وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح ۱۰۸ واحدی کارگری شهرستان دلیجان که بخشی از آن پیشرفت مناسبی دارد باید هرچه سریعتر تکمیل شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶ 12 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،سید صولت مرتضوی در دومین روز سفر خود به استان مرکزی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی مرحله سوم پروژه ۱۰۸ واحدی طرح ملی جهش تولید مسکن (تعاونی مسکن کارگری سامان گستر موعود دلیجان) در جمع خبرنگاران افزود:
دولت سیزدهم به دنبال کاهش دغدغه جامعه کارگری و افزایش آرامش و آسایش این قشر است.
وی یادآورشد: عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و کارخانه‌جات در کشور هدفگذاری شده است.
وی بیان کرد: یکی از رسالت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکیل تعاونی‌ها و نظارت بر تعاونی‌ها است و هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه ساخت مسکن باید تعاون محوری مورد توجه جدی قرار گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سفر ۲ روزه به استان مرکزی به منظور نظارت میدانی بر مصوبات سفر در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد و نشست‌هایی با مسئولان در راستای رصد و پایش میزان اشتغال در این استان، رفع نیازها و بازکردن گلوگاه‌ها برای توسعه همه جانبه در حوزه اشتغال و سایر حوزه‌ها برگزار شد، چندین طرح نیز افتتاح و بازدید شد.
مرتضوی اظهار کرد: در شهرستان خمین چند طرح عمرانی بازدید شد که از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بودند و در شهرستان محلات از مجموعه درمانگاه تخصصی این شهرستان بازدید و نظارت میدانی شد و این طرح با قدرت در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود در یک برنامه زمانی ۱۸ ماهه به بهره‌برداری رسد.
وی عنوان کرد: در شهرستان دلیجان نیز بازدیدهایی انجام شد، مجموعه همکاران در تامین اجتماعی سال قبل، ۲ طرح درمانگاه شبانه‌روزی و استخر شنای این شهرستان را به بهره‌برداری رساندند که امروز وضعیت آن بررسی شد و برای توسعه طرح‌های ورزشی تصمیماتی اتخاذ شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید توجه ویژه به قشر کارگران صورت گیرد و با همکاری وزارت راه وشهرسازی تلاش شود تا پروژه ۱۰۸ واحدی کارگری شهرستان دلیجان که بخشی از آن پیشرفت مناسبی دارد، هرچه سریعتر تکمیل شود.

اختصاص ۱۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل استخر ورزشی و فرهنگی کارگران خمین

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل استخر ورزشی و فرهنگی کارگران خمین در نخستین سفر ر یاست جمهوری به این شهرستان تخصیص یافت و این اعتبار در حال تزریق است.
سید صولت مرتضوی همچنین در جریان سفر به شهرستان خمین در جمع خبرنگاران، افزود: در راستای ایفای ماموریت‌های این نهاد یک سری طرح‌ها در کشور وجود دارد که مجموعه فرهنگی و ورزشی خمین از جمله آنها است.
وی ادامه داد: برخی واحدهای این مجموعه فعال است و ساخت استخر متوقف بود و هم اکنون ساخت آن در حال انجام است.
وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی اظهار کرد: در بازدید میدانی از این مجموعه از مسئولان متولی خواسته شد، تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه را برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان خطه قهرمان پرور خمین در دستور کار ویژه قرار دهند.
مرتضوی اضافه کرد: در بیشتر شهرستان‌های کشور، مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی، رفاهی و درمانی وجود دارد و کمتر شهرستانی است که مجموعه نداشته باشد و در برخی مناطق این مجموعه‌ها توسعه پیدا کردند.
وی با اشاره به بازید از بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین، گفت: این شهرستان پایگاه معنویت و انسجام بخشی به ملت ایران و تربیت مرجعیت جهان تشیع است.

تکمیل مهجزترین درمانگاه تخصصی شبانه‌روزی محلات

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجهزترین درمانگاه تخصصی شبانه‌روزی شهرستان محلات در اسرع وقت تکمیل شود.
سید صولت مرتضوی روز جمعه در جریان دومین روز از سفر خود به استان مرکزی در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان محلات در جمع خبرنگاران، افزود: استان مرکزی متعلق به بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است و این شهرستان علاوه به اینکه‌متعلق به امام راحل است، زادگاه شهید محلاتی است.
وی با اشاره به هدف از سفر به استان مرکزی، تاکید کرد: این سفر در راستای نظارت بر پروژه‌های مصوب رئیس جمهور در دور نخست سفرهای استانی و ارزیابی پیشرفت، رفع موانع و مشکلات پروژه‌ها به استان مرکزی صورت گرفت.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: چند طرح مصوب سفر ریاست جمهوری در شهرستان محلات است که یکی از آنها درمانگاه شبانه‌روزی این شهرستان است که به عنوان یکی از مجهزترین درمانگاه‌های تخصصی در سطح استان مرکزی تبدیل می‌شود.
مرتضوی اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح آغار و منابع مالی آن تامین شده و امید است در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه و زودتر از این مدت، تکمیل و بهره‌برداری شود.
وی عنوان کرد: طرح‌های دیگر از جمله ورزشگاه کارگران و سایر طرح‌های عمرانی این شهرستان نیز بازدید می‌شود و گزارش پیشرفت عملیات اجرایی آنها تقدیم رئیس جمهور می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بازدید از مجموعه ورزشی کارگران شهرستان محلات، خانه امید بازنشستگان کشوری و خانه سالمندان امام جواد (ع) این شهرستان نیز بازدید کرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار