وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با کمک کارفرمایان برای کارگران کشور خبرداد.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷ 11 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید صولت مرتضوی در جریان سفر به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان در اراک، افزود: در حوزه بهزیستی نیز۱۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا هدفگذاری شده که تقسیم کار انجام شده است.
وی یادآورشد: امروز سفر به استان مرکزی چند منظور انجام شد و تاکنون در راستای این سفر، چند طرح از مجموعه امیرکبیر و از شرکت هپکو نیز بازدید شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هپکو به ما به ارث رسیده و در بازدید از این شرکت مشخص شد رنگ رخسار کارگران به خوبی درونشان را نشان می‌داد، هم کار می‌کردند و هم معوقاتشان پرداخت شده است.
مرتضوی بیان کرد: شرکت هپکو در سال رشد تولید، افزایش تولید را هدفگذاری کرده و در سال جاری استعداد تولید بالای ۸۰۰ دستگاه را دارد که این رکوردی جدید برای این شرکت پس از رکود رکورد است.
وی یادآور شد: شرکت هپکو پارسال نیز بالغ بر ۲۵۰ دستگاه تولید کرد، البته نیاز کشور بیشتر است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: توصیه شد شرکت هپکو به نوآوری بیشتر روی آورد و از جوانان نخبه دانش‌بنیان بیشتر بهره‌گیری کند.
مرتضوی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نخ تسبیح بودن برای اشتغال و رصد این موضوع است.
وی عنوان کرد: در راستای افزایش اشتغال گام‌های بلندی از سوی دولت و بانک مرکزی صورت گرفته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بیشترین نرخ بیکاری کشور پس از بانون، در بخش دانش‌آموختگان مراکز آموزش علمی است، هرچند پارسال با کاهش همراه بود، اما قانع کننده نیست.
مرتضوی گفت: هماهنگی ویژه در استان مرکزی وجود دارد و انتظار است با این هماهنگی، بتوان گام‌های بلندی در راستای توسعه اشتغال برداشته شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم گفت: تربیت نیروی انسانی کارآمد، توانمند و باتقوا پیش‌نیاز توسعه پایدار کشور است.
آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی افزود: آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد، اولویت بخش توانمند سازی و بومی سازی اقتصاد ملی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: منشاء تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند.
امام جمعه اراک مهاجرت نیروی انسانی را یکی مشکلات اساسی کشور عنوان کرد و ادامه: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جلوگیری از مهاجرت نیروی انسانی چاره‌اندیشی کند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: افرادی که به هر دلیلی از کشور مهاجرت می‌کنند، وابستگی خود به ارزش‌ها را از دست می دهند بنابراین باید همه تلاش خود را در جهت حفظ نیروی انسانی کشور بکار بگیریم.
وی اضافه کرد: تامین شغل برای نیروی انسانی یکی از مهمترین مسائلی است که می‌توان افراد را پایبند به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی حفظ کرد که در این رهگذر نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بی‌بدیل است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار