مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سال گذشته در اقدامی جهادی و تلاش شبانه روزی راهداران سراسر استان، بیش از ۲۰۰ نقطه پرتصادف و مستعد حادثه بصورت پروژه‌های امانی و با استفاده از ظرفیت ادارات تابعه شهرستان‌ها ایمن سازی شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸ 15 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،مهرداد جهانی با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای تأمین ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی افزود: این اقدام در قالب اجرای طرح راهداری محوری با توان لجستیکی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان های استان مرکزی تحت نظارت و پشتیبانی اداره کل در تأمین و اورهال ماشین آلات راهداری و ابلاغ دستورالعمل های اجرایی انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: از مجموعه اقدامات شاخص انجام شده برای ارتقاء ایمنی در جاده‌های استان می‌توان به ایمن سازی ۹۸ نقطه تلاقی راه‌های روستایی با جاده‌های فرعی و اصلی و ایمن سازی ۱۰۵ نقطه بصورت رفع نقاط پرتگاهی، اصلاح هندسی قوس‌های افقی، ایمن سازی تقاطع های همسطح، احداث روشنایی های نقطه‌ای، ترانشه برداری، تعریض شانه خاکی راه، اجرای شیب شیروانی، افزایش گستره دید در محل قوس‌ها، نصب چراغ‌های چشمک زن، تعریض پل، تعریض جاده، اصلاح مسیر و بسیاری موارد مختلف دیگر اشاره کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر ایمن سازی فیزیکی راه‌ها یکی از رسالت های مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک است که در این حوزه نیز اقدامات اثربخش و قابل توجهی صورت گرفته است.
جهانی افزود: سالانه بیش از پنج الی شش هزار وسیله نقلیه مانند کامیون، وانت بار و ادوات کشاورزی با نصب شبرنگ بمنظور آشکارسازی در شب بصورت رایگان در پایانه‌های بار و مناطق روستایی انجام می‌شود تا از بروز حوادث رانندگی در سطح محورهای مواصلاتی بویژه در ساعات شب جلوگیری شود.
برگزاری ۲۵ دوره آموزشی برای راکبین موتورسیکلت در روستاها و مناطق محروم استان همراه با اهدای ۵۰۰ عدد کلاه ایمنی رایگان و برگزاری ۲۰ دوره آموزشی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس حاشیه راهها از اقدامات مهم فرهنگی است که به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال گذشته انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار