سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که صبح امروز به استان مرکزی سفر کرده است اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در هیئت دولت در خصوص تخصیص مطالبات گندمکاران توسط سازمان برنامه و بودجه ارائه نظر کرده بود و ریاست جمهوری هم به وزارت خانه دستور پیگیری این مطالبات را داده است.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ 20 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید محمد آقامیری، در حاشیه نشست صمیمی با تشکل های کشاورزی استان، در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای تخصیص مطالبات تا روز گذشته بالغ بر ۲میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم به سیلو ها تحویل داده شده که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است. تا تاریخ ۱۸ اردیبهشت بالغ بر ۱۰.۵ همت به گندمکاران بدهکار بودیم که این مبلغ با کشاورزن تسویه شد و به زودی ۳۰ همت دیگر به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
آقامیری تصریح کرد: متوسط پرداخت پول گندم در سنوات گذشته ۴۰ روز بوده و تاخیر در پرداخت مختص دولت سیزدهم نیست، تامین وجوه به هماهنگی بین دستگاهی نیاز دارد و مشکلی در تامین وجود ندارد.
وی در رابطه با دستاوردهای سفر به استان مرکزی گفت: مقرر شد در شهرستان خمین ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی قنوات پرداخت شود تا کار را از همین هفته آغاز کنند.
سرپرست وزارت جهادکشاورزی عصر جمعه در اختتامیه آیین دومین جشنواره گل و گلاب شهابیه گفت: این وزارت خانه مردمی است و کنار مردم است و دوست داریم مردم نیز این وزارتخانه را از خود بدانند و مشکلات خود را را بیان کنند.
آقامیری افزود: گل مظهر زیبایی و پاکی است و به طور عامیانه منبعی از انرژی است که حال انسان را خوب می‌کند و در دین اسلام نیز به هدیه دادن گل توصیه شده است.
وی اظهار داشت: یکهزار گل پرپر شده شهرستان خمین گل‌های عزیزی بودند و یک روز جان خود را برای مردم فدا کردند و یاد شهدا هرگز فراموش نمی‌شود .
سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: حضور بین مردم و دیدار چهره به چهره سبب شناخت مشکلات آنها در همان محل است.
آقامیری افزود: امروز در حضور بهره برداران بخش های مختلف کشاورزی بودیم و مشکلات خود را بیان کردند .
وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی خوبی در زمینه رفع مشکلات نشده بود و با اطلاع‌رسانی درست بسیاری از سوالات تولیدکنندگان و بهره‌برداران پاسخ داده شد.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با تقدیر از شورا و دهیار شهابیه اظهار داشت: نمایشگاه لذت‌بخش است و کنارهم بودن مردم و خریداری گل لذت‌بخش است.
آقامیری بیان کرد: برگزاری جشنواره سبب هدایت فرزندان به سمت نگهداری گل و ارتباط بین مردم و خریداران و فروشندگان و دست یافتن به آخرین یافته‌های حوزه گل می‌شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم دراین اختتامیه گفت: شناسایی ظرفیت‌های صادرات گل‌های آپارتمانی و شاخه بریده این شهرستان در دستور کار است.
علیرضا نظری افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی خمین ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه محصولات گلخانه‌ای و شاخه بریده و تولید گل‌های آپارتمانی باید شناسایی شود.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد خمین بر پایه کشاورزی است، اظهار داشت: در روز جاری با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نشست با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی استان برگزار شد و این نمایندگان از این نشست رضایت داشتند.
استاندار مرکزی هم گفت: حضور سرپرست وزارت جهادکشاورزی از ساعات ابتدایی صبح امروز در شهرستان های جنوبی استان مرکزی و برگزار نشست‌های متعدد با فعالان عرصه کشاورزی و بازدید از واحدهای تولیدی و گلخانه‌ای نشان می‌دهد دولت انقلابی آیت الله رییسی بدون توقف و تعطیلی است.
فرزاد مخلص الائمه اظهار داشت: جمهوری اسلامی پر از فرصتهای بی نظیری است که به این سرزمین عطا شده است و نام سرزمین آفتاب مرتبط با مولود این استان و آفتاب ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است.
وی گفت: استان مرکزی ظرفیتهای فراوانی دارد و برای معرفی این ظرفیت‌ها در حوزه‌های صنعت و کشاورزی و اقتصادی در دوره جدید مدیریت کشور هفته‌های فرهنگی برای همگرایی‌های صنعتی برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار