مناسبت روز دختر و یک جشن محوری توسط دبیرخانه مرکز استان، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، گلباران مزار شهدا، تهیه و توزیع غذای گرم میان محرومین، اهدای خون خادمیاران، اهدای جهیزیه و سیسمونی به نیازمندان، جشن ویژه نوزادان تازه متولد شده، راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی، اجرای پویش‌های مردمی، اجرای برنامه سفره کرامت، سرکشی از ندامتگاه ها، برگزاری همایش‌های فرهنگی و پیاده روی،اعزام کاروان ۴۴ نفره بیماران خاص در دوم خرداد به مشهد مقدس را از دیگر برنامه های این شبکه همزمان با ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) اعلام کرد.
بخشی یادآورشد: گروه قرار هشتم در ایتا برای هر شهرستان در راستای واریز مبالغ و کمک‌ها راه اندازی شده و شماره کارت‌ها تحت نظارت آستان قدس رضوی است و مبالغ با توجه به اهداف نذورات و هدایا هزینه خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار