استاندار مرکزی گفت: کارشکنی برخی از پیمانکاران در طرح ملی مسکن این استان پذیرفتنی نیست و با تمام ظرفیت قانونی با متخلفان در این حوزه برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ 13 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در حاشیه نشست شورای عالی مسکن که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: شهرداران نسبت به نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده برنامه شتاب‌بخشی خود را ارایه دهند و از ظرفیت‌های بسته تشویقی شهرسازانه که دارای ۱۹ بند است، استفاده کنند.
وی بیان کرد: آمادگی لازم در خصوص تحویل زمین به واحدهای تولیدی بزرگ برای ساخت مسکن وجود دارد و مدیران عامل کارخانجات بزرگ استان مرکزی در این راستا می‌توانند به اداره‌کل راه و شهرسازی مراجعه کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: در نشست ویدئوکنفرانسی امروز، مشکلات استان‌ها از جمله موارد مربوط به وام، زمین و مصالح ساخت و ساز، بحث و بررسی شد و در این راستا با حضور مسئولان ارشد اجرایی کشور تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شد.
 علی‌اکبر اسدی افزود: در رتبه‌بندی طرح اقدام ملی مسکن، استان مرکزی در جایگاه ۱۶ قرار دارد و این استان در اجرای این طرح از پیشرفت مناسبی برخوردار است.
وی تاکید کرد: طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک یکی از طرح‌های عقب‌مانده است، اما سایر طرح‌های نهضت ملی مسکن استان مرکزی از پیشرفت‌های بالای ۵۰ درصد برخوردار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، یکی از مشکلات موجود در استان را مربوط به وام مسکن عنوان کرد و گفت: بانک‌ها تعهدات خوبی در این راستا دارند و امید است در هفته آتی در نشست استانی شورای مسکن، چهارچوب‌های مناسبی تعیین شود.
اسدی اظهار کرد: تاکنون ۴۲ هزار متقاضی استان مرکزی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که برای ۳۱ هزار واحد، زمین تامین شده و ۱۹ هزار طرح نیز در دست اجرا است.
وی عنوان کرد: ۱۰ هزار نفر از متقاضیان اجرای این طرح در اراک و بقیه مربوط به سایر شهرستان‌های استان مرکزی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: یکی از مشکلات جدی در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی مسکن اراک، مربوط به شرکت پیمانکار است و در این خصوص پیگیری‌های فراوانی انجام شده اما هنوز رفع نشده و در هفته‌های آتی به صورت جدی‌تر پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار