معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نامزدهای انتخاباتی دستگاه‌های اجرایی این استان برای مجلس شورای اسلامی باید تا ۱۹ خردادماه امسال استعفا دهند.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ 14 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،بهنام نظری در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی افزود:مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو نیازمند همکاری اصحاب رسانه است.
وی یادآورشد: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی ۲بال اصلی انتخابات در راستای برگزاری این آزمون سیاسی سالم و پرشور است که باید در این خصوص تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه گفت: امروز (یکشنبه) مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی به عنوان نخستین نامزد انتخاباتی در استان استعفا و سرپرست وی معرفی شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: نحوه ثبت‌نام و استعفای مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و بخشداران ابلاغ شده است و همه وظیفه دارند در راستای برگزاری انتخابات پرشور، اقدامات لازم را در خصوص اطلاع‌رسانی گسترده این رویداد مهم انجام دهند.
نظری عنوان کرد: باید در راستای اقناع‌سازی ذهن مردم برای پذیرش شعارهایی که نامزدهای انتخاباتی می‌دهند، ورود کرد تا مردم به نظام بی‌اعتماد نشوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی شهر جدید امیرکبیر، گفت: این شهر تازه تاسیس، با الگوهای معماری ایرانی اسلامی در کشور ایجاد شده و نامگذاری آن به نام یکی از بزرگ‌ترین مفاخر استان و ایران است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: باید تلاش شود تا استان مرکزی در هفته‌های فرهنگی بیشتر شناسایی شود.
نظری عنوان کرد: برگزاری هفته فرهنگی در شهرهای جدید، اقدام نو و جدیدی است که باید آن را به فال نیک گرفت و معرفی این شهر با محوریت شخصیت امیرکبیر مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: اجرای طرح الگوی ایرانی اسلامی در این شهر باید برجسته شود و خانواده با تراز افزایش جمعیتی در منازل ویلایی بیشتر توجه شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: نگاه فرهنگی به شهر جدید امیرکبیر قابل تقدیر است و کار در حوزه فعالیت‌های فرهنگی مقطعی نیست و باید زیرساخت‌های لازم برای این مهم فراهم شود.
محمد طالبی با اشاره به توجه ویژه به مباحث هفته فرهنگی، افزود: موضوعات رسانه‌ای در استان، با وجود تلاش‌های انجام شده، خروجی ملموس ندارد و نیاز است سیاستگذاری لازم در این راستا انجام شود تا این مهم به سرانجام برسد.
سرپرست شهر جدید امیرکبیر هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در این شهر گفت: در شهرهای جدید تنها موضوع ساخت و ساز نباید مدنظر باشد، اما برگزاری برنامه‌های فرهنگی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
سعید میرزایی افزود: ۲۸ اردیبهشت ماه سالروز افتتاح این شهر است که به همین مناسبت در این روز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید، عملیات اجرایی چند طرح عمرانی در این شهر آغاز می‌شود که از جمله آنها طرح‌ پارک کودک، مرکز سوانح جاده‌ای، آغاز عملیات اجرایی مساجد محله ۲ به وسعت ۶۰ هکتار و به موازات اجرای طرح نهضت ملی، ارایه خدمات زیربنایی و روبنایی در این شهر است.
سرپرست شهر جدید امیرکبیر اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی فرهنگسرا، آماده‌سازی زمین برای محله سه به وسعت ۸۸ هکتار، کلنگ زنی مرکز کارآفرینی و اشتغال، معرفی و امضای کتاب، برگزاری دوره قصه‌گویی شعر و نقاشی، جٌنگ‌های شبانه، برگزاری جشنواره روز مقاومت، همایش‌های ورزشی صبحگاهی، جشنواره فضای آبزیان و بادبادک‌ها، توزیع بسته‌های معیشتی، استقرار اورژانس ۱۲۳،
کتابخانه سیار، برپایی غرفه‌های صنایع دستی و جشنواره غذا، اکران فیلم و تئاترهای خیابانی و فیلم غریب و افتتاح نمایشگاه عکس، بخشی از برنامه‌های هفته فرهنگی شهر جدید امیرکبیر است.
میرزایی گفت: دعوت از نوه امیرکبیر برای مراسم ویژه سالروز تاسیس این شهر، پویش یادداشتی به عنوان دیوار امیر، تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری میزخدمت برای بیان مشکلات مردم این شهر، رونمایی از میثاق‌نامه شهروندی و نماهنگ دیار امیرکبیر، از دیگر برنامه‌ها است.
وی گفت: امید است در این هفته گام‌های موثری به موازات اقدامات ساختمان سازی و فنی و اجرایی در این شهر برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار