ساخت مرحله دوم اورژانس هوایی، امروز با حضور رئیس اورژانس کشور در اراک آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲ 18 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، رئیس اورژانس کشور امروز در آیین آغاز ساخت مرحله دوم اورژانس هوایی در اراک گفت: مجتمع فرهنگی - آموزشی به صورت مجتمع مرکزی در اراک ساخته می شود تا المپیاد و موضوعات آموزشی کشور در این مرکز انجام شود. 
میعادفر افزود: این مکان در ۲۰ هزار متر مربع با ۱۳ هزار مترمربع زیربنا ساخته می شود و سالن‌های اسکان، آموزش و کنفرانس هم در این فضا پیش بینی شده است.
او گفت: این مجتمع با کمک خیران و سازمان اورژانس کشور ساخته می‌شود و با توجه به اینکه استان مرکزی در این خصوص به عنوان مرکزیت استان‌های کشور در نظر گرفته شده است، می‌توان موضوعات آموزشی را در این مجتمع انجام داد. 
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه پیش بینی شده افزود: با توجه به حادثه خیز بودن استان مرکزی، جایگاه سوخت امدادی ۲۰ هزار لیتری هم امروز در استان مرکزی افتتاح شد تا ذخیره این سوخت بتواند در حوادث مختلف نیاز سوخت را تامین کند.
وی یادآورشد: این جایگاه سوخت امدادی قادر است حدود ۱۰ تا ۱۵ روز، سوخت مورد نیاز را ذخیره کند.
میعادفر گفت: اکنون حدود سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد که حدود هزار و ۸۰۰ پایگاه، جاده‌ای و بقیه هم شهری است و همچنین حدود ۵۱ اورژانس هوایی و یک اورژانس بال ثابت هم وجود دارد. 
او افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، به ایجاد حدود هزار و ۴۰۰ پایگاه نیاز داریم که عمده مشکل آن نیروی انسانی و اعتبارات است.
رئیس اورژانس کشور در خصوص پروژه‌های خیرساز هم گفت: نخستین اورژانس مجمع خیران کشور در اراک دو ۲ سال پیش ساخته شد و به همین دلیل مجمع خیران اورژانس استان ها و کشور در حال تشکیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار