حریق درتالاب میقان اراک با تلاش ۸ ساعته آتش نشانان وگروه های امدادی مهار شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 23 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی دراین باره گفت: تمام‌امکانات سخت افزاری استان برای مهار آتش تالاب میقان اراک به کار گرفته شد.
بهنام نظری با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در محل حریق افزود: استاندار مرکزی نیز از ابتدا در صحنه حضور پیدا کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی یادآورشد:با وجود اینکه مسیر باتلاقی است و امکان تردد خودروهای آتش نشانی به محل آتش وجود نداشت این حریق مهارشد.
نظری با اشاره به ضرورت استفاده از بیل مکانیکی برای مهار آتش سوزی ها گفت: درجریان این حریق پنج دستگاه بیل مکانیکی در محل مستقربود و مسیر انتشار آتش را محدود کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به مشکلات مهار آتش‌سوزی درتالاب میقان گفت: یکی از مشکلات بحث تغییر مسیر باد بود که خوشبختانه بیش از یک یا ۲ تغییر جهت باد نداشتیم البته با توجه به اینکه آتش‌سوزی در مسیر نیزار بود و با وزش باد امکان انتشار وجود دارد لازم بود مسیر اطفای حریق تا صبح تحت نظارت باشد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم گفت: ۴۰۰ هکتار از تالاب میقان اراک شب گذشته (شنبه) در آتش ناشی از نیزارهای موجود در این تالاب سوخت.
یوسف یوسفی با بیان اینکه آتش سوزی تالاب از ساعت ۱۸ بر اثر رعد و برق در این منطقه آغاز و تا ۲ و نیم بامداد ادامه داشت افزود: همه عوامل امدادی استان مرکزی از جمله آتش‌نشانی، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و جمعیت هلال احمر برای مهار آتش در منطقه حضور داشتند.
وی با بیان اینکه آتش سوزی در ضلع شرقی تالاب، حدفاصل فرودگاه و تصفیه خانه بوقوع پیوست افزود: این آتش‌سوزی موجب آلودگی محیط زیست شد البته خوشبختانه مهاجرت پرندگان تمام شده بود و مشکلی از این لحاظ وجود نداشت.
وی یادآورشد: تاکنون چند نوبت آتش سوزی در تالاب میقان اراک رخ داده است.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک هم با اشاره به مهار آتش درتالاب میقان اراک گفت:در جریان عملیات اطفای حریق ۱۰ دستگاه خودروی آتش‌نشانی در تالاب میقان حضور داشتند اما زبانه‌های آتش به حدی بود که با خودروهای موجود امکان خاموش کردن آتش به راحتی ممکن نبود.
 محسن فضلی با اشاره به ضرورت استفاده از بیل‌مکانیکی زنجیردار برای جلوگیری از گسترش آتش افزود:تمام تلاش‌ها توسط آتش‌نشانان در شب گذشته به کار گرفته شد تا آتش به تجهیزات فرودگاه اراک خسارت نزند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار