شهردار اراک گفت: فلسفه وجودی یادآوری و گرامیداشت سالانه روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در عرصه جهانی، اهمیت جان انسان ها به عنوان یکی از مخلوقات بی بدیل ، بی همتا و منحصرفرد خداوند است.
کد خبر: ۱۱۰۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ 04 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا کریمی در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای با تاکید بر اینکه امروزه در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه ای، باید علاوه بر عوامل فیزیکی به عوامل روانی و مسائل اجتماعی نیز توجه شود،افزود: سه عنصر هنجاری، ساختاری و رفتاری در حوزه ایمنی و بهداشت مورد تاکید است.
شهردار اراک گفت:در حوزه هنجاری افرادی که در حوزه تولید و صنعت، چرخ خدمات و اقتصاد کشور را می چرخانند و به مردم خدمت می کنند، نیاز به قانون های حمایتی دارند که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در این مسیر تلاش نمایند و قانون های حمایتی برای کسب رضایت مردم به تصویب برسانند.
وی تصریح کرد: در حوزه ساختاری باید گفت که نهادهای تولیدی و خدماتی کوچکترین ساختار سازمانی را دارند و کمترین پرداختی متعلق به مسئولین و نیروهای HSE می باشد، بنابراین برای ایجاد انگیزه بیشتر بین افرادی که سلامت جان انسان ها در اولویت کارشان است، باید ساختار و جایگاه سازمانی ایمنی و بهداشت در هر نهادی ارتقا داده شود.
کریمی گفت: در حوزه رفتاری نیر باید آموزش در حوزه ایمنی و بهداشت همواره و از روز اول تا آخر کاری مد نظر قرار گیرد تا فرهنگ ایمنی در افراد نهادینه شود.
شهردار اراک با بیان اینکه مجموعه شهرداری در حوزه ایمنی و بهداشت اقدامات خوبی را به ثمر رسانده است، گفت: سال گذشته در تمامی پروژه های عمرانی پمانکارن موظف به تعیین کارشناس ایمنی برای پروژه شدند که با نظارت عالیه شهرداری، بحث ایمنی و بهداشت حرفه ای رعایت شود
وی افزود: اولویت شهرداری اراک در حوزه ایمنی و بهداشت، سلامت و ایمنی جانی شهروندان است لذا در راستای ارتقا سطح سلامت شهروندی و افزایش ایمنی شهری، ۲۹ نقطه حادثه خیز شهر اراک بر اساس مصوبات کمیته عالی HSE شهرداری، رفع خطر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار