مهدی فدوی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: دلیل اصلی درخشش شهروندان اراکی در امر تفکیک از مبدا پسماندهای خشک حمایت آن‌ها از محیط زیست است.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ 20 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهدی فدوی درباره نحوه فعالیت اپلیکیشن اکو طی یک سال گذشته گفت: سامانه هوشمند جمع آوری پسماندهای خشک شهری در نوزدهم خرداد ماه سال گذشته فعالیت خود در شهر اراک را آغاز کرد و طی این مدت تا به امروز هشتصد و بیست تن پسماند خشک جمع آوری کرده که به همین اندازه نیز از دفع پسماند و ایجاد آلودگی های زیست محیطی جلوگیری به عمل آمده است.
فدوی ادامه داد: درحال حاضر میانگین جمع آوری پسماند های خشک توسط اپلیکیشن اکو که با همراهی شهروندان دغدغه مند اراکی فعالیت میکند، حدود بیست تُن در هفته است و همین امر نشان دهنده شکستن رکورد های تفکیک از مبدا در شهر اراک و سپس در سطح کشور می باشد.
وی اضافه کرد: با استقبال مناسبی که شهروندان اراکی از فعالیت سامانه جمع آوری و خرید پسماندهای خشک از خود نشان دادند باید گفت که در یک سال گذشته پانزده هزار و دویست‌ و نود خانواده اراکی به جمع حامیان محیط زیست و تفکیک کنندگان پسماند خانگی پیوستند و شهرداری اراک امیدوار است که در قدم های بعدی این آمار را چند برابر کند بنابراین طرح های تشویقی گوناگونی را برای نصب و ثبت اولین سفارش درخواست جمع آوری پسماند در نظر گرفته شده که شهروندان می توانند با نصب اپلیکیشن اکو از جزئیات دقیق آن اطلاع کسب کنند.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تغییر در نرخ گذاری قیمت خرید پسماند خشک در اپلیکیشن اکو را دارای اولویت دانست و افزود: بعد از یکسال فعالیت این اپلیکیشن و تورم قیمتی برخی اقلام مرتبط با پسماندهای خشک این نیاز احساس شده که باید نرخ گذاری جدیدی برای خرید پسماندهای خشک انجام شود بنابراین کمیته ای برای پیگیری این مهم در سازمان مدیریت پسماند تشکیل شده که با همکاری کارشناسان دادگستری، موضوع قیمت گذاری جدید را پیگیری می‌کنند.
فدوی گفت: فروش پسماندهای خشک ‌توسط خانوارهای اراکی اولویت اصلی حمایت آن ها از طرح تفکیک از مبدا شهرداری نبوده بلکه آن چیزی که سبب شده تا امروز بیش از پانزده هزار خانواده پسماندهای خشک خود را تفکیک کنند این است که آن ها خواهان توجه بیشتر به محیط زیست و کاهش دفن پسماند در طبیعت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار