معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:در استان مرکزی ۳۰ درصد از پلاک اراضی زراعی در کمیسیون رفع تداخلات، تعیین تکلیف شده‌ است.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 02 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،صفدر کشاورز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در اراک با بیان اینکه سند تک برگ و نقشه حدنگار ۹۹ درصد از اراضی ملی کشور صادر شد افزود: مجموع اراضی ملی ۱۳۶ میلیون هکتار برآورد می‌شود که تنها سند تک برگ یک درصد این اراضی به دلیل مشکلات با منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه صادر نشده است.
وی، با تقسیم حوزه املاک به چهار دسته شامل، اراضی ملی، اراضی زراعی، بافت مسکونی شهری و روستایی، بیان کرد: از دهه هفتاد در حوزه بافت شهری نقشه حدنگار در کشور تهیه شده است و در بسیاری از شهرها اسناد مالکیت به سند تک برگ صادر شده و در برخی شهرها استقبال در سند تک برگ نبوده است.
کشاورز افزود: در بخش اراضی روستایی نیز با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسناد مالکیت صادر شده است.
وی درباره صدور سند مالکیت زراعی نیز بیان کرد: در این حوزه ۲ مشکل شامل اسناد عادی و اسناد مشاعی وجود دارد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی در کشور وجود دارد که ۸۰ درصد آن مشمول اصلاحات اراضی است.
کشاورز افزود: از این میزان اراضی زراعی تاکنون برای ۶ میلیون هکتار، نقشه تهیه و ثبیت شده است.
وی با بیان اینکه، نقل و انتقال اسناد در بستر فضای مجازی در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: تنظیم سند رسمی از سال ۹۲ به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و توسط سامانه الکترونیکی ثبت و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
معاون امور اسناد سازمان اسناد و املاک کشور گفت: هشت هزار و ۴۰۰ دفتر اسناد رسمی و چهار هزار و ۷۰۰ دفتر ثبت ازدواج و طلاق در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
کشاورز افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک سعی کرده همسو با قوه قضاییه در اجرای سند تحول قضایی و برنامه ابلاغی و نیز برنامه تحولی، استفاده از فناوری‌های نوین را در فرآیند صدور سند عملیاتی کند.
وی درباره ثبت شرکت‌ها نیز گفت: این فعالیت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و استاندارد تعریف شده برای تعیین نام یک شرکت ۲۴ ساعت، برای ثبت تاسیس ۴۸ ساعت و برای ثبت تغییرات ۷۲ ساعت است که با توجه به روند ثبت الکترونیک این استانداردها مرتب رصد می‌شوند.
در این آیین حسین دلاوری به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی معرفی و از تلاش‌های شهرام تقدم قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار