مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت واگن پارس اراک گفت: تولید یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع واگن امسال در این واحد تولیدی هدفگذاری شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 25 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،امین اسلام پناه در جریان بازدید خبرنگاران از شرکت واگن پارس اراک، افزود: سه هزار میلیارد تومان از محل فروش این میزان تولید برای کارخانه واگن پارس اراک درآمد حاصل می‌شود.
وی بیان کرد: سال گذشته یک‌هزار دستگاه انواع واگن در این شرکت تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت واگن پارس اراک بیان اینکه، این شرکت در سال ۱۳۵۳ مجوز فعالیت دریافت کرد، گفت: سال ۶۵ این کارخانه هدف بمباران رژیم بعث عراق قرار گرفت و ۵۵ شهید تقدیم کرد.
اسلام پناه به سابقه تولید در این کارخانه اشاره کرد و افزود: سال ۶۳ اولین واگن ۶ نفره به سفارش فولاد مبارکه اصفهان در واگن سازی اراک تولید شد.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت واگن پارس اراک اظهار کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد واگن‌هایی که در خطوط ریلی ایران وجود دارد در واگن اراک تولید شده است.
اسلام پناه افزود: از سال ۸۵ که بحث واگذاری شرکت به بخش خصوصی مطرح شد مشکلات این شرکت آغاز شد اما در ۲ سال گذشته با کمک شرکت مپنا وضعیت مطلوبی بر شرکت حاکم است.
وی بیان کرد: کارخانه واگن پارس اراک از معدود کارخانه‌هایی است که توانایی تولید محصولات بر روی ریل را دارد.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت واگن پارس اراک ادامه داد: اکنون هشت تیپ محصول در واگن سازی اراک در حال تولید است که در نوع خود بی نظیر است.
اسلام پناه افزود: بدترین سال واگن سازی اراک سال ۹۰ بود که کمتر از ۱۰۰ دستگاه واگن در شرکت تولیدی شد و مطالبه آن سال کارگران در سال ۹۹ پرداخت شد.
وی بیان کرد: سال ۱۴۰۰ رکورد تولید در این کارخانه شکست و ۷۵۰ واگن در کمتر از یک سال تولید شد.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت واگن پارس اراک افزود: سال گذشته تولید یک‌هزار دستگاه انواع واگن در شرکت هدفگذاری شد که با کمک و حمایت شرکت مپنا(سهامدار اصلی شرکت) این مهم محقق شد.
اسلام پناه افزود: این کارخانه سوده تر از سایر صنایع مستقر در اراک است به طوری که پارسال ۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است و این کارخانه راهبردی، محصولی تولید می‌کند که در شرایط مختلف برای بخش‌های اقتصادی کشور قابل استفاده است.
وی بیان کرد: گردش مالی شرکت در سال ۹۹ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بود اما در سال ۱۴۰۰ به یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد و سال گذشته به ۲ هزار میلیارد تومان رسید.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت واگن پارس اراک با بیان اینکه واردات لوکوموتیو دست دوم موجب آسیب به بخش تولید از جمله واگن پارس است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از قطعات مورد نیاز واگن سازی در شرکت بومی سازی شده که افتخار بزرگی محسوب می‌شود.
اسلام پناه صرفه ارزی واگن پارس در سال گذشته را ۷۵ هزار یورو عنوان کرد و گفت: این کارخانه جزو صنایع سبز است و هیچ نوع آلایندگی در این واحد تولیدی واجود ندارد.
وی افزود: پیش از سال ۹۹ شمار پرسنل واگن پارس یک‌هزار و ۱۰۰ نفر بود اما اکنون یک‌هزار و ۶۰۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند که نشان از پویایی واگن پارس دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار