نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: احقاق حق‌آبه هیرمند به معنی رفع مشکل کم آبی در سیستان و بلوچستان و بخش قابل توجهی از شرق کشور است که باید تحت هر شرایطی اجرایی شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶ 19 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: مسئولان و دولتمردان باید نسبت به احقاق حق آبه هیرمند برای سیستان و بلوچستان تمان تلاش خود را بکار گیرند.
وی یادآورشد: رئیس جمهور نسبت به احقاق حق آبه هیرمند دستورات لازم را صادر نمودند و لازم است متولیان امر در فرآیند سرعت عمل داشته باشند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: اگر چه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و وظیفه مسئولان هم مدیریت آن و حل مشکل تورم است اما بیشتر باید به دنبال اجرای برنامه‌های توسعه محور از جمله احقاق ۸۲۰ میلیون متر مکعب حق‌آبه هیرمند و ساخت راه‌آهن شلمچه - بصره باشیم.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود به سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت، ایستادگی، کار گروهی، برنامه‌ ریزی در امور است که باید در تمامی بخش‌های جامعه جاری باشد.
وی اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر تجلی ما می‌توانیم و شکست سیمای ذهنی و دروغین شکست ناپذیری جبهه دشمن است و اگر این مهم الگوی رفتاری مسئولان و دولتمردان و آحاد مردم باشد بدون شک در تمامی امور پیروز خواهیم شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در طول دفاع مقدس شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی با دستان خالی در برابر دشمن بعثی که از حمایت بیش از ۴۰ ابرقدرت برخوردار بود به میدان آمدند و با نثار جان شیرین خود اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمنان بیفتد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: نباید فکر کرد که غرب قبله گاه ماست و باید در برابر آن تسلیم شویم بلکه هویت و شخصیت ما، فرهنگ، ایمان و سیره اهل بیت(ع) است و جوانان غیرتمند نیز نباید گول تبلیغات پر زرق و برق و فریبنده استکبار و استعمار را بخورند.
وی با بیان اینکه سرزمین ایران اسلامی سرزمین امام رضا (ع)،حضرت معصومه (س)،شاهچراغ (ع) و امامزادگان مقدس است گفت : دهه کرامت فرصت با برکتی برای عاشقان و دلدادگان به امام رضا و دلباختگان به امام غریب معرفی است و باید قدر این دهه و ماه ذی القعده و ذی الحجه را بدانیم.
امام جمعه اراک تصریح کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری هم در خصوص حجاج بیت الله الحرام بسیار حکیمانه بود که اگر مکه، قبلهامت اسلامی و عشق به حج نبود شاید امت اسلامی متفرق می شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار