استاندار مرکزی گفت: زنان جامعه بی تردید نقش مهمی در شکل گیری اخلاق و فرهنگ در جامعه دارند و در این زمینه پیشرو هستند.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸ 30 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در نخستین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان مرکزی افزود:اخلاق و فرهنگ در کنار سایر مولفه‌ها از جمله پیشینه، زبان، سابقه تاریخی و مشاهیر نقش مهمی در شکل دهی مولفه هویت نظام اجتماعی برعهده دارد.
وی یادآورشد: دولت سیزدهم بدون توقف و تعطیلی در راستای حل مشکلات کشور و مردم در حرکت است.
وی افزود: نگاه مسئولان استانی این استان نیز در خدمت رسانی، به رئیس جمهور و هیات دولت است و خدمت رسانی بدون توقف و تعطیلی را در اجرای طرح‌های عمرانی و خدمت‌رسانی به جامعه در دستور کار قرار داده‌اند.
استاندار مرکزی ادامه داد: عقب افتادگی ۱۰ ساله در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله عوامل فعالیت‌های شبانه روزی دولت است و مدیران استانی نیز باید برای جبران عقب افتادگی‌ها در استان این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: این استان، با وجود اینکه استان پرجمعیت و پهناوری نیست، ولی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌توان با بهره گیری از این ظرفیت‌ها و هم افزایی هرچه بیشتر دستگاه‌ها مشکلات استان را برطرف کرد.
مخلص الائمه یادآور شد: هر انسان و جامعه زنده دارای ۲ شاکله جسمی و ظاهری و معنوی و دورنی است که در صورتی که به شاکله جسمی و ظاهری آن آسیب وارد شود ولی شاکله معنوی آن سالم و قدرتمند باشد به آن موجودیت مقتدر و قدرتمند گفته می‌شود.
وی شاکله معنوی و هویت را عامل حرکت و پیشرفت جامعه دانست و ادامه داد: بانوان نقش موثری در ارتقای قدرت هویت یک جامعه برعهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته پیچیده ترین فتنه پس از انقلاب اسلامی توسط استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی شکل گرفت که این پیچیدگی به دلیل دست یابی دشمنان اسلام و قرآن به جنگ ابزاری رسانه است که به مراتب قوی تر از نیروهای مسلح و شبکه نفوذ آنان است.
استاندار مرکزی گفت: دشمنان اسلام و انقلاب با این ابزار یک جنگ شناختی و ترکیبی را علیه جمهوری اسلامی ایران شکل دادند و این جنگ تا رویارویی نهایی و پیروزی در برابر استکبار جهانی ادامه می یابد.
مخلص الائمه اظهار کرد: نظام اداری استان مرکزی نظام اداری مبتنی بر مسئله محوری و نتیجه گرا است و تمام دستگاه‌های استان باید بر این اساس حرکت کنند.
وی ادامه داد: برخی از طرح‌های عمرانی استان مرکزی در راستای خدمت رسانی و بهره مندی مردم از مزایای این طرح‌ها به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و برخی از این طرح‌ها در دولت سیزدهم پایان یافته است.
استاندار مرکزی افزود: این استان سال گذشته در زمینه احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: مادران شهدا از جمله مولفه‌های پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بودند که با اهدای عزیزان خود در راستای صیانت از آب و خاک کشور، دین خود را به انقلاب ادا کردند.
بهنام نظری افزود: این اقدامات به برکت الگوگیری از تعالیم انسان ساز اسلام و قرآن بوده‌ است.
وی ادامه داد: امروز زنان جامعه اسلامی باید در جنگ ترکیبی مسیر مادران شهدا را ادامه دهند و با تربیت فرزندان تراز انقلاب زمینه پیشرفت و توسعه کشور را در صحنه‌های مختلف فراهم کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و الگوگیری از اسلام، امام راحل(ره) ، رهبر معظم انقلاب برای زنان یک الگوی قانونی تعریف کرده‌ است.
نظری اظهار کرد: زنان جامعه اسلامی به برکت انقلاب اسلامی امروز در کنار خانه داری و تربیت فرزندان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی حضور پررنگ دارند و در توسعه همه جانبه کشور بسیار تاثیرگذار بوده‌اند.
وی افزود: جهان غرب امروز در جنگ ترکیبی کانون خانواده را مورد هجمه قرار داده و آحاد جامعه به خصوص بانوان باید نسبت به این توطئه دشمن هوشیار باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی یادآور شد: دشمنان اسلام و قرآن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد توطئه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه و ترور دانشمندان به دنبال ضربه زد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند که تمامی این توطئه‌ها با بیداری و هوشیاری مردم و هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب نقش بر آب شده‌ است.
نظری افزود: دشمنان اسلام و قرآن امروز با جنگ ترکیبی کانون خانواده را مورد هدف قرار داده‌اند و به دنبال این هستند که باورهای دینی جوانان و اقشار مختلف جامعه را ضعیف کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی هم گفت: این استان زادگاه یک چهارم از چهار هزار و ۵۰۰ نفر مفاخر کشور است.
پروین مفتح زاده افزود: علاوه بر مفاخر سیاسی و اجتماعی، بانوانی در حوزه ایثار و شهادت نیز در استان مرکزی خوش درخشیدند.
وی ادامه داد: ۵۰۰ نفر از بانوان استان مرکزی در نخستین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان شرکت کردند و فعالیت‌های آنها توسط ۹ داور بررسی شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان مرکزی گفت: ۵۰ نفر به عنوان بانوان تاثیرگذار استان شناسایی و ۳۵ نفر به عنوان بانوان برتر و ۱۵ نفر به عنوان بانوان برترین انتخاب شدند.
در پایان این نشست با حضور استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی از بانوان برتر نخستین کنگره استانی بانوان استان قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار