استاندار مرکزی گفت: بودجه تخصیصی عمرانی سال ۱۴۰۱ این استان ، هشت درصد بیشتر از ۶ سال گذشته است.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ 13 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، افزود:جذب به موقع و موثر اعتبارات عمرانی تکلیف جدی مدیران و فرمانداران این استان است.
وی یادآورشد: افزایش بودجه تخصیصی عمرانی ، اقدام بلندی و بیانگر عزم دولت برای عمران و آبادانی و پایان پروژه‌های رها و تعطیل شده است.
وی بیان کرد: باید از اقدام دولت در راستای تخصیص بودجه عمرانی نهایت بهره‌گیری صورت گیرد و این مهم نباید به روزهای پایانی موکول شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: بی‌دقتی نسبت به بودجه پذیرفتنی نیست، نباید امور بودجه در دستگاهی رها شود و یا کار در اختیار کارشناسان قرار گیرد.
مخلص‌الائمه اظهار کرد: بودجه تخصیصی فراتر از پیشینه و تاریخ گذشته است و ممکن است در برخی از دستگاه‌ها، عادت به جذب این بودجه نباشد.
وی در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی استان مرکزی نیز گفت: این نقشه نیازمند رای‌گیری است و این موضوع عبارت کلانی است که در سطح ملی مطرح است و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و تحت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: همه استان‌ها موظف به برش استانی این نقشه هستند و در این خصوص پژوهش انجام شده و از میان ۱۰ها مسئله فرهنگی استان مرکزی که ممکن است بسیاری از آنها در ردیف ملی باشد، پنج مسئله اولویت‌دار مشخص و یک جمع‌بندی انجام شده است.
مخلص‌الائمه تصریح کرد: گزارش نهایی این نقشه به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود تا در ادغام با گزارش سایر استان‌ها، اقدامات لازم صورت گیرد.
وی اظهار کرد: برخی دستگاه‌های دولتی محدودیت‌هایی مکان دارند و در تنگنا به سر می‌برند، همه باید بدانند مشکل هر دستگاه مشکل همه است.
استاندار مرکزی تاکید کرد: همفزایی به تنهایی در این استان نیاز نیست، بلکه فراتر از همفزایی، همدلی نیاز است تا مشکل دیگران را مشکل خود بدانیم و تلاش شود تا مشکلات دستگاه‌های مختلف از جمله تنگناهای مکانی حل شود.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها املاک مازاد دارند و مقاومت می کنند که این موضوع در کل کشور هم وجود دارد.
وی یادآور شد: امید است نسبت به املاک مازاد و کمبود مکان برخی از دستگاه‌های استان مرکزی، همدلی ویژه به کار گرفته شود.
استاندار مرکزی تاکید کرد: هیچ ملک مازاد بدون استفاده‌ای نباید در استان وجود داشته باشد و در این خصوص بررسی‌های لازم در دست انجام است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: فصل کاری خوب استان برای اجرای طرح‌های عمرانی محدود است، منابع خوبی در اجرای مصوبات سفر به استان مرکزی اختصاص یافته که بی‌سابقه است و باید تلاش شود تا حداکثر بهره‌گیری صورت گیرد.
 علی‌اکبر اسدی افزود: دستگاه‌ها در جذب اعتبارات ملی تلاش ویژه به کار گیرند و این مهم را از سوی وزارتخانه‌های مربوطه دنبال کنند.
وی بیان کرد: فرمانداران نیز در بحث اعتبارات شهرستانی توجه ویژه داشته باشند و شبانه‌روزی پای کار باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: ۵۴ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مصوب استان مرکزی در سال ۹۵، ۱۱۳ درصد در سال ۹۶، ۱۳۴ درصد در سال ۹۷، ۱۲۹ درصد در سال ۹۸ و ۱۸۸ درصد در سال ۹۹ محقق شد.
 نوربخش عسکری افزود: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مصوب استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۸ درصد و در سال ۱۴۰۰ به ۵۲ درصد رسید.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز ۸۰ درصد مصوب این اعتبارات در استان مرکزی جذب شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: تلاش برای اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام امری ضروری است، زیرا زمان‌بر شدن طرح‌ها موجب نارضایتی مردم می‌شود.
در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی پنج مسئله اساسی فرهنگی این استان برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور با موضوعات تحکیم هویت اسلامی، ایرانی، ارتقای نظام تربیتی و چالش‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، تقویت جایگاه خانواده و چالش جمعیت، انسجام نظام مدیریت فرهنگی و تقویت نظام اطلاعات، ارتباطات و رسانه، تصویب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار